CoD - Ghosts. System requirements släppta!

Permalänk
Medlem

CoD - Ghosts. System requirements släppta!

http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/call-of-du...

Citat:

Minimum System Requirements

OS: Windows 7 64-Bit / Windows 8 64-Bit
CPU: Intel Core 2 Duo E8200 2.66 GHZ / AMD Phenom X3 8750 2.4 GHZ or better
RAM: 6 GB RAM
HDD: 50 GB HD space
Video: NVIDIA GeForce GTX 550 Ti / ATI Radeon HD 5870 or better
Sound: DirectX Compatible Sound Card
DirectX: 11
Internet: Broadband connection and service required for Multiplayer Connectivity. Internet connection required for activation.

Recommended System Requirements

Video: NVIDIA GeForce GTX 780

Vad är detta för fantasikrav dom har? Jag är lite nyfiken på vilken cpu man behöver för att möta deras krav.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

vafan det är ju nästan samma krav som watch dogs fast den kräver en q8400 som minimum... 6gb ram är ju fan löjligt och att inte supporta 32bits är ju fan idioti

http://shop.ubi.com/store/ubiemea/en_IE/pd/productID.27533860...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/call-of-du...

Vad är detta för fantasikrav dom har? Jag är lite nyfiken på vilken cpu man behöver för att möta deras krav.

wat de fak 6GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vafan det är ju nästan samma krav som watch dogs fast den kräver en q8400 som minimum... 6gb ram är ju fan löjligt och att inte supporta 32bits är ju fan idioti

http://shop.ubi.com/store/ubiemea/en_IE/pd/productID.27533860...

Undrar om det är någon som fått sparken ifrån Nvidia och trollar deras sida just nu. Något är fan inte rätt..
Jag kollade stats på steamanvändarnas specs och fann detta
Det är 25% som har 8 GB ram som alltså möter deras 6 GB som krävs. Det bör vara en del som har över 8 GB men inte tillräckligt många. Är detta trolleritrollera?
http://store.steampowered.com/hwsurvey
Självklart vet jag att alla inte svarar men det borde ju visa på något i alla fall

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

dx11? lol färsta cod i historien som nyttjar det ? har något cod nyttjat annat än dx9 ?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

dx11? lol färsta cod i historien som nyttjar det ? har något cod nyttjat annat än dx9 ?

Black Ops 2 hade dx11 som krav.

Haha. Kollade nu igen och....50 GB hårddiskutrymme? Jag är mållös.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Såg inte ens det förrens nu... de rekommenderar alltså ett 780?!

Snart får vi väl veta att "recommended" är om man kör med 6 st. 2560x1440p och vill ligga på 200 FPS konstant...

Skämt åsido, men helt sjuka "krav".

Permalänk
Medlem

härligt se spel som pressar systemen hårt, kanske blir till att köpa ett cod spel nu när det troligen kommer vara skaplig grafik

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

50GB? Troll?

Permalänk
Medlem

Animationerna på hunden och fiskarna tar sitt grepp ser jag.
Att de inte har support för 32bit är fan på tiden tycker jag. Förstår inte varför vi har kvar den här frågan längre.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

dx11? lol färsta cod i historien som nyttjar det ? har något cod nyttjat annat än dx9 ?

Det är hundarna och alla fiskar med eget liv!

Visa signatur

CPU Intel i9-9900k GPU Asus RTX 3080
RAM 32GB G.Skill Trident Z Neo Moderkort ASUS ROG Maximus XI Hero PSU Corsair RM850 HDD 3 TB Intel SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

vafan det är ju nästan samma krav som watch dogs fast den kräver en q8400 som minimum... 6gb ram är ju fan löjligt och att inte supporta 32bits är ju fan idioti
http://shop.ubi.com/store/ubiemea/en_IE/pd/productID.27533860...

Varför är det idioti, att inte supporta gammalt skit?
32bit hör hemma i dom svagaste laptop-sen, om ens där.
Men köp en dator likvärdig Tvelanders, och kofota in 32 bit i den, så kommer det bli mumma sen skall du se.;)

Skrivet av Commander:

Animationerna på hunden och fiskarna tar sitt grepp ser jag.
Att de inte har support för 32bit är fan på tiden tycker jag. Förstår inte varför vi har kvar den här frågan längre.

Nej jag menar väl det, senast jag hade 32bit var under ddr 2´s tid.
Alla även jag vill ju ha utveckling, men jag tror inte HazZard tänker på det som en förlegad vara utan mer ett krav.
BTW HazZard, du får säga emot mig om jag har fel, det har senaste åren kommit in så mycket flashbackare och 12 åringar här, så man vet inte vem som skojar, som menar allvar, eller som tror längre.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

det är idioti ja för ett sketet spel ska kräva 64bit os.. nåt fel på win7 32 bits eller? ser ingen anledning att stoppa in massa ram för att spela ett jädrans spel bara, har 4gb och klarar mig. Har svårt att se hur 6gb ram passar ihop ändå bara med en E8200 tycker det är nåt fel nånstans har dom spelen hoppat fram i utvecklingen några år före eller som gör att det är såna systemkrav helt plöstligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

det är idioti ja för ett sketet spel ska kräva 64bit os.. nåt fel på win7 32 bits eller? ser ingen anledning att stoppa in massa ram för att spela ett jädrans spel bara, har 4gb och klarar mig. Har svårt att se hur 6gb ram passar ihop ändå bara med en E8200 tycker det är nåt fel nånstans har dom spelen hoppat fram i utvecklingen några år före eller som gör att det är såna systemkrav helt plöstligt?

Kan tyckas men 32bit har under en lång tid nu, inte haft mer att ge.
Och när ett spel som kräver mycket installeras, så måste man sätta 32bit åt sidan, då det bara klarar t.ex 3GB ram.
Och det är just där som skon börjar klämma, då spelet kräver 6GB, och där håller jag med dig, det känns ganska sjukt med dessa 6GB, när jag själv har 8GB i datorn.

Men nu får dom som vill spela detta spel, tyvärr ta Hin Håle i kardan, och acceptera läget som det är.
Vi får aldrig tillbaka 32bit som standard, och inte heller ett spel som klarar sig på 128MB ram.
Folk har berättat från typ 80-90 tal då ett spel ansågs svindlande stort, när det låg på 10MB. >_>
och nu vill varenda spel ha 1-30GB beroende på vilket spel vi pratar om.
Så tiderna förändras.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Välkommen till framtiden, nya Xboxen har ju 6GB ram enbart för spel (2 GB för OS/apps). Så väntat att det kommer vara kravet för PC också. Kul tycker jag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Men det är konstigt att BF4 kommer kräva endast 4gb ram och ha support för 32bit os.. vad är det som gör call of duty så mer krävande plötsligt? alla vet ju att BF spelen har varit kända för att vara krävande, jag har svårt att tro cod slår bf4 på grafiken eller nåt ens för att motivera dom där kraven, ändå ska det kräva minimum 6gb, jag blir mörkrädd... nog för att utveckligen går framåt men vafan inte ska ett spel som minimum ha ett sånt sjukt högt krav.. och dessutom bara stöd för 64bits os, det är ju lätt att byta ram om man måste visst men byta os för ett spel kommer jag aldrig att göra.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/call-of-du...

Vad är detta för fantasikrav dom har? Jag är lite nyfiken på vilken cpu man behöver för att möta deras krav.

Vi har ju sett hur det ser på alla gameplay-demos, och man kan ju konstatera att gtx 550 inte kommer vara minimum. Jämför det med BF4 som har 9900 som minimum.

Så jag tror att vi kan räkna med att det här kraven är tagna från nån annanstans än cod.

Visa signatur

Chassi: Antec Three Hundred | CPU: Intel i5 2500K @ 4,5GHz | GPU: PowerColor Radeon HD 7970 | Mobo: Asus P8P67 | Skärm: BenQ GL2450 | Nätagg: Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Varför sånt liv, finns väll knappast folk som tänkt spela det och sitter på sämre dator än minimum speccs?
T.ex 8GB RAM har ju varit minimum i nå år nu om man vill att datorn ska fungera ok.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/call-of-du...

Vad är detta för fantasikrav dom har? Jag är lite nyfiken på vilken cpu man behöver för att möta deras krav.

Haha. GTX 780.

Skrivet av HazZarD:

Men det är konstigt att BF4 kommer kräva endast 4gb ram och ha support för 32bit os.. vad är det som gör call of duty så mer krävande plötsligt? alla vet ju att BF spelen har varit kända för att vara krävande, jag har svårt att tro cod slår bf4 på grafiken eller nåt ens för att motivera dom där kraven, ändå ska det kräva minimum 6gb, jag blir mörkrädd... nog för att utveckligen går framåt men vafan inte ska ett spel som minimum ha ett sånt sjukt högt krav.. och dessutom bara stöd för 64bits os, det är ju lätt att byta ram om man måste visst men byta os för ett spel kommer jag aldrig att göra.

Så du menar att man ska sitta och nyttja enbart typ 2GB av sitt ram menar du? Du är väl medveten om att 32bit enbart tillåter dig att använda 4GB ram TOTALT? Då menar jag både Vram och systemminne. Att de slopar 32bitars stöd är faktiskt en bra bit framåt. När du sitter på ett 32 bitars OS så sitter du med en enorm framtida flaskhals.

Skrivet av BergHa:

Varför sånt liv, finns väll knappast folk som tänkt spela det och sitter på sämre dator än minimum speccs?
T.ex 8GB RAM har ju varit minimum i nå år nu om man vill att datorn ska fungera ok.

Ta en titt på rekommenderade plus 6gb DDR3 och 50GB hårddiskutrymme för ett spel vars grafik är stenåldern i jämförelse med BF4 som har lägre rekommenderade. Måste vara fisk-ain som drar ram.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Varför sånt liv, finns väll knappast folk som tänkt spela det och sitter på sämre dator än minimum speccs?
T.ex 8GB RAM har ju varit minimum i nå år nu om man vill att datorn ska fungera ok.

Jag har tänkt att prova detta spel när det väl har släppts med min nuvarande dator. (Se specs i sign.)
Har haft min dator med alla komponeter i cirkus 7 år (Förutom GPU och RAM) och den fungerar klockrent i dem flesta spel och program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ta en titt på rekommenderade plus 6gb DDR3 och 50GB hårddiskutrymme för ett spel vars grafik är stenåldern i jämförelse med BF4 som har lägre rekommenderade. Måste vara fisk-ain som drar ram.

50GB delen är skum, de kanske räknade in windows.
Tog dock bort min bf3 mapp igår, 35GB tog den =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Varför är folk så förvånade att spel börjar sluta stöda 32-bit OS nu? Enligt mig tog det ett jäkla tag. Att spela med typ 2-3GB RAM är inte realistiskt längre om man vill att spelen ska utvecklas. Men visst, vill man ha samma spel varje år med nya maps/vapen bara så kanske man ska hålla sig kvar till de äldre spelen.

Däremot lär 50GB svida för de som kör spelen på SSD då de inte brukar bara så stora.

OBS: Jag spelar inte CoD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Medlem

Känns mer som att "recommended" är där för att grafik rekommendationerna inte ska se så dåliga ut jämfört med BF4. Det är fortafarande samma gamla motor, inte tror ja den kräver 10ggr mer för att det finns fisk AI nu.

Permalänk
Medlem

Har de skrotat allt som har med optimera och göra?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Känns mer som att "recommended" är där för att grafik rekommendationerna inte ska se så dåliga ut jämfört med BF4. Det är fortafarande samma gamla motor, inte tror ja den kräver 10ggr mer för att det finns fisk AI nu.

Fiskar vettu, det är tunga grejer. Super Mario 64 drevs ju på samma hårdvara vi har nu.
Nä, men det måste antingen vara dåligt optimerat, oklara/felaktiga specifikationer eller något annat i spelet som verkligen kräver detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

April kom lite sent i år.

Tycker det är lite komiskt att de har högre systemkrav på Call of Duty än Battlefield 4 (CoD är ju inte direkt känt som ett grafikmonster). Tungt att dra runt fiskar och mocap dog.

Visa signatur

Jag har en processor, ett grafikkort, två hårddiskar, fyra ram minnen, ett nätaggregat och ett moderkort.

Permalänk
Medlem

Dom sätter krav på dualcore, men 6GB ram och 780 på det?:P
Känns lite som om man har ett 780 och 6GB ram så har man haft råd med en 4kärnig prolle..?

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

Ett 780 med vad för specifikationer? GPU-Minnet då?

Okej jag får hålla tummarna att mina 2 680's kan tåla spelet.

Jag är säker/osäker på (om) att det är en lögn spridning av misstag det här.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Inaktiv

Vad är det alla tycker är så orimligt? Spelet lär väl kräva mer av grafikkortet eller processorn.

Sen kan man ju se rekommendera som för en behaglig upplevelse eller minsta möjliga för att högsta inställningarna inte skall resultera i 3 fps. Då är det ganska schysst att rekommendera ett 780, man kanske alltid vill ha 60 FPS, med alla reglage på max, inklusive AA.