Tips på Vacker och mysig shooter? inte spelat nåt på 4 år!

Permalänk
Medlem

Tips på Vacker och mysig shooter? inte spelat nåt på 4 år!

Har ni några tips på nåt jag borde spela! Det bästa ni kört kanske? nån speciell serie man borde kasta sig över?

Permalänk
Medlem

Bara shooters?

Crysis2 (Inte spelat 3 själv men ska vara bra)
Metro 2033
Bioshock 1,2 (Inte spelat Infinite men ska vara bra)
Far Cry 3
The Darkness 2
FEAR 1&2
HL2 + EP 1&2
Hard Reset
Riddick - Assault on Dark Athena (Kommer med första spelet)
BF3 & CSGO för multiplayer!

Vissa är äldre än 4 år, men gick bara igenom mina installerade/Steam spel.
Ala som jag listade tycker jag är spelvärda!

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av brezzer:

Har ni några tips på nåt jag borde spela! Det bästa ni kört kanske? nån speciell serie man borde kasta sig över?

testa bf4 betan, inte jätte"smooth", men ge det ett försök!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Avstängd

Spela inte Crysis 3. Utkastade pengar.

Permalänk
Medlem

du får förklara lite mer med vad du menar med mysig? Typ lugnt, stillsamt och vackert eller kan du röja på med dubbla pipor hela natten?

Om du vill ha lite atmosfärisk mys så STALKER och dess expansioner, Bioshock och dess uppföljare eventuellt också Metro och dess uppföljare. Far Cry 3 kan också vara riktigt mysigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Metro 2033 & Metro Last Light
Far Cry 3, riktigt nice story
Deus Ex: Human Revolution, riktigt snyggt och mysigt spel men inte en ren odlad shooter
Bioshock 1 & 2, Skippa Infinity om du vill ha en bra shooter då det är en väldigt medioker shooter men storyn är riktigt trevlig

Permalänk
Medlem

Metro är inte precis "mysigt"... Skakar som fan när jag kör det...

Permalänk
Medlem

Vacker + Mysig + Shooter så tänker jag direkt Bioshock infinite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Metro är inte precis "mysigt"... Skakar som fan när jag kör det...

Beror ju helt på hur man definierar "mysigt" .. Jag älskar spel som där man inte alltid vet vad som händer eller gömmer sig bakom nästa hörn. Sitta och spela Metro med en kopp te, dock inte när tangentbordet utifall man skulle hoppa till :D, och ett kolsvart rum förutom ett svagt ljus bakom skärmen så man ser iaf sina egna händer, ja det är en mysig kväll.

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R. är vackert på sitt eget sätt, men särskilt mysigt vet jag inte om det är.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Far Cry 3

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

låter som att min herre letar efter Borderlands 2.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Far cry 3

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk

Spelade precis igenom Dishonored. I det kan du köra stealth eller run & gun och karaktärena reagerar efter dina handlingar. Rätt mysig atmosfär genom hela spelet.

Permalänk
Medlem

Far Cry 3
Assasins Creed 3 (inte riktigt shooter dock)
Syndicate
Far Cry 3 Blood Dragon (Standalone expansion=Ett eget spel i sig)

De har extrapris på Far Cry 3 + Blood Dragon + Ghost Recon Future Soldier på komplett!
http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11037

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

Som sagt beror på vad mysigt är...
Men här är min lista:
Metro 2033 och Metro: Last light
Borderlands 2
S.T.A.L.K.E.R serien
Far Cry 3
Deus Ex: Human Revolution
Deus Ex: Human Revolution
Deus Ex: Human Revolution

Visa signatur
Permalänk
Medlem

far cry 3 och 2
men sen är ju både wow och I vissa fall LoL mysiga (men bara om man har vänner med sig)

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Metro är inte precis "mysigt"... Skakar som fan när jag kör det...

Efter ha spelat Amnesia finns det inga läskiga spel

Jag kan också rekommendera Metro-spelen (har bara spelat 2033).

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Crysis 3 tycker jag är riktigt roligt, samt riktigt bra story enligt mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd

Doom 3 vore ju kanske något för dig. Otroligt vackert spel och ganska mysigt när det passar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brezzer:

Har ni några tips på nåt jag borde spela! Det bästa ni kört kanske? nån speciell serie man borde kasta sig över?

Mysig är svårt att definera, men gillar du mycket varierande miljö, riktigt RPG och mycket story så kan du kika på Mass Effect-serien

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional