Permalänk

Borderlands 2, 5 FPS?

Hej! Jag köpte just Borderlands 2 fast jag har stött på ett MASSIVT problem. När jag startar spelet så kommer "2K games" och de sakerna upp, men sen när själva Borderlands 2 ikonen kommer upp så ligger jag på runt 2-5 fps och detta håller i sig hela tiden förutom i cinematics. Jag har kollat mina drivrutiner och allt är uppdaterat, det är bara detta spelet som strular. Hjälp mig snälla :)!

Permalänk

Hur ska vi hjälpa dig om du inte skriver vilka komponenter du har i datorn?

Visa signatur

-

Permalänk
Skrivet av TheCoLdSniPer:

Hur ska vi hjälpa dig om du inte skriver vilka komponenter du har i datorn?

jag har en intel core i5 2320 3.0ghz, ett 670, 8gb ram

Permalänk
Skrivet av jimbow1234:

La ner ungefär lika mycket tid som du gjorde på ditt inlägg, vill man ha hjälp så kan man ju dela med sig av lite info. Inställningar? Komponenter? Upplösning?

Skrev just komponenter till en annan, min upplösning är 1920x1200 men har dock testat en massa både i windowed och fullscreen

Permalänk

Kan lägga till att även om jag tar upp menyn (Alt + Shift) in-game så laggar den lika mycket.

Permalänk

Testat äldre drivrutin? Kollat CPU och GPU temp och load?

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Skrivet av jimbow1234:

Testat äldre drivrutin? Kollat CPU och GPU temp och load?

Ta det så jag förstår snälla. är inte så bra på dator saker skulle bara vilja ha en lösning om det finns en

Permalänk

Testa sänka upplösningen, för jag körde spelet på ett 4år gammalt laptop utan problem, dock med 1280x nånting.

Dualcore 2.4GHz cpu och en ati 560 mobile med 2.8GB samt 4GB ram.. I princip hälften av ditt system.
EDIT: Vad trög jag är, datorn står nog på mitt sign än, sitter med mobilen och ser inte detta själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Testa sänka upplösningen, för jag körde spelet på ett 4år gammalt laptop utan problem, dock med 1280x nånting.

Dualcore 2.4GHz cpu och en ati 560 mobile med 2.8GB samt 4GB ram.. I princip hälften av ditt system.
EDIT: Vad trög jag är, datorn står nog på mitt sign än, sitter med mobilen och ser inte detta själv.

Skickades från m.sweclockers.com

funkar inte heller :/ jag vet inte hur jag ska skriva för att min post inte ska tas bort men.. när jag laddade ner spelet gratis (om du fattar va jag menar) så hade jag inga problem alls. låg på 60 FPS hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Raderat ett inlägg som bröt mot § 1.6 samt efterföljande svar.