Problem med mobiltelefonreparation hos Tre, vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Problem med mobiltelefonreparation hos Tre, vad ska jag göra?

Tar det hela kort... När jag fick min HTC One var kameran defekt, både fram o bak, plus att jag hade en glipa uppe på som var lika stor som en nagel, alltså kunde man få in nageln i glipan...

Lämnade in den hos tre och dem skickade den vidare...Fick vänta i ca: 2.5 veckor och när jag fick tillbaka den var glipan fixad men inte kameran, ingen av dem, plus att lås knappen var intryck och man kunde inte stänga sim luckan... Blev besviken efter 40minuters bil färd till tre men jag kunde inte göra något annat än skicka in mobilen igen... har nu väntat 2.5 veckor till och mobilen kom idag... Knappen var fixad...bak kameran var fixad men inte fram kameran!! Blev nu riktigt förbannad och bad den dryga sk*t ungen som jobbade på tre att kolla då han inte trodde mig. Han sade glatt att det inte var något fel på den när jag hade ett fungerande exemplar bredvid min och min ser ut som att man har ett rött filter över,, så sjukt dålig bild på framkameran... Efter att jag sa till honom att man måste va blind om man inte ser det så erkände han att det var fel... Jag sa att jag ville ha en ny mobil och han sa då... "det får du ta med htc" gav mig numret på en lapp och sa ring och ta det med dem -_-

Inte nog med att HTC Suger... dem där dryga id*oterna på tre drygar som f*n och vill inte hjälpa mig...

Jag undrar då vad ska jag göra?
Jag har varit utan min HTC One i mer än 1 månad nu och jag tänker inte vänta 2.5 veckor till...

Har jag rätt att gå dit med mobilen, ge tillbaka sk*ten och säga upp abonnemanget...? Jag orkar inte med detta mer, tre måste vara det kassaste företaget som finns när det gäller fel på varorna, fast i detta fallet är ju HTC´s verkstad fylld av fulla tomtenissar som inte vet vad f*n dem håller på med...Dem har inte ens kryssat i kvalitetskontroll efter reparation -_-

Öppen för svar, tack på förhand

Permalänk
Avstängd

Pratat med Tre:s kundtjänst och förklarat ärendet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Pratat med Tre:s kundtjänst och förklarat ärendet?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag var ju där när jag fick ut mobilen, dem vägrar att ge mig en ny och säger att jag ska ringa till HTC eller skicka in, igen (tredje gången med en ny mobil)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blu3n0va:

Jag var ju där när jag fick ut mobilen, dem vägrar att ge mig en ny och säger att jag ska ringa till HTC eller skicka in, igen (tredje gången med en ny mobil)

Han i butiken, ja. Testa ring kundtjänst istället.

Permalänk
Medlem

Om Tre har tillhandahållit dig mobilen, så är all typ av garantiärenden Tres ansvar. Mao, det är upp till Tre att ge dig en ny mobil, som fungerar.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha använt ångerrät om det hade gått. Som det ser ut nu har du inte mycket mer att göra än att krångla, de har tre försök på sig att avhjälpa felet, även om det är uppenbart att det inte är roligt med en ny defekt produkt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Se till att de tar sitt återförsäljaransvar. De är skyldiga att ge dig den servicen.

"Fel på varan

Om det är fel på din vara kan du kostnadsfritt:

kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.

Säljaren har rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om det kan ske inom skälig tid och utan extra besvär för dig."
http://www.konsumentverket.se/lagar--regler/lagar/konsumentko...

Stå på dig, det är de som inte följer lagen genom att hänvisa till tillverkaren (det kostar ju pengar för dem att stå för RMA-hanteringen själva)

Permalänk
Medlem

Efter så många gånger fram och tillbaka ska du kunna få pengarna tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådtitel redigerad*

Ändrade trådtiteln så det blir lättare för andra medlemmar att hitta tråden. Tänk på att skapa så beskrivande trådtitlar som möjligt, dels hjälper det andra med liknande frågor att hitta tråden, dels hjälper det dig att få svar.

Permalänk
Skrivet av Blu3n0va:

Tar det hela kort... När jag fick min HTC One var kameran defekt, både fram o bak, plus att jag hade en glipa uppe på som var lika stor som en nagel, alltså kunde man få in nageln i glipan...

Lämnade in den hos tre och dem skickade den vidare...Fick vänta i ca: 2.5 veckor och när jag fick tillbaka den var glipan fixad men inte kameran, ingen av dem, plus att lås knappen var intryck och man kunde inte stänga sim luckan... Blev besviken efter 40minuters bil färd till tre men jag kunde inte göra något annat än skicka in mobilen igen... har nu väntat 2.5 veckor till och mobilen kom idag... Knappen var fixad...bak kameran var fixad men inte fram kameran!! Blev nu riktigt förbannad och bad den dryga sk*t ungen som jobbade på tre att kolla då han inte trodde mig. Han sade glatt att det inte var något fel på den när jag hade ett fungerande exemplar bredvid min och min ser ut som att man har ett rött filter över,, så sjukt dålig bild på framkameran... Efter att jag sa till honom att man måste va blind om man inte ser det så erkände han att det var fel... Jag sa att jag ville ha en ny mobil och han sa då... "det får du ta med htc" gav mig numret på en lapp och sa ring och ta det med dem -_-

Inte nog med att HTC Suger... dem där dryga id*oterna på tre drygar som f*n och vill inte hjälpa mig...

Jag undrar då vad ska jag göra?
Jag har varit utan min HTC One i mer än 1 månad nu och jag tänker inte vänta 2.5 veckor till...

Har jag rätt att gå dit med mobilen, ge tillbaka sk*ten och säga upp abonnemanget...? Jag orkar inte med detta mer, tre måste vara det kassaste företaget som finns när det gäller fel på varorna, fast i detta fallet är ju HTC´s verkstad fylld av fulla tomtenissar som inte vet vad f*n dem håller på med...Dem har inte ens kryssat i kvalitetskontroll efter reparation -_-

Öppen för svar, tack på förhand

Jag har också haft jätte mycket problem med min HTC EVO 3D.

Första gången jag fick problem så la den av helt. Eller rättare sagt - jag var fast på start-skärmen. Jag skickade då in den och fick till min stora förvåning tillbaka en telefon som såg helt ny ut. De hade då bytt allt, och då menar jag allt, förutom batterilucka och batteri. På denna fungerade inte 3D-kameran. Den hängde sig totalt när man gick in på 3D-kameran. En 3D-telefon utan en fungerande 3D-kamera är lite som en sportbil som inte går att köra fort med. Så det blev att skicka in den igen. Denna gången när jag fick tillbaka den fungerade den bra till en början, tills de kapacitiva knapparna länst ned på telefonen, dvs home, back, menu och search slutade att fungera. Nu ska jag skicka in skräpet IGEN!

Den är i helt nyskick. Finns inte en repa på den då jag ALLTID haft skal och skärmskydd. Aldrig tappat den heller. Så det är knappast handhavande fel.
Sen det där med kameran kan man ju kanske tolka som att det är service fel och inte HTC.

Jag måste dock säga att Electro World som jag köpt telefonen hos har skött dessa reparationsärenden väldigt bra. Nu menar jag hur enkelt det varit att skicka in den och hur schyssta de varit.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Från Konsumentverket.se
Fel på varan

Om det är fel på din vara kan du kostnadsfritt:

kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.

Även om tre nu säger att den ska skickas in 4 gånger innan jag får en ny så borde ju denna konsumentlag gälla över dem lagarna då "Säljaren har rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om det kan ske inom skälig tid och utan extra besvär för dig. " (från samma sida) .... Utan mobil i en månad har nu varit besvärligt så det borde ju gälla? Om det är så, så drar jag dit imorgon och skriver ut denna sida (konsumentverket) och visar den till dem och drar inte förrän jag har en ny mobil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Från Konsumentverket.se
Fel på varan

Om det är fel på din vara kan du kostnadsfritt:

kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara.
kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.

Även om tre nu säger att den ska skickas in 4 gånger innan jag får en ny så borde ju denna konsumentlag gälla över dem lagarna då "Säljaren har rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om det kan ske inom skälig tid och utan extra besvär för dig. " (från samma sida) .... Utan mobil i en månad har nu varit besvärligt så det borde ju gälla? Om det är så, så drar jag dit imorgon och skriver ut denna sida (konsumentverket) och visar den till dem och drar inte förrän jag har en ny mobil...

Någon som kan svara på det jag skrev som jag citerat nu? måste veta då jag ska iväg tidigt imorn bitti isåfall

Permalänk
Medlem

Okej jag löste det hela med lite "våld"... Efter en massa sk*t snack från butikschefen om att dem inte har återförsäljarrätt så visade jag dem konsumentverket och sade att jag inte tolererar att dem håller på som dem gör och att dem prioriterar HTC regler före statliga regler från konsumentverket, jag har även varit utan mobil i en och en halv månad, jag blev riktigt arg och dem åkte på en liten utskällning och jag lämnade in den i Fredags för reklamation (dem skippa 4 gånger regeln) och idag ringde dem och sade att jag kan åka till butiken och hämta en ny, dem sade till och med att jag får välja färg så jag tror det blir en svart denna gång

Vill bara tacka Sweclockers för alla bra tips gällande konsumentverket och att man ska stå på sig, detta räddade mig!
Tack, tack, tack, tack!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blu3n0va:

Okej jag löste det hela med lite "våld"... Efter en massa sk*t snack från butikschefen om att dem inte har återförsäljarrätt så visade jag dem konsumentverket och sade att jag inte tolererar att dem håller på som dem gör och att dem prioriterar HTC regler före statliga regler från konsumentverket, jag har även varit utan mobil i en och en halv månad, jag blev riktigt arg och dem åkte på en liten utskällning och jag lämnade in den i Fredags för reklamation (dem skippa 4 gånger regeln) och idag ringde dem och sade att jag kan åka till butiken och hämta en ny, dem sade till och med att jag får välja färg så jag tror det blir en svart denna gång

Vill bara tacka Sweclockers för alla bra tips gällande konsumentverket och att man ska stå på sig, detta räddade mig!
Tack, tack, tack, tack!:)

Gäller att kunna sina rättigheter. Skönt att det löste sig.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hemming:

Gäller att kunna sina rättigheter. Skönt att det löste sig.

Oh jag, dem försöker ju gå runt alla dem där reglerna men icke sa nicke