Nvidia GK180 dyker upp i Tesla K40

Permalänk
Melding Plague

Nvidia GK180 dyker upp i Tesla K40

Vad som av allt att döma är en ny variant av monsterkretsen GK110 dyker upp i ett datablad, som sägs beskriva det kommande beräkningskortet Tesla K40 "Atlas".

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite udda må jag säga. Får se om 2880-kärnor är fullständiga GK180 eller GK180 har mer på lager.

Permalänk
Medlem

Va reoowligt!! Trots detta kommer det hacka vid 4k upplösning!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Datanisse:

Va reoowligt!! Trots detta kommer det hacka vid 4k upplösning!

Renderings kort inget annat, har inte ens video utgång

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Undrar vad maxwell har att erbjuda jämfört med det här

Permalänk
Medlem

"Titan" och "Atlas", oavsett prestanda så får man nog säga att Nvidia krossar AMD i namn-tävlingen (jmf "Hawaii" och "Tahiti", trevliga semestermål men...).

Permalänk
Medlem

Kan det handla om en variant av GK110 där de tagit bort enheter som inte behövs för ett rent renderingskort?
nVidia har väl inga planer på nya kärnor på grafikkort innan maxwell tänker jag.

Permalänk
Medlem

AMD får fan ta och sluta ligga så jävla långt efter så vi datorentusiaster kan få se lillebror i handeln!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

AMD får fan ta och sluta ligga så jävla långt efter så vi datorentusiaster kan få se lillebror i handeln!

Uhm, de ligger inte efter. De kör inte på det segmentet enligt en sedan länge uttalad strategi. Det är som att klaga på att Audi ligger efter Volkswagen eftersom Audi inte har något att erbjuda som kan konkurrera med Caddy. Eller att Audi inte ligger efter Mercedes eftersom Mercedes har stora lastbilar.

Bilanalogi ftw btw...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

AMD får fan ta och sluta ligga så jävla långt efter så vi datorentusiaster kan få se lillebror i handeln!

Nvidia är på väg bort i spelbranschen.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Uhm, de ligger inte efter. De kör inte på det segmentet enligt en sedan länge uttalad strategi. Det är som att klaga på att Audi ligger efter Volkswagen eftersom Audi inte har något att erbjuda som kan konkurrera med Caddy. Eller att Audi inte ligger efter Mercedes eftersom Mercedes har stora lastbilar.

Bilanalogi ftw btw...

Ja deras strategi var mindre GPUer och förlita sig på CF, blev inte direkt som man planerat där..
Man får bara hoppas att dom kan släppa sitt flaggskepps kort utan problem denna gången, 7990 tog ju på tok för lång tid.

Man vill ju att Nvidia ska försöka pusha hela tiden och inte bara sitta och vänta in AMD.

Skrivet av Flopper:

Nvidia är på väg bort i spelbranschen.

Ja man har ju bara lyckat ta sig in i Steam Machine

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Flopper:

Nvidia är på väg bort i spelbranschen.

På väg bort wtf snackar du om? för att dom inte göra console chip?

Maxwell är bakom hörnet.

Varför skulle Nvidia sluta göra chip som otroligt många köper och dom tjänar fy helvete med pengar på?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Renderings kort inget annat, har inte ens video utgång

Skrivet av Aleshi:

Kan det handla om en variant av GK110 där de tagit bort enheter som inte behövs för ett rent renderingskort?
nVidia har väl inga planer på nya kärnor på grafikkort innan maxwell tänker jag.

Jag skulle tro att ni menar beräkningskort. Marknaden för rendering på Teslakort är nog tämligen liten i jämförelse

Permalänk
Skrivet av cfwin:

"Titan" och "Atlas", oavsett prestanda så får man nog säga att Nvidia krossar AMD i namn-tävlingen (jmf "Hawaii" och "Tahiti", trevliga semestermål men...).

Glöm inte Öland

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

"Titan" och "Atlas", oavsett prestanda så får man nog säga att Nvidia krossar AMD i namn-tävlingen (jmf "Hawaii" och "Tahiti", trevliga semestermål men...).

Tycker precis tvärtom, hur uttjatat är inte namn som Atlas och Titan, varannat jävla spel med någon slags gudanalogi anväder dessa. Hawaii låter däremot fräscht och dessutom är det en cool miljö som gör sig sjukt bra grafikrenderad!

Permalänk
Medlem

Känns som GK180 med de specifikationerna skulle kunna vara en respin på GK110 där man rättat till vissa delar som var flaskhalsar eller hade svårt att klara sig utan defekter i tillverkningen. Verkar även som det kan vara några optimeringar vad gäller effektförbrukningen.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

På väg bort wtf snackar du om? för att dom inte göra console chip?

Maxwell är bakom hörnet.

Varför skulle Nvidia sluta göra chip som otroligt många köper och dom tjänar fy helvete med pengar på?

Man får nog ta såna kommentarer med en skottkärra salt om personen har en AMD logga som avatar =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Nvidia är på väg bort i spelbranschen.

Hur ska någon här ta dig seriöst med den där profilbilden.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av Flopper:

Nvidia är på väg bort i spelbranschen.

har du ens koll på vad du snackar om?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Hur ska någon här ta dig seriöst med den där profilbilden.

Ska vi lägga oss på den nivån så är väl inte din avatar seriösare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Ska vi lägga oss på den nivån så är väl inte din avatar seriösare?

Jo. Det är den. Jag väljer att inte dela med mig av en riktig bild på mig själv.

Problemet med era avatarer är att era posts automatiskt ses som subjektiva. Eller ja, inte värda att läsa eller slösa tid på. Du vill nog att folk läser dina posts antar jag.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Ska vi lägga oss på den nivån så är väl inte din avatar seriösare?

Finns väl ingen anledning att klaga på hans avatar? Det är ingen Nvidia logga direkt. Det här handlade ju om att man inte tar en kille med AMD logga som avatar seriöst när han hasplar ur sig att Nvidia är påväg ut ur spelsegmentet. Noterar att du också har en AMD logga som avatar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael07:

Jag skulle tro att ni menar beräkningskort. Marknaden för rendering på Teslakort är nog tämligen liten i jämförelse

Helt sant. Jag reagerade själv på Tvelanders ordval, sedan använder jag samma ord själv, kanske just därför. Fail iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Glöm inte Öland

Men ingen Gotland

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Jo. Det är den. Jag väljer att inte dela med mig av en riktig bild på mig själv.

Problemet med era avatarer är att era posts automatiskt ses som subjektiva. Eller ja, inte värda att läsa eller slösa tid på. Du vill nog att folk läser dina posts antar jag.

Nog för att även jag tycker uttalande helt saknar grund, men du läser ju uppenbarligen hans inlägg ändå. Och känner dessutom behov av att behöva dissa det.
Du störde dig på inlägget helt enkelt. Beviset finns klartext.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Tycker ni är larviga som diskuterar avatar/logo bilder.

Permalänk
Entusiast

12 GB VRAM, låter som om de börjar känna pressen från Intel Xenon Phi.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

"Titan" och "Atlas", oavsett prestanda så får man nog säga att Nvidia krossar AMD i namn-tävlingen (jmf "Hawaii" och "Tahiti", trevliga semestermål men...).

Jag tror de kompenserar för något......

Permalänk
Avstängd

Ja Nvidia vill ju också vara med och leka nu när AMD har en ny leksak.

Permalänk
Medlem

Undra om den kommer hamna i GTX880 i slutändan...

Skrivet av Alibaba123:

Ja Nvidia vill ju också vara med och leka nu när AMD har en ny leksak.

Ja fast K40 kommer inte vara ett spelgrafikkort så vi får vänta ett tag innan den möjligen kommer upp i något GTX880 eller liknande.

Visa signatur

Citera för svar!