Problem med grafikkort hos webbhallen

Permalänk
Medlem

Problem med grafikkort hos webbhallen

Under de senaste månaderna har jag haft problem med mitt nyinköpta nvidia gtx 760. När jag fick mitt kort så hade jag först problem med coilwhine som sedan ledde till att fläktar inte fungerade som de skulle. Blinkande pixlar och flera krasher i spel trots senaste drivrutiner. Även en av mina dvi portar vägrade funka. Det jag gjorde var att sedan skicka tillbaka kortet till webbhallen för undersökning och fick ett nytt kort som kompensation. Värt att notera är att det gamla kortet redan var betalt vid denna tidpunkt. Det nya kortet jag fick och fortfarande använder fungerar helt felfritt och fakturan jag fick med det nya kortet har också makulerats.

Nu däremot, har saker förändrats. I morse fick jag tillbaka mitt gamla defekta kort med en felrapport, det var inga defekter på det tydligen. Detta är ju lustigt i och med att jag hade så mycket problem med just det kortet och inte det nya. Vad borde jag göra?, jag har inte fått en ny faktura och den gamla fakturan har inte öppnats upp (den som makulerades).

Jag undrar helt enkelt vad jag bör göra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gonum:

Under de senaste månaderna har jag haft problem med mitt nyinköpta nvidia gtx 760. När jag fick mitt kort så hade jag först problem med coilwhine som sedan ledde till att fläktar inte fungerade som de skulle. Blinkande pixlar och flera krasher i spel trots senaste drivrutiner. Även en av mina dvi portar vägrade funka. Det jag gjorde var att sedan skicka tillbaka kortet till webbhallen för undersökning och fick ett nytt kort som kompensation. Värt att notera är att det gamla kortet redan var betalt vid denna tidpunkt. Det nya kortet jag fick och fortfarande använder fungerar helt felfritt och fakturan jag fick med det nya kortet har också makulerats.

Nu däremot, har saker förändrats. I morse fick jag tillbaka mitt gamla defekta kort med en felrapport, det var inga defekter på det tydligen. Detta är ju lustigt i och med att jag hade så mycket problem med just det kortet och inte det nya. Vad borde jag göra?, jag har inte fått en ny faktura och den gamla fakturan har inte öppnats upp (den som makulerades).

Jag undrar helt enkelt vad jag bör göra.

Ring och fråga.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Webhallen

Tjo.

Ser ut som något gått snett i våra rutiner. Our bad.

Vi löser så du kan behålla båda. Om det gamla inte funkar så har du inte förlorat något, om det gamla trots allt funkar så har du gratis SLI och kan komma in o fragga lite extra gött på våra battlefield-servrar
Dock skulle jag behöva ordernr eller RMA-nr bara så jag kan kolla vad som hänt och se till att du inte får något efterkrav eller så.

Sounds fair?

Ursäkta besväret.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjo.

Ser ut som något gått snett i våra rutiner. Our bad.

Vi löser så du kan behålla båda. Om det gamla inte funkar så har du inte förlorat något, om det gamla trots allt funkar så har du gratis SLI och kan komma in o fragga lite extra gött på våra battlefield-servrar
Dock skulle jag behöva ordernr eller RMA-nr bara så jag kan kolla vad som hänt och se till att du inte får något efterkrav eller så.

Sounds fair?

Ursäkta besväret.

Finns änglar trots allt...

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Webhallen:

Tjo.

Ser ut som något gått snett i våra rutiner. Our bad.

Vi löser så du kan behålla båda. Om det gamla inte funkar så har du inte förlorat något, om det gamla trots allt funkar så har du gratis SLI och kan komma in o fragga lite extra gött på våra battlefield-servrar
Dock skulle jag behöva ordernr eller RMA-nr bara så jag kan kolla vad som hänt och se till att du inte får något efterkrav eller så.

Sounds fair?

Ursäkta besväret.

Extremt snyggt gjort, WH.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Så, jag har svarat på ert PM med nummer på båda ordnarna. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Medlem

Wow, good-will företag much??. Webhallen har just fått en ny kund

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Nu blev jag faktiskt lite avundsjuk...

Permalänk
Avstängd

Stor tumme upp för Webhallen, det luktar seriöst företag när det sköts så bra som detta! var nog bland det bästa jag hört någonsin, så er lär jag rekommendera till nära och kära.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort av Webhallen!

Permalänk
Webhallen

Fick loggen från felsökningen av det gamla kortet:

** Alla DVI portar funkar utan problem (Benchat med båda portarna, DVI-D Kabel använd) ** Fläktarna fungerar utan problem, alla 3 rullar som det skall. (Kollat igenom och benchat x antal gånger, samt startat om datorn) ** Kan inte se något svagt flimmer på mörk bakgrund (aktiverat svart bakgrund till windows och kollat andra mörka "motiv") ** Benchmarkat heaven n valley, även kört 3D mark, kan inte höra något coilwhine. (Kör senaste WHQL-drivrutinen 320,49 lanserades 2013-07-01. Aldrig varit med om att drivrutiner kunnat påverka coilwhine dock.) ** Kan inte se något "pixelflimmer", har lått grafikkortet/datorn vara igång en längre stund utan några antydan till "pixelfel". ** Kortet/datorn har ej kraschat under något av testerna.

Med andra ord borde kortet fungera som det ska, det var därför det skickades tillbaka till dig och att fakturan på ersättningskortet makulerades var egentligen ett misstag.
Men men, sånt som händer och vi som gjorde fel (även om det i det här fallet verkar ha blivit fel fast till kundens fördel ).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Har haft skitbra service hos Webhallen med två olika headsets som har gått sönder flera gånger, de har alltid ersatt det utan något strul. Detta får mig bara att tro ännu mera på butiken!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Wat? Bästa jag sätt hos ett företag! Ångrar inte att jag köpte mitt 770 från dem!

Visa signatur

CPU: Intel i7 8700K (H2O) GPU: ASUS GeForce GTX 770 DCII OC @ 1350Mhz
RAM: 16GB DDR4 Vengeance RGB 3600Mhz Moderkort: ASUS Prime Z370-A
Burk: Fractial Design Meshify C PSU: Corsair 800W
Systemdisk: Samsung EVO 840 250GB SSD Lagringsdisk: Samsung 1TB 7200rpm
Mus: Cyborg R.A.T 5 Tangentbord: Razer Black Widow Ultimate

Permalänk
Medlem

Edit: Fel tråd xD

Visa signatur

Citera för snabbt svar.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av WhiteOnyx:

det luktar seriöst företag

Nej

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Sjuka i detta är att jag hjälpte Gonum (Som råkar vara en närstående till mig) och det var seriösa problem med det kortet när vi hade det hemma!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gonum:

Under de senaste månaderna har jag haft problem med mitt nyinköpta nvidia gtx 760. När jag fick mitt kort så hade jag först problem med coilwhine som sedan ledde till att fläktar inte fungerade som de skulle. Blinkande pixlar och flera krasher i spel trots senaste drivrutiner. Även en av mina dvi portar vägrade funka. Det jag gjorde var att sedan skicka tillbaka kortet till webbhallen för undersökning och fick ett nytt kort som kompensation. Värt att notera är att det gamla kortet redan var betalt vid denna tidpunkt. Det nya kortet jag fick och fortfarande använder fungerar helt felfritt och fakturan jag fick med det nya kortet har också makulerats.

Nu däremot, har saker förändrats. I morse fick jag tillbaka mitt gamla defekta kort med en felrapport, det var inga defekter på det tydligen. Detta är ju lustigt i och med att jag hade så mycket problem med just det kortet och inte det nya. Vad borde jag göra?, jag har inte fått en ny faktura och den gamla fakturan har inte öppnats upp (den som makulerades).

Jag undrar helt enkelt vad jag bör göra.

Vilket nätaggregat har du?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

En av anledningarna till varför jag BARA handlar på webhallen!

Är också admin på WH´s BF3 servers

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Bra jobbat WH!

Permalänk
Medlem

Om nu kortet inte fungerar för dig men funkar precis som det ska för webhallen så är det väl mer logiskt att skicka tillbaks det så dom sitter med ett fungerande istället för att du sitter med ett trasigt? Nu när de var så generösa och allt

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Sicken sjuk service..

Handlar också av Webbhallen och efter att ha sett det här kommer det fortsätta så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naga:

Om nu kortet inte fungerar för dig men funkar precis som det ska för webhallen så är det väl mer logiskt att skicka tillbaks det så dom sitter med ett fungerande istället för att du sitter med ett trasigt? Nu när de var så generösa och allt

Var inte avund nu kompis, gläds åt att din medmännsika fick nåt extra.. Detta är bara +++ för Webhallen som är ett stort företag! Billig reklam helt klart

Sorry för dubbelt upp, ber om ursäkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Var inte avund nu kompis, gläds åt att din medmännsika fick nåt extra..

Vad skulle jag vara avundsjuk på och vad har han att glädjas åt? Ett kort som han upplever som defekt?

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem

Något som är minst lika underbart som servicen är hur personen som skriver å webhallens vägnar är så "down to earth" och icke-formell! Alla är vi nördar på Swec!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Såklart att det är kul med trevligt service, men jag förstår inte riktigt.. Bra service är en sak, att ge bort grafikkort höger och vänster är en annan. Att få ett kort som 'kompensation' för att man fått 1 defekt, det är.. Galet?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Såklart att det är kul med trevligt service, men jag förstår inte riktigt.. Bra service är en sak, att ge bort grafikkort höger och vänster är en annan. Att få ett kort som 'kompensation' för att man fått 1 defekt, det är.. Galet?

Jävligt bra reklam, inte säkert att TS hade fått det om han bara hade skickat mail. Nu finns det ju en hög här på swec som läser detta och det kommer spridas som löpeld. Webhallen kan dessutom redan ha fått ett nytt kort av leverantören.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Fick loggen från felsökningen av det gamla kortet:

** Alla DVI portar funkar utan problem (Benchat med båda portarna, DVI-D Kabel använd) ** Fläktarna fungerar utan problem, alla 3 rullar som det skall. (Kollat igenom och benchat x antal gånger, samt startat om datorn) ** Kan inte se något svagt flimmer på mörk bakgrund (aktiverat svart bakgrund till windows och kollat andra mörka "motiv") ** Benchmarkat heaven n valley, även kört 3D mark, kan inte höra något coilwhine. (Kör senaste WHQL-drivrutinen 320,49 lanserades 2013-07-01. Aldrig varit med om att drivrutiner kunnat påverka coilwhine dock.) ** Kan inte se något "pixelflimmer", har lått grafikkortet/datorn vara igång en längre stund utan några antydan till "pixelfel". ** Kortet/datorn har ej kraschat under något av testerna.

Med andra ord borde kortet fungera som det ska, det var därför det skickades tillbaka till dig och att fakturan på ersättningskortet makulerades var egentligen ett misstag.
Men men, sånt som händer och vi som gjorde fel (även om det i det här fallet verkar ha blivit fel fast till kundens fördel ).

Måste bara fråga,

hur kommer det sig att ni skickade ut ett nytt G-kort till kund Innan att ha kontrollerat det gamla?
I vilket fall som helst tycker jag att det är väldigt stort gjort av er.
Men jag tycker inte det är helt rätt - mot er som företag. Skulle det vara helt i sin o-ordning att fakturera kund för exempelvis en undersökningsavgift - eller åtminstone skicka tillbaka kortet?

Skrivet av screamin-daemon:

Jävligt bra reklam, inte säkert att TS hade fått det om han bara hade skickat mail. Nu finns det ju en hög här på swec som läser detta och det kommer spridas som löpeld. Webhallen kan dessutom redan ha fått ett nytt kort av leverantören.

Tvekar på att leverantören skickar ut ett nytt kort när det inte är något fel på det första.
Detta är ren goodwill

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lucifer579:

Måste bara fråga,

hur kommer det sig att ni skickade ut ett nytt G-kort till kund Innan att ha kontrollerat det gamla?
I vilket fall som helst tycker jag att det är väldigt stort gjort av er.
Men jag tycker inte det är helt rätt - mot er som företag. Skulle det vara helt i sin o-ordning att fakturera kund för exempelvis en undersökningsavgift - eller åtminstone skicka tillbaka kortet?

Tvekar på att leverantören skickar ut ett nytt kort när det inte är något fel på det första.
Detta är ren goodwill

Hej,

att skicka ut en ny produkt innan den första är felsökt är något vi gör ganska ofta så att kunden ska slippa vänta på ersättningsprodukten.
Vi gör det dock i princip enbart i de fall där vi är så tillfreds med felbeskrivningen att vi anser att det är uppenbart att det är fel på produkten.
I samband med detta ställer vi ut en faktura på ersättningsprodukten men så fort vi testat och konstaterat felet så makulerar vi den fakturan och kunden behåller helt enkelt den nya produkt han fått medan vi går till leverantören och kräver en ny av dem.
Testas produkten felfritt så får man dock skicka tillbaka sin produkt eller betala fakturan helt enkelt.

Ett smidigt sätt att hålle nere väntetider för kunderna och minska arbetsbelastningen för oss med uppföljning och allt.

I det här fallet blev det lite missförstånd internt hos oss och fakturan på ersättningsprodukten makulerades redan innan vi felsökt kortet och det kort vi felsökt men inte hittat fel på skickades tillbaka. (Om kortet fortfarande strular ute hos kund vet vi ju dock inte än.)

Men summa sumarum: risken för att det fortfarande är strul med kortet, även om vår serviceavdelning fått det till att det är felfritt i kombination med att vi redan makulerat fakturan samt det faktum att min kollega precis ställt en kall julmust på mitt skrivbord gjorde att vi i detta fallet kände "låt gå".

Nytt kort av leverantören får vi ju dock inte såklart: TS har ju (kommer att ha) båda korten hos sig, för att få ett nytt måste vi ju skicka tillbaka ett trasigt och så är inte fallet här.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

samt det faktum att min kollega precis ställt en kall julmust på mitt skrivbord.

Julmust i början av oktober!? Inte sett maken till oseriöst företag!!

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Naga:

Julmust i början av oktober!? Inte sett maken till oseriöst företag!!

Ja fast vi fuskade, den är sen förra julen.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch