Valve tillkännager specifikationerna för prototyperna till Steam Machines

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SiRai:

Det är tack vare dina kommentarer Klaus som jag besöker Sweclockers xD

Vad är humorn i hans kommentar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vet att ämnet inte har i kommentarerna att göra, men läsandes det här så blev jag bara för irriterad för att inte svara ändå.
Jag vet även att SC inte är (svenska) språkets högborg, med folk som inte ens kan BJUDA på annonser utan att få det att låta som att de vill skicka postbud med några sedlar till annonsören, men jag kommer återigen från ämnet.

Angående i3+titan-trollningen, alternativt missförståndet, beroende på vad man tror:
"Intel Core i7-4770, i5-4570 och Core i3 med Geforce GTX Titan, GTX 780, GTX 760 alternativt GTX 660"
Det här läses BOKSTAVLIGEN tvärtom från vad de tidigare användarna av "bokstavligen" påstår. Det betyder i7 med Titan, i5 med 780, i3 med 760 alternativt 660.
Se det som två parallella en-radiga matriser (array), så förstår ni. Detta är sant i alla språk.
Däremot om man sedan kollar upp original-artikeln så ser man att det bara handlar om att alla CPU:er/GPU:er finns i potten, och att konfigurationerna är godtyckliga.

Ursäkta språkpolisandet.
End of rant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av croon:

Jag vet att ämnet inte har i kommentarerna att göra, men läsandes det här så blev jag bara för irriterad för att inte svara ändå.
Jag vet även att SC inte är (svenska) språkets högborg, med folk som inte ens kan BJUDA på annonser utan att få det att låta som att de vill skicka postbud med några sedlar till annonsören, men jag kommer återigen från ämnet.

Angående i3+titan-trollningen, alternativt missförståndet, beroende på vad man tror:
"Intel Core i7-4770, i5-4570 och Core i3 med Geforce GTX Titan, GTX 780, GTX 760 alternativt GTX 660"
Det här läses BOKSTAVLIGEN tvärtom från vad de tidigare användarna av "bokstavligen" påstår. Det betyder i7 med Titan, i5 med 780, i3 med 760 alternativt 660.
Se det som två parallella en-radiga matriser (array), så förstår ni. Detta är sant i alla språk.
Däremot om man sedan kollar upp original-artikeln så ser man att det bara handlar om att alla CPU:er/GPU:er finns i potten, och att konfigurationerna är godtyckliga.

Ursäkta språkpolisandet.
End of rant.

Du har rätt, det har inget med ämnet att göra... För det första skriver man "enradiga", för det andra är en enradig matris en vektor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hmm. Maybe you are right. Eller, troligen skulle jag säga.
Frågan är ju bara om konceptet fungerar i längden. Blir spelmaskinen utdaterad efter 3-4 år så att man behöver börja uppgradera hårdvara kommer nog även relevanta delar av den då tilltänkta gruppen bli aningen missnöjda. Kostar maskinen 150% - 200% av vad ett ps4 gör så får det nog se till att funka bra på framtida releaser lika länge. Fast det kanske det kommer göra också. Vi får se ;).

"So high-powered SteamOS living room machines are nice, and fun to play with, and will make many Steam customers happy. But there are a lot of other Steam customers who already have perfectly great gaming hardware at home in the form of a powerful PC. The prototype we're talking about here is not meant to replace that. Many of those users would like to have a way to bridge the gap into the living room without giving up their existing hardware and without spending lots of money. We think that's a great goal, and we're working on ways to use our in-home streaming technology to accomplish it - we'll talk more about that in the future. "

Förstår inte alls var du finner någon tvekan, Valve själva är ju inte ute efter oss PC-gamers, de flesta av oss har nog redan Steam...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rexic:

"So high-powered SteamOS living room machines are nice, and fun to play with, and will make many Steam customers happy. But there are a lot of other Steam customers who already have perfectly great gaming hardware at home in the form of a powerful PC. The prototype we're talking about here is not meant to replace that. Many of those users would like to have a way to bridge the gap into the living room without giving up their existing hardware and without spending lots of money. We think that's a great goal, and we're working on ways to use our in-home streaming technology to accomplish it - we'll talk more about that in the future. "

Förstår inte alls var du finner någon tvekan, Valve själva är ju inte ute efter oss PC-gamers, de flesta av oss har nog redan Steam...

Tror vi tolkar texten lite olika :).
Som jag ser det på din citerade text så är det ju just PCspelare de riktar sig till. De som redan har en bra pc men vill ha en kompletterande enhet framför tv som inte ska vara allt för dyr.

Citat:

Many of those users would like to have a way to bridge the gap into the living room without giving up their existing hardware and without spending lots of money.

Alltså PCspelare som redan har en dyr dator, man vill inte ha en ersättare utan ett komplement och inte vill lägga så mycket pengar. Steam machine ser i dagsläget inte ut att bli så billig. Ett bra mycket billigare alternativ blir då PS4 eller Xbox one.

Aja. Det största bekymret är väl att lösningen redan finns idag men det är knappt någon som är intresserad av det. Man kan ju i dagsläget köra med linux och steam på en lite billigare burk vid TVn men steamstatistiken visar knappt på någon uppgång i linuxanvändandet senaste 2 åren. Vad tillför steam machine utöver linux + steam som man kan köra redan i dagsläget?

Jag är inte dummare än att jag inser att jag kan ha missat något grundläggande här ändå. Jag har haft fel förr ;). Så var gärna tydlig med vilken kundgrupp som faktiskt är av intresse för steambox.