Microsoft: "Nokia Lumia 520 är den bäst säljande Windows-produkten"

Permalänk
Medlem

Jag är då riktigt nöjd med min Windows phone!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Och en Nokia 3310 spöar WP på "grundfunktionaliteten". Och Android, iOS (eller Windows Mobile 6.5!) spöar den på resten.

Med grundfunktionalitet menar jag de funktioner som finns i telefonen vid första start. Min lumia 920 har stabilare och snabbare wifi än alla de androider jag jämfört med: HTC one, S4, Nexus 4 m.fl för att ta ett exempel. Ja i Android kan du göra mer i dagsläget, men enligt mig betyder det nada i princip när inte wifi och annan grundfunktionalitet ej fungerar bra, vilket är fallet med de androider jag kommit i kontakt med åtminstone.

Tycker du ej längre rapphet och flyt är ovidkommande eftersom du inte svarade på den biten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Med grundfunktionalitet menar jag de funktioner som finns i telefonen vid första start. Min lumia 920 har stabilare och snabbare wifi än alla de androider jag jämfört med: HTC one, S4, Nexus 4 m.fl för att ta ett exempel. Ja i Android kan du göra mer i dagsläget, men enligt mig betyder det nada i princip när inte wifi och annan grundfunktionalitet ej fungerar bra, vilket är fallet med de androider jag kommit i kontakt med åtminstone.

Tycker du ej längre rapphet och flyt är ovidkommande eftersom du inte svarade på den biten?

Wifi funkar utmärkt på min och flickvännens Androider så det får stå för dig att du alltid har problem.

Orkar inte höra fler WP-fanboys tjata om flyt när det ändå är så anskrämligt fult och tomt.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

En polare skaffade sig en lumia 820 nyligen.
Han var jätte nöjd med hårdvaran som han tyckte var av världsklass, men mjukvaran var helt värdelös i jämförelse med en standard android typ s2-s3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Wifi funkar utmärkt på min och flickvännens Androider så det får stå för dig att du alltid har problem.

Orkar inte höra fler WP-fanboys tjata om flyt när det ändå är så anskrämligt fult och tomt.

Haha jag kommer med objektiva jämförelser och du kommer med 100% subjektiva argument och kallar mig för fanboy?
Jämförelsen jag har gjort är mot eduroam som är ett wifi de flesta univsersitet anv. sig av. Eduroam är 802.1X och de androider jag testat mot lyckas inte hålla kontakten med nätverket under längre tid.
Det är inte jag som "alltid" har problem, det är bristfälliga wifi drivrutiner eller liknande i dessa telefoner.

Skrivet av Thxsen:

En polare skaffade sig en lumia 820 nyligen.
Han var jätte nöjd med hårdvaran som han tyckte var av världsklass, men mjukvaran var helt värdelös i jämförelse med en standard android typ s2-s3.

Tramsigt att säga att mjukvaran är helt värdelös i jämförelse, vad är det som gör den värdelös?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datoriserad:

Haha jag kommer med objektiva jämförelser och du kommer med 100% subjektiva argument och kallar mig för fanboy?
Jämförelsen jag har gjort är mot eduroam som är ett wifi de flesta univsersitet anv. sig av. Eduroam är 802.1X och de androider jag testat mot lyckas inte hålla kontakten med nätverket under längre tid.
Det är inte jag som "alltid" har problem, det är bristfälliga wifi drivrutiner eller liknande i dessa telefoner.

Objektiv? Inte en chans. Först är det "wifi" som inte fungerar sen är det specifikt Eudoroam och 802.1X (som nästan inga vanliga användare kör). Sen finns det säkert 100 olika wifi-chipset som används i Android-mobiler så du har knappast provat alla.

Finns säkert 1000 andra saker som folk hellre vill ha än 802.1X som inte finns eller fungerar dåligt i WP8. Som notifieringar, flera ljudvolymer, appar på SD-kort och inte bara en nerlåst Microsoft-market, USB tethering, osv osv osv. Sen vet jag att folk klagade att Lumia 920 fungerar dåligt som Wifi-hotspot så jag tror inte riktigt på din påstådda Wifi-perfektion.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Objektiv? Inte en chans. Först är det "wifi" som inte fungerar sen är det specifikt Eudoroam och 802.1X (som nästan inga vanliga användare kör). Sen finns det säkert 100 olika wifi-chipset som används i Android-mobiler så du har knappast provat alla.

Finns säkert 1000 andra saker som folk hellre vill ha än 802.1X som inte finns eller fungerar dåligt i WP8. Som notifieringar, flera ljudvolymer, appar på SD-kort och inte bara en nerlåst Microsoft-market, USB tethering, osv osv osv. Sen vet jag att folk klagade att Lumia 920 fungerar dåligt som Wifi-hotspot så jag tror inte riktigt på din påstådda Wifi-perfektion.

Måhända att jag var lite generaliserande, men jämförelsen jag gjort är objektiv, tycker det är tråkigt när du kastar runt meningar som "anskrämligt fult och tomt" som ju är 100% subjektivt. Enligt: http://www.hsv.se/publikationer/rapporter/2012/universitetochhogskolorhogskoleverketsarsrapport2012/universitetochhogskolorhogskoleverketsarsrapport2012.5.8b3a8c21372be32ace80003122.html så studerar 363000 människor på universitet/högskola i Sverige, ganska många "vanliga" användare skulle jag säga. På alla Sveriges universitet används Eduroam med standarden 802.1X som jag förstått det. Jag använder Wifi-hotspot extremt sällan men stämmer det att det fungerar dåligt är det såklart inte bra.

Det finns en hel del problem med Android telefonerna också för den delen; Fungerar urkasst på telefoner med lite ram minne, plattformen lider av extrem fragmentering vilket gör det jobbigt för utvecklare och användare riskerar att ha buggar på just sin telefon som utvecklare inte har resurser till att fixa, uppdateringar av telefoner är ett lotteri, telefonspecifika buggar som sällan blir ordentligt fixade.
Jag prioriterar grundfunktionalitet framför allt som sagt och här fungerar Windows Phone mycket bättre i de scenarion som är relevanta för mig och som jag har testat hittills. Sen så har jag den jämförelsevis horribla erfarenheten av en Samsung Galaxy S, vilket har gett mig en mycket bitter eftersmak av Android.