Google tillkännager HP Chromebook 11

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Jo, om man litar på Google och gillar att använda en förbannad "moln"-tjänst för datalagring. Nej och nej för mig.

Perfekt för Google, då kan de ju spionera på sina användare ännu mer... Själv litar jag inte på dem, inte alls.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Jag verkar vara en av väldigt få som faktiskt gillar idén med Chromebooks. Speciellt om de är billiga. Finns väldigt många olika onlineapplikationer som man kan använda till det mesta: Bildredigerare (Sumopaint), Musikredigerare/inspelare (Soundation), Torrentklienter (zbigz), Sketchprogram osv osv.

Tycker de är väldigt intressanta om man bara vill ha en billig bärbar surfdator som man kan slänga med sig lite var stans utan att vara orolig över att förstöra en jättedyr produkt. Tycker dock det är synd att det endast inkluderas 100 GB Google Drive-lagring i två år. Det borde ingå för evigt när man köper en Chromebook.

Tack! Äntligen någon som förstår det rätta användningsområdet för Chromebooks!
Skulle jag behöva en skoldator för dokument och sånt, så skulle Chromebook vinna, helt klart. Köra med Google Docs, Drive osv.

Älskar Google, t.ex. p.g.a denna reklamvideo:

Liksom, finns det något företag som gör bättre reklamer än Google? (Förutom Ica såklart!)

Tack för mig!
/Google fanboy

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

Är det bara jag lr är chromebooks så jäkla ointressanta?

Jag har full förståelse för att vissa tycker att chromebooks är ointressanta - man kan inte göra mycket mer (i orginalskick) än att surfa på nätet.

Samtidigt är det en billig, lätt, ljudlös surfmaskin som startar på ett ögonblick - och man behöver ju inte någon "prestanda" på en sådan maskin.

Sitter just nu på ett morgontåg och surfar och då är det verkligen jättesmidigt

Att man dessutom har möjligheten att lägga in ubuntu och då få en "riktig" dator som man kan göra det mesta på är helt underbart.

Men visst, är man endast van vid Windows kan det säkert vara frustrerande.

Permalänk
Medlem

Hellre en chromebook än surfplatta tycker jag.

Permalänk
Medlem

Perfekt dator för morsans och lillasystern. Dom anvànder i princip endast Chrome på deras laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Skitful dator! Google borde aldrig sammarbetat med HP, dom borde samarbetat med Asus eller Samsung istället.
Vem kom på att det var en bra idé att blanda vit med svart? Det skapar bara jobbiga kontraster! Sen slänger dom in lite blått också bara för att.

Dual-core 1.7 GHz, jo men tjena, nu sitter ju mobiler på quad-core 2.3 GHz. Förlegad.

USB 2.0, tog dom hit den här datorn med en tidsmaskin som dom reste tillbaka i tiden med eller?

1 366 x 768 pixlar sämst upplösning, inte ens 1080p, vilket finns på 4" mobiler.

Du vet att det är samma chip som förra årets Nexus 10 med Cortex A15-kärnor som sitter i nyare SoC som till exempel Tegra 4?
Den presterar ungefär som en Nexus 4 och årets Nexus 7.

1366x768 är typ standard på bärbara upp till 5000kr, tyvärr. Förvänta dig inte mer för halva priset.

Och det här med samarbete. Det är lite som att säga "Microsoft skulle aldrig samarbetat med X för de är inte bra". Det är inget samarbete... Nästan alla tillverkare som vill kan släppa en dator med Chrome OS.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Nån som vet ifall denna eller någon liknande klarar av 1080p filmer? eller åtminstone 720p

Permalänk
Skrivet av Dramonicous:

Nån som vet ifall denna eller någon liknande klarar av 1080p filmer? eller åtminstone 720p

Det tror jag nog. I alla fall 720p, helt säkert.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

någon som vet om hp 11 kommer släppas i Sverige?