Hur kan jag göra min proccesor Snabbare Utan overclock?

Permalänk
Inaktiv

Hur kan jag göra min proccesor Snabbare Utan overclock?

Tjena jag har en Amd FX - 6100 X6 Proccesor, Och jag renderar oftast videor och det tar mycket på proccesorn. Alla kärnor går upp till 100% Men det är väll normalt.

Så min fråga är finns det något sätt att göra proccesorn snabbare Så att renderingen går snabbt . Utan Overclock För jag haqr Stock Kylning.

Är öppen för förslag. Om det är nått jag ska Fundera att köpa för att göra snabbare så Helst Inte Över 300 - 350 kr

Tack på Förhand

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av anon217195:

Tjena jag har en Amd FX - 6100 X6 Proccesor, Och jag renderar oftast videor och det tar mycket på proccesorn. Alla kärnor går upp till 100% Men det är väll normalt.

Så min fråga är finns det något sätt att göra proccesorn snabbare Så att renderingen går snabbt . Utan Overclock För jag haqr Stock Kylning.

Är öppen för förslag. Om det är nått jag ska Fundera att köpa för att göra snabbare så Helst Inte Över 300 - 350 kr

Tack på Förhand

Du kan inte göra processorn snabbare utan att ändra på frekvenserna - Alltså överklocka.

Du kan dock minska tiden det tar att rendera videos.
Videorendering har stor nytta av låga minnes latenser så du skulle ju kunna försöka sänka timings på dina ramminnen och kanske eventuellt överklocka minnena lite. Det är dock viktigare med tighta timings än hög minnesfrekvens.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det går inte. Det enda du kan göra är kanske att byta codec som du encodar med till en codec som är snabbare eller kanske använder grafikkortet som hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det Azodan sa är väl det enda, annars så köp denna för ca 300:- och klocka, du har väl inte mycket till alternativ.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008748

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR :)

4690K @4.4Ghz - Gigabyte GTX 1060 3GB @2GHz - Corsair 8GB DDR3 1600Mhz - Corsair 230T Orange

Permalänk
Medlem

-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Erben:

Lite beroende i vilket program du renderar så finns det funktioner som kan rendera åt dig genom nätet och delning av datakraft. Men det tål att läsas på om dit program hanterar det.

Gällande din dator och rendering.
Du kan få uppskattat mellan 3-10 % snabbare renderingstider med detta.

Ett externt ljudkort.
Ett externt nätverkskort med egen inbyggd processor.
Har du tur kan du hitta ett bra begagnat ljudkort creative för ca 150 kr.
Ett nätverkskort från intel ca 270:- nytt
Intel Gigabit CT 9301CT 10/100/1000Mbit, Bulk

Skrivet av ajaxoptimal7:

Det Azodan sa är väl det enda, annars så köp denna för ca 300:- och klocka, du har väl inte mycket till alternativ.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1008748

Skrivet av Azodan:

Det går inte. Det enda du kan göra är kanske att byta codec som du encodar med till en codec som är snabbare eller kanske använder grafikkortet som hjälp.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av DavidtheDoom:

Du kan inte göra processorn snabbare utan att ändra på frekvenserna - Alltså överklocka.

Du kan dock minska tiden det tar att rendera videos.
Videorendering har stor nytta av låga minnes latenser så du skulle ju kunna försöka sänka timings på dina ramminnen och kanske eventuellt överklocka minnena lite. Det är dock viktigare med tighta timings än hög minnesfrekvens.

Tack för all hjälp Jag ska ta en titt på Hyper 212 Och kanske Testa överclockning. Programmet är Adobe Premiere Pro CS6 Och jag använder det mest använda codec . H.264. När jag använder msi afterburner så står det inte att grafikkortet används mycket när jag render . För allt e på proccesorn..

Om jag överclockar Garanterar det att renderingen Blir snabbare ? Jag läste att max Frekvenshastighet Är 3.9 Ghz Är det bra ??
Och om jag gör det hur Överclockar man ( Kanske Gör en ny post om det Senare OM jag ÖVERCLOCKAR))
(EDIT) Just nu har jag Min stock Cpu Fan Och ett program som heter AI Suite. Där jag kan kontrollera Hastigheten på fläkten och se vilken Hastighet jag har etc.. Funkar det också med Hyper 212 ? Är detta någon sak som finns i enbart Stock Fläkten Eller I moderkortet ?¨

Juste ! Jag har ju redan min dator Klar. det är en Custom Build Byggd Av Mrpc.se Mitt chassi är Cooler Master Storm Scout.. Och med den här fläkten behöver man ju Saken man lägger bakom moderkortet. Hur ska jag installera det ?

Vad behöver jag ljudkort etc .. Till ?

Permalänk

Mhz tjänat mot temperatur ökat om du inte ökar vcore ifrån stock/nuvarande borde väl endå vara så pass värd att du iaf åtminstone vill testa.

Visa signatur

i5 4690K + CM Hyper 212 EVO | ASUS Maximus VII HERO | Corsair Vengeance 16GB (2x8GB) 2400MHz DDR3 | ASUS GTX 660 Ti | Corsair HX750w | Samsung 840 250GB EVO | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm | ASUS Xonar DGX | ASUS PCE-AC56 AC1300 | Asus 24" LED FreeSync MG248QR | Phanteks Enthoo Luxe | Windows 10, 64-bit

Permalänk
Medlem

-