Permalänk
Medlem

tycker det var tråkigt.. eller man har inget suga att spela, det var annat när bf2 släpptes eller 1942, då kunde man glömma bort tiden..

undra om det har med åldern att göra eller om det är ett sämre spel.

Permalänk
Medlem

Åldern, garanterat. Sämre spel än 1942 är det inte det är dock en hel del mer avancerat. Vad det annars kan bero på är att det inte är lika nytänkande som 1942 var.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arvidbergstedt:

Dagens developers älskar pengar, det kan jag hålla med om, men ändå tycker jag DICE är ett av de företag som suger pengar minst och istället tar marknaden vidare med alla nya ideer de inför i BF4.

Suger pengar minst? Knappast...de skippar medvetet mod-support till förmån för att sälja DLC.
Battlefield-serien kommer aldrig vara lika bra som den var till och med BF2.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av jonte6950:

Är inte nöjd med betan. Ligger runt 35 fps och det är inte okej... Känns som en stor lagg fest. Nä skippar nog spelet!

du skojar? alla laggar då beta versionen är helt... 660 sli å spikar från 60-120fps så helt klart inte stabilt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk

Tycker att det är sjukt kul! är dock inte så olikt bf3 tyvärr men några nya saker finns det. recon känns helt konstigt att lira, speciellt när gubbarna springer, vet ej om det är pga ping samt server men är omöjligt att träffa när de springer. märker ni något konstigt med hitboxen?

dock lite tråkigt att lira själv tyvärr någon som vill lira? adda x_quiz har mic och hela skiten

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Det kunde lika gärna varit en bf3-expansion

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Ducky One 3 SF | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av oTiuZ:

Vi dissar COD av en anledning: det är samma jävla skit om och om igen. Därför.

Försökte du vara cool nu?

Permalänk
Medlem

spelat betan 1½ timme, ser ingen anledning att spela mera. Än är inte Betan roligare än 3an.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk

Har spelat i 14 timmar nu och har gått från missnöjd till hyffsad positiv. Visst i grund och botten så är mycket sig likt från BF3, men jag ser det inte som något negativt i sig. Tycker att de flesta ändringarna av DICE är bra, som t ex. klass balanseringarna. Nu känns det som alla klasser har ett syfte, assult och engineer är ungefär som tidigare, medans support och recon har blivit betydligt bättre. Bra att carbines och DMR's kan användas av alla klasser. Tycker nätkoden är mycket bättre om man jämför med BF3, bättre hit detection och spelet känns allmänt smidigare. Sen är ju betabuilden äldre än den som visades upp på E3 och Gamescom. Alla texturer är inte med osv. Hoppas och tror att det här spelet kommer att bli vad BF3 skulle ha varit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Tycker att det är sjukt kul! är dock inte så olikt bf3 tyvärr men några nya saker finns det. recon känns helt konstigt att lira, speciellt när gubbarna springer, vet ej om det är pga ping samt server men är omöjligt att träffa när de springer. märker ni något konstigt med hitboxen?

dock lite tråkigt att lira själv tyvärr någon som vill lira? adda x_quiz har mic och hela skiten

Du vet att du kan skruva på siktet numera för att få rätt avstånd?

Permalänk
Skrivet av Horus:

Du vet att du kan skruva på siktet numera för att få rätt avstånd?

haha skruva? menar du variable zoom? ja det vet jagt att det finns tycker dock att hitboxen är kontig då man ser att skottet ska träffa i typ armen men missar helt har bara haft tur de gångerna som jag har träffat något i rörelse

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Entusiast

Det enda jag egentligen stör mig på är att varenda jävel sitter och kuckelurar på ett tak med sniper.

Det ska ju vara kaos och krig, nu är det mer som inte nudda mark. Går du ut så att du inte har tak över huvudet så plonkar nån av de ruvande bofinkarna dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det enda jag egentligen stör mig på är att varenda jävel sitter och kuckelurar på ett tak med sniper.

Det ska ju vara kaos och krig, nu är det mer som inte nudda mark. Går du ut så att du inte har tak över huvudet så plonkar nån av de ruvande bofinkarna dig.

haha... så sant! helt otroligt.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

Vet nån hur man fixar buggen då när man försöker ändra grafik inställningarna så stängs spelet ner/crashar ? Jag kan komma in i game men allt är på preset ultra och det pallar inte min rigg med så hur ska jag ändra det utan att spelet krashar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det enda jag egentligen stör mig på är att varenda jävel sitter och kuckelurar på ett tak med sniper.

Det ska ju vara kaos och krig, nu är det mer som inte nudda mark. Går du ut så att du inte har tak över huvudet så plonkar nån av de ruvande bofinkarna dig.

jo är väl mkt därför det är så glest med infanterister på 64-spelarservrarna trots att det är fullt...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hyrst:

Finns mycket jag stör mig på. Men det värsta måste vara HUDen över flaggor, lagkamrater och allt vad det är. Fan det är så mycket skit i vägen så ibland/ofta är det svårt att ens se fiender för det är så mycket smäck och färger över objekt som är i vägen.

såååååå jävla sant hoppas de ändrar på det , sjukt irriterande när man ser man jävla flagga eller tank ikon som är 2kilometer bort?! jesus.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Sneaky_rhino:

du skojar? alla laggar då beta versionen är helt... 660 sli å spikar från 60-120fps så helt klart inte stabilt.

Du "alla" laggar inte

Har alltid hög mini FPS

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det enda jag egentligen stör mig på är att varenda jävel sitter och kuckelurar på ett tak med sniper.

Det ska ju vara kaos och krig, nu är det mer som inte nudda mark. Går du ut så att du inte har tak över huvudet så plonkar nån av de ruvande bofinkarna dig.

Stör mig också på detta. Annars tycker jag att spelet har varit som jag förväntat mig, kanske önskade lite mera 'levolution' eftersom det var så mycket 'reklam' och snack om det.
Tror nog det kommer bli ett toppen när fulla versionen släpps, kanske det finns banor med inte så många tak

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Försökte du vara cool nu?

Det var nåt nytt. Jag visste inte att man försökte vara cool om man bara uttryckte sig åsikter. Men då vet jag det.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av drefk2000:

ok spel. Jag förstår inte de skyhöga systemkraven dock, för mycket snyggare är det inte än BF3. Jag körde båda på Ultra i 5760x1080 och tycker de ser rätt lika ut. Är det jag som är blind? Jag köper nog inte trots allt

Det är för att det är beta, och de har inaktiverat mycket av grafikeffekterna som kommer finnas i BF4...
Kan folk någonsin lära sig att sluta döma spel redan i beta? Vill ni inte spela spel som inte är helt färdiga, håll er borta från betor!

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Jag har 16hrs i gametime, rank 7 och har spelat nästan endast med folk jag känner i skype/teamspeak och spelet är verkligen 1100% roligare när man spelar med folk som man kan prata med och känner.

Under dessa 16hrs gametime har jag haft totalt 7 game crashes, någon gång har det crashat när man alt-tabbat eller i loading screen. Detta är dock inget som jag direkt stör mig på då det är Beta och kommer garanterat fixas på release.
Jag spelar med ett GTX 670, med beta drivers som släpptes dagen före betan släpptes. Spelar med 47-120 fps, ligger hyfsat stabilt på 62fps men ibland hoppar det väldigt.

Är jag imponerad? Absolut! Känns väl lite som Battlefield 3.5 men dock inte på ett dåligt sätt, vapnen hanterar olika och alla nya animationer och Levelution får det att kännas som ett nytt spel. Jag tror att spelet kommer att kännas mycket bättre efter release då vi slipper alla buggar och får tillgång till alla kartorna.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Du "alla" laggar inte

Har alltid hög mini FPS

jag läste kommentaren och blev besviken, sen såg jag att det var tvlander och skrattade lite för mig själv

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Skrivet av Exailez:

Jag har 16hrs i gametime, rank 7 och har spelat nästan endast med folk jag känner i skype/teamspeak och spelet är verkligen 1100% roligare när man spelar med folk som man kan prata med och känner.

Under dessa 16hrs gametime har jag haft totalt 7 game crashes, någon gång har det crashat när man alt-tabbat eller i loading screen. Detta är dock inget som jag direkt stör mig på då det är Beta och kommer garanterat fixas på release.
Jag spelar med ett GTX 670, med beta drivers som släpptes dagen före betan släpptes. Spelar med 47-120 fps, ligger hyfsat stabilt på 62fps men ibland hoppar det väldigt.

Är jag imponerad? Absolut! Känns väl lite som Battlefield 3.5 men dock inte på ett dåligt sätt, vapnen hanterar olika och alla nya animationer och Levelution får det att kännas som ett nytt spel. Jag tror att spelet kommer att kännas mycket bättre efter release då vi slipper alla buggar och får tillgång till alla kartorna.

Jodå battlefield med polarna är huvudnumret av dagen

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Eftersom JAG skiter fullständigt i publik spelande utan bara är intresserad ur ett rent e-sport perspektiv... NEJ jag är inte imponerad. E-sporten dog med Bf2/2142.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exailez:

Jag har 16hrs i gametime, rank 7 och har spelat nästan endast med folk jag känner i skype/teamspeak och spelet är verkligen 1100% roligare när man spelar med folk som man kan prata med och känner.

Under dessa 16hrs gametime har jag haft totalt 7 game crashes, någon gång har det crashat när man alt-tabbat eller i loading screen. Detta är dock inget som jag direkt stör mig på då det är Beta och kommer garanterat fixas på release.
Jag spelar med ett GTX 670, med beta drivers som släpptes dagen före betan släpptes. Spelar med 47-120 fps, ligger hyfsat stabilt på 62fps men ibland hoppar det väldigt.

Är jag imponerad? Absolut! Känns väl lite som Battlefield 3.5 men dock inte på ett dåligt sätt, vapnen hanterar olika och alla nya animationer och Levelution får det att kännas som ett nytt spel. Jag tror att spelet kommer att kännas mycket bättre efter release då vi slipper alla buggar och får tillgång till alla kartorna.

Håller helt och hållet med dig!

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Verkar dock vara en konstig beta då folk med titan har runt 30fps och mitt flyter på jättebra... :S

Därför de kallas beta?

Tvivlar på att de är bra att dom har en öppen beta, för de flesta fattar inte va beta innebär. Skrämmer säkert bort mer spelare än dom lockar till sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvidbergstedt:

Dagens developers älskar pengar, det kan jag hålla med om, men ändå tycker jag DICE är ett av de företag som suger pengar minst och istället tar marknaden vidare med alla nya ideer de inför i BF4.

Fast ärligt nu... Upplever du att de har gjort mycket nytt i BF4 jämfört med BF3 (rent spel o inte UI)?

Visa signatur

98% okunnig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

du skojar? alla laggar då beta versionen är helt... 660 sli å spikar från 60-120fps så helt klart inte stabilt.

Om jag inte får Minst 50fps minimum på den skarpa versionen så blir det inget köp haha, kanske senare när en i7a är min!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det enda jag egentligen stör mig på är att varenda jävel sitter och kuckelurar på ett tak med sniper.

Det ska ju vara kaos och krig, nu är det mer som inte nudda mark. Går du ut så att du inte har tak över huvudet så plonkar nån av de ruvande bofinkarna dig.

Plocka ner dem med Supports air burst-vapen. Oerhört tillfredställande!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo primo Monitor: ASUS ROG Swift 27" MB: EVGA x79 Dark CPU: I7 4930K @ 4.7ghz Vattenkylning: DDC / Monsta 480 + 360 / EK Supremacy / Kryographics GPU covers GPU: Zotac Geforce 780 SLI Ljud: ASUS Xonar Essence STX / AKG 495NC PSU: Seasonic X-1050 RAM: G.Skill RipjawsZ DDR3-2133 4x4gb MUS/TB Steelseries Rival / 6gv2
BF4 Soldier: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Svalagorn/stats/...

Permalänk
Medlem

Som det är nu så är det helt okej, lite ovan bakom spakarna dock efter att ha spelat BF3. Dock så är jag inte förtjust i trail efter sniperskott. Förstör ju hela poängen med att smyga. Kanske är det som är tanken dock, att man inte ska smyga!

För övrigt så hoppas jag bara på att de inte behandlar BF4 som BF3. Mao nerfar och buffar alla vapen och fordon till höger och vänster, bara för att vissa vill har mer CoD känsla, andra mindre. Och så hoppas jag att de släpper spelet när det är klart den här gången. Fortfarande strul nu och då med BF3...

PS: Och så hoppas jag att de gör så att pansarvagnarna inte har sån förbannad bullet drop! XM25 skickar ju iväg bulan längre!

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.