Nätaggregat, fx6300 överklock och cf 7870

Permalänk

Nätaggregat, fx6300 överklock och cf 7870

Tjääna! Jag hade tänkt köpa ett nätaggregat, jag har redan ett 7870 så tänkte köpa ett till. För att processorn inte ska flaska så ska jag överklocka den. Då undrar jag om någon vet nåt bra nätaggregat för detta, min budget är på 1000 kr och vill gärna ha ett semi-modulärt eller helt modulärt.

Permalänk

Kan lägga lite mer om det behövs.

Permalänk

Corsair Hx 750W andvänder jag. Tror den är semi modulär och semi passiv. Den har 80+ Guld och 7 års garanti:)

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Vad jag förstått så kräver ett 7870 2st PCIe kontakter.. Så ska du köra CF så är det bäst att ha ett nätagg som har minst 4st 6pins PCIe kontakter. Då får man börja titta på 600W och uppåt. Dom flesta agg kring 550 och neråt har nästan uteslutande bara 2st PCIe kontakter..
Jag rekomenderar Seasonics G650. Det är ett väldigt bra agg till ett vettigt pris. Spränger inte din budget för hårt..
Som alternativ kan du också titta på NZXT Hale90 650 (vitt!), FD Newton R3 600 och Cooler Master V700.. Dom är alla tysta, modulära och byggda med bra kvalitet.
En liten notis, FD marknadsför sin Newton R3 serie med att den bara har Japanska kondingar, men detta är inte sant då det sitter Teapo elektrolyter och Capxon polymerer på sekundärsidan.. Så en liten headsup då det dels är falsk marknadsföring och drar ner kvalitetsbetyget något för FD.. Dock så är hag övertygaf om att det inte påverkar livslängden nämnvärt och i övrigt är det ett välbyggt agg.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaggillarkakor:

Tjääna! Jag hade tänkt köpa ett nätaggregat, jag har redan ett 7870 så tänkte köpa ett till. För att processorn inte ska flaska så ska jag överklocka den. Då undrar jag om någon vet nåt bra nätaggregat för detta, min budget är på 1000 kr och vill gärna ha ett semi-modulärt eller helt modulärt.

Bara ett litet varningens ord angående OC och CF med fx-cpu, om ditt moderkort endast har 24pin + 8pin strömförsörjning. Bulldozer drar fett mycket mer effekt vid överklockning och all extra kräm skall tas via moderkortets strömförsörjning. Det kommer säkert inte vara några problem så länge du inte tänker överklocka dina 7870, men har du en tanke på att överklocka även dina GPU´s så ska du veta att den extra strömmen som behövs till dem måste också komma via moderkortets strömförsörjning. Vill du ha en närmare förklaring till detta kan du kika lite på länken nedan.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/975571-grafikkor...

Permalänk

Tack så mycket! Kanske ska borde köra 900w

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaggillarkakor:

Tack så mycket! Kanske ska borde köra 900w

Varför, det räcker gott med de rekommendationer Lacrits gett dig. Honom lyssnar jag lätt på 7 dagar i veckan när det handlar om nätaggsporr!
Edit: Om du tänker på det jag skrev så har det inte direkt med Nätagget att göra även om det är viktigt, i det fallet ligger flaskhalsen på moderkortet!