Permalänk
Medlem

Webcam blocker

Eftersom folk är 12-år i huvudet är denna tråden nu avslutad. Jag raderar alla mina inlägg så slipper jag se era barnsliga svar. Lek vidare för er själva!

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk
Medlem

Vissa saker som du inte kan beställa till Sverige via amazon.co.uk fungerar att beställa från amazon.de vet inte om det gäller i detta fall, men det har fungerat på andra varor för mig.

Permalänk
Medlem

Har satt en bit papper med en tejpremsa på över min kamera. Går att flippa upp när den behövs och ner när jag inte använder den, tog säkert 45 sekunder att bygga och kostade flera öre i material

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Post-it lappar är återanvändningsbara senast jag kollade.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Det är ju inte speciellt intressant med tejp som jag skrivit. Ser ju helt efterblivet ut.

Om du vill ha det 'snyggt' så skriv ut en liten bild på papper som du sedan laminerar och klipper ut, fäst den med häftmassa över kameran. Blir ju exakt samma sak som den där löjliga lappen du vill köpa. Annars kan man väl bara sätta en liten kladd häftmassa rakt på, lätt att ta bort när du väl ska använda kameran.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Sök på "Webcam blocker" så finns det ju ett antal olika alternativ till 'Web Camera Blocker by HT'.
Någon finns säkert att beställa till Sverige.

Webcam Cover for Laptops/Pad Devices by C-Slide
Webcam Cover by CamPatch - Black (2 per-order) by CamPatch
Webcam Cover- Eyebloc Webcam Privacy Shield - Cover Laptop Camera or Block Tablet Camera by Eyebloc
Camera iPatch by Camera iPatch

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns små klisterlappar som man använder för att laga skyttemål. Dvs man klistrar en liten lapp över skotthålet så kan man använda tavlan igen. Vi använde det i lumpen. Finns i flera färger. Svart och vitt är vanligast.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Om det är en svart dator så skulle en bit vanlig svart eltejp funka perfekt.

Permalänk
Medlem

Konstigt, trodde nästan att det skulle gå att köpa dessa i kit tillsammans med foliehattar. Kanske skulle bli en storsäljare om dom började med paketpris!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Det är ju inte speciellt intressant med tejp som jag skrivit. Ser ju helt efterblivet ut.

Jag tycker det ser nice ut.

Permalänk
Medlem

Dagens bästa troll tråd Fick mig ett gott skratt.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Ha en tejp med och en bit papper som du kan göra fin. Som tex att måla pappersbiten och tejpen? TEJP ÄR INTE FARLIGT FÖR DIG!!!
Man får inte sjukdomar!!

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Skitsnyggt om man bor på en soptipp!

Det är ju lite svårt att ta din fråga på allvar när du har en asci-snopp som signatur...

I övrigt tycker jag nog att du är lite väl arg på alla fina förslag som dykt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

LÄS vad jag skrivit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag sa en fin tejp. Inte en ful tejp...

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Har inget tips gällande produkt, dock vill jag tipsa om en liten knapp som heter "Citera flera" - testa den nån gång!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Sök på exempelvis "window sticker", "non glue sticker", "non adhesive sticker" så bör du kunna finna sådana små lappar som fäster olika ytor utan lim. Dessa bör du kunna återanvända ganska många gånger.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Benny_k:

Är det någon som vet vart man kan få tag på en sån lapp man sätter över webbkameran som kan återanvändas? Typ som denna: http://www.webcamerablocker.com/

Jag har försökt att köpa denna på Amazon med det går inte att beställa till Norden av någon anledning. Kanske vet ni en liknande produkt som man kan beställa till Sverige/Norge så man slipper hålla på med ful tejp?

Gå in på valfri "leksaksaffär" och köp en sån där bok med självhäftande figurer... det där du eftersöker är exakt likadant.

Garanterar att det finns någon bok med lämpliga figurer. Sedan så är det säkerligen billigare.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Ni tror väl inte helt seriöst att han menar att blocka den fysiskt? det kan ju vem som helst göra utan att fråga efter hjälp. Antar att han menade någon programvara elller dyl. för det syftet

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benny_k:

Eftersom folk är 12-år i huvudet är denna tråden nu avslutad. Jag raderar alla mina inlägg så slipper jag se era barnsliga svar. Lek vidare för er själva!

du var inte så trevlig du heller du, läste alla inlägg

förövrigt tycker jag du fick rätt många alternativ även om folk kanske inte hittade vad du ville ha, det är väl bättre att se flera alternativ änn att alltid nånsin bara ha ett?

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F