Noontec Zoro eller Beats by Dr. Dre Solo HD?

Permalänk

Noontec Zoro eller Beats by Dr. Dre Solo HD?

Hej.
Har just nu ett par AKG K518DJ som jag är sjukt nöjd med, men då de ger mig huvudvärk då de sitter för hårt så måste jag köpa ett par andra hörlurar som man kan ha på gymmet m.m.. De ska ha bra ljud och bas och även vara bekväma att ha på sig. Har kollat på dessa två modeller "Noontec Zoro och Beats by Dr. Dre Solo HD" men har svårt för att bestämma mig så jag startar en tråd och hoppas att någon vet bättre och kan hjälpa mig

Någon som testat båda modellerna?

/kim

Permalänk
Medlem

Beats bry dr dre ska du inte köpa,är inte ett dugg värda sitt pris.
Är du smart så håll dig till de traditionella hörlursmärkena som akg,sennheiser,audio technica,denon osv.

Permalänk
Medlem

Noontec Zoro fick faktiskt bra betyg på Innerfidelity, så de kanske inte är ett dumt alternativ http://www.innerfidelity.com/content/inexpensive-and-terrific...

Han jämför dem just mot Beats Solo.

Permalänk
Medlem

I stort sett vad som helst förutom Beats, att kalla det skräpet för hörlurar is just so wrong.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hade 518 DJ innan sen uppgraderade jag till 619 DJ och kan säga att jag var imponerad av ljudkvaliten på dom, lite mindre bas än 518 men klarare ljudbild på dom, dom trycker mindre än 518 och dom är värda sina pengar, har just nu sennheiser momentum och kan säga att dom har mer burkigt ljud än 619, beats har ännu mer burkigt ljud och dom släpper igenom mer ljud. Dock kan 619 spicka vid bygeln precis ovanför elementet om man tappar dom, jag gissar på att du lär inte bli missnöjd på AKG K619 DJ

Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Permalänk
Medlem

Gör såhär med beatsen:
http://youtu.be/hHMrw3rDKOg?t=1m24s

...och välj antingen Noontec Zoro eller som oyegie skrev, något från ett mer välkänt traditionellt märke som utlovar vad du vill ha!

Visa signatur

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Dator: 9700K | 16GB DDR4 | GTX 1070
Ljud: O2+ODAC | HD600

Permalänk
Medlem

Beats för dom har bra ljud med mycket bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Beats för dom har bra ljud med mycket bas.

Vad jämför du med? En katt?

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det är stor skillnad mellan AKG K518DJ och Noontec Zoro? Blev jävligt sugen på ett par noontecs efter sett betyg m.m men även hört mycket bra om K518. hmm vilka e mest värda?