Permalänk

bscreen+mer(fet bild)

min dator fick besod och startade med bsod så jag felsökte men kom inte fram till nått....så jag köpte nya delar till en dator....
med all windows updates och chipset+ bios uppdaterat, när jag installera nividia grf drivis så slocknar skärmen efter omstart direkt efter första skärmen med fönstret som bildas...så en hard reset+ rollback är vad jag gör och börja tröttna...det är på ett cleant system. har formaterat med just in case

och va piiip

varför dycker inte hdd upp i den här datorn den är activ och hälsosam enligt disk management...

slutligen så köpte jag en gigantiskt noctua clump dom 2 fläktarna hade bägge 3 pinnar ström försörjning, spelar det nån roll att cpu fläkten är 3 pinnars?

z77x-dh3
i5 3570k
kingstone pc3-10700
bios rev. f16

tröt och sleten efter 2 veckors slitande med datorn och jag skriver inte särskilt bra i vanliga fall heller men om någog är ocklar och någon känner för att hjälpa till så klar gör jag gärna oklarheter

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

spelar det nån roll att cpu fläkten är 3 pinnars?

Nej det ska det inte göra, förutom att det kan hända att de inte går att styra via moderkortet om de sitter i cpu_fan connector, ibland är det bara chassi connectors som kan voltstyra 3-pins.

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Medlem
Skrivet av fluffmajster:

varför dycker inte hdd upp i den här datorn den är activ och hälsosam enligt disk management...

Enligt disk management så har den inte någon enhetsbokstav.. högerklicka disken och ge den en bokstav så ska du se att den syns sen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

@TiasE tack, om jag hade ägt en hjärna så hade jag upptäckt det själv...men men efter jag bytte psu så glömde jag trycka in strömmen till cpu så slut i huvudet är jag hade gjort kabel dragningen men inte tryckt in den modulära biten i psu'n

@Naga tackar för den upplysningen med

jag ger upp och forcera in mitt pensionerade 4850, hur mycket prestanda förlora jag mot mitt 470?

Visa signatur

I am the Leech King!