Permalänk
Medlem

Hjälp med semesterfilm?

Hej, jag ska snart till london och skulle såklart vilja dokumentera denna resa på bästa sätt! Därför skulle jag vilja ha lite tips på vad jag ska filma för, mer exakt till "introt" och "outrot", få det intressant. Jag vet att det är svårt för er att säga men ni kanske kan hjälpa med att länka till bra filmer/texter/ guider?

Även inspirerande filmer är välkommet!

Det kommer uteslutande filmas med gopro BE. Möjligtvis iphone 5 om det krävs men tror inte det.

Tack på förhand på en väldigt konstig fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mfzombie:

Hej, jag ska snart till london och skulle såklart vilja dokumentera denna resa på bästa sätt! Därför skulle jag vilja ha lite tips på vad jag ska filma för, mer exakt till "introt" och "outrot", få det intressant. Jag vet att det är svårt för er att säga men ni kanske kan hjälpa med att länka till bra filmer/texter/ guider?

Även inspirerande filmer är välkommet!

Det kommer uteslutande filmas med gopro BE. Möjligtvis iphone 5 om det krävs men tror inte det.

Tack på förhand på en väldigt konstig fråga.

För introt kan du väl filma från london eye ett panorama och för outrot filma staden från flygplanet när du åker hem.
My 2 cents

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Och inte för långa klipp... samt total-längd, om filmen ska visas för andra.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Om du har snygg utsikt ifrån hotellet så prova göra en timelapse video. Undvik text helt filma istället skyltar för att sedan panorera(vrida kameran) eller klippa till platsen du egentligen vill filma. T.ex ska du till vax-museet så filma medans du går in och skylten ovanför istället för att börja inne på museet och berätta med text var du är.

Visa signatur