Reparation (slipning) av Xbox-skiva

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Reparation (slipning) av Xbox-skiva

Hej,

Mitt xbox åstadkom en väldigt fin repa i min GTA V-skiva och har tänkt lämna in den på slipning. Har ett vagt minne av att jag gjort det tidigare men minns inte var. Är det någon som har tips på företag som erbjuder den tjänsten?

En kompis hade för sig att han gjort det på Media Markt vid ett tillfälle, och att det var gratis och endast tog typ en kvart. Är det möjligt? Har försökt googla men jag hittar bara ett par halvsuspekta sidor dit man ska skicka sina skivor med posten. Känns ju betydligt bättre om man kan gå till en fysisk butik och lämna in det.

Bor i Göteborg för övrigt, om nån känner till nåt ställe i närheten.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swedland
Registrerad
Maj 2006

Gamestop, men bara vissa butiker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Nov 2010

gamestop har ju, kostar ca 40 kr. Game ska också ha, om dom inte har gått i konkurs nu

EDIT: gör media markt det gratis?! Kan det vara sant? fråga din kompis om han har köpt spelet där också, tror inte man kan gå in o säga att man vill slipa den gratis om man inte ens har köpt den där

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av trollhattan:

Gamestop, men bara vissa butiker.

Skrivet av Buzz996:

gamestop har ju, kostar ca 40 kr. Game ska också ha, om dom inte har gått i konkurs nu

EDIT: gör media markt det gratis?! Kan det vara sant? fråga din kompis om han har köpt spelet där också, tror inte man kan gå in o säga att man vill slipa den gratis om man inte ens har köpt den där

Tack, får kolla upp det. Tycker också det låter konstigt att de skulle göra det gratis, men han var långt ifrån säker..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

När min 360 tuggade GTA IV skivan så brukade jag köra med tandkräm för att fixa det.

Det gjorde susen.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Portland, USA
Registrerad
Dec 2007

Om du har en rund djup cirkel runt skivan så kommer slipning förmodligen inte att hjälpa då skadan är för extrem

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av Deemlin:

Hej,

Mitt xbox åstadkom en väldigt fin repa i min GTA V-skiva och har tänkt lämna in den på slipning. Har ett vagt minne av att jag gjort det tidigare men minns inte var. Är det någon som har tips på företag som erbjuder den tjänsten?

En kompis hade för sig att han gjort det på Media Markt vid ett tillfälle, och att det var gratis och endast tog typ en kvart. Är det möjligt? Har försökt googla men jag hittar bara ett par halvsuspekta sidor dit man ska skicka sina skivor med posten. Känns ju betydligt bättre om man kan gå till en fysisk butik och lämna in det.

Bor i Göteborg för övrigt, om nån känner till nåt ställe i närheten.

Tack på förhand!

det är väl samma man använde för gamla telefoner, köpte en tub+polerduk på teknikmagasinet satt å gnugga plastskärmen och vips var den blank igen. är väl nån form av lim som lägger sig i repan gör allt blankt igen.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644