Permalänk
Avstängd

Max temp för i3 2120?

Hej! Äger en i3 2120 processor. Köpte vattenkylning till den och använde kylpastan som kom med. Körde prime95 och där steg temperaturen aldrig över 55 grader. Men just idag tänkte jag byta kylpasta, köpte mig arctic silver 5 ( hörde att den var bra ) Jag städade rent processorn och kylningen med aceton, fast jag hade jätte lite aceton kvar så det var inget kvar efter ett tag och det var fortfarande gammal kylpasta kvar på processorn, jag gjorde rent det med bara tops, och jag gjorde det jätte bra, kunde inte ha gjort det bättre. Så det var ingen gammal kylpasta kvar. Och sen så gjorde jag precis som jag har hört. Jag la nya kylpastan på processorn. Det vara ett litet klick ( som ett okokt ris ) och sen så tryckte jag till vattenkylningen och skruvade fast den ( jag tog aldrig upp det utan la fast den med en gång på processorn ) Men nu när jag kör prime 95 så går temperaturen upp till 67 grader. Hur många grader får en processor bli innan datorn stängs ner? Tycker ni jag borde gå köpa aceton och göra rent det en gång till eller är 67 grader ingen fara och jag kanske borde låta det vara? Sitter här och följer temperaturen med hwmonitor har bestämt för att stoppa testet om temperaturen stiger 70 grader fast den verkar inte göra det. Är 67 grader inget att oroa sig för? Och varför blev temperaturen högre än vad jag hade förut?

Ber om ursäkt om det finns felstav. Tack för hand!

Permalänk
Avstängd

om jag var du hade jag gjort rent processorn ganska noga. Har du inte aceton så gå köp!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av poppis23:

om jag var du hade jag gjort rent processorn ganska noga. Har du inte aceton så gå köp!

67 grader är väl ingen fara? Märker även när jag surfar på internet så brukar temperaturen hoppa från tex 34c till 39c. Konstigt.

Permalänk
Avstängd

städade datorn med ccleaner och tempen går upp till 57 grader? Varför? Var kanske för att min aceton tog slut och jag städade inte det bra eller att jag tog för lite kylpasta?

Permalänk
Medlem

Oöverklockat så är det ingen fara ens med 85 grader, temp throttling bör inte dyka upp förrän över 100 grader.
Och jag antar att du inte har någon större överklock då din CPU är multipel-låst.
Spontant så känns det som ganska onödigt med vattenkylning på en dylik CPU, då en billig lyftkylare gör jobbet lika bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Oöverklockat så är det ingen fara ens med 85 grader, temp throttling bör inte dyka upp förrän över 100 grader.
Och jag antar att du inte har någon större överklock då din CPU är multipel-låst.
Spontant så känns det som ganska onödigt med vattenkylning på en dylik CPU, då en billig lyftkylare gör jobbet lika bra.

Det som stör mig mest är att när jag kör ett program som ccleaner så blir det 57 grader varmt, eller när jag tex letade efter virus med windows defender, och det jag är orolig för är att jag la för lite kylpasta och att min processor kommer grillas