Vad för grafikkort ska jag köpa?

Permalänk

Vad för grafikkort ska jag köpa?

Vad för grafikkort ska jag köpa om jag vill köra assassin's creed 4 black flag på högsta grafiken med 1080p upplösning? kör nu på ett AMD 6950 och det duger verkligen inte och vet inte vad jag ska köpa för kort för att kunna köra detta spel utan lagg och att kortet ska vara till ett bra pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjako92:

Vad för grafikkort ska jag köpa om jag vill köra assassin's creed 4 black flag på högsta grafiken med 1080p upplösning? kör nu på ett AMD 6950 och det duger verkligen inte och vet inte vad jag ska köpa för kort för att kunna köra detta spel utan lagg och att kortet ska vara till ett bra pris.

Beror lite på vad du har för andra komponenter i din dator. CPU? PSU? m.m.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomjako92:

Vad för grafikkort ska jag köpa om jag vill köra assassin's creed 4 black flag på högsta grafiken med 1080p upplösning? kör nu på ett AMD 6950 och det duger verkligen inte och vet inte vad jag ska köpa för kort för att kunna köra detta spel utan lagg och att kortet ska vara till ett bra pris.

Det går inte att säga då det inte har släppts ännu.

När spelet har släppts kan vi se igen men då tvivlar jag på att "maxa" inställningarna i 1080p kommer att landa på under 4000kr (detta då med en multi-gpu lösning för att få mest prestanda/krona)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Skrivet av running_wild:

Beror lite på vad du har för andra komponenter i din dator. CPU? PSU? m.m.

jag har Fractal Design Newton R2 1000W PSU och en AMD Phenom II X6 1100T Black Edition och 4GB ram minne, men ska fixa 8 GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tomjako92:

Vad för grafikkort ska jag köpa om jag vill köra assassin's creed 4 black flag på högsta grafiken med 1080p upplösning? kör nu på ett AMD 6950 och det duger verkligen inte och vet inte vad jag ska köpa för kort för att kunna köra detta spel utan lagg och att kortet ska vara till ett bra pris.

Skulle jag spekulera så något i form av GTX 760 eller vänta på R9 280/280X som lanseras någon gång i månaden.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Man kan väl gissa på att AC4 kommer vara ungefär lika prestandakrävande som AC3. Så du bör kunna gå på AC3 benchmarks och få hyfsad bild av vad du kan förvänta dig. Exvis här:

http://www.hardocp.com/article/2012/12/12/assassins_creed_3_p...

Nya AMD R9 280X skulle kanske kunna vara ett alternativ? Är i princip ett rebrandat 7970 GHz. I och för sig är väl AC-serien optimerat för nVidia om jag inte minns fel så GTX 770 kanske är ett vettigt alternativ? (som i princip är ett rebrandat GTX 680)

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Inaktiv

Gtx 680 är ett bra kort och kostar 2600kr om man kollar prisjakt.
Nästan samma prestanda som ett Gtx 770 men även bättre än R9 280X.

http://www.sweclockers.com/recension/17636-amd-radeon-r9-280x-och-r9-270x/6#pagehead