Microsoft lanserar Surface 2 och Surface 2 Pro

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!!! blir ju lätt en surface pro 2 med 256 GB ssd 8 GB RAM som nästa jobbdator, speciellt nu när det kommer lite fler dockningsmöjligheter

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Finns väldigt, väldigt få applikationer till Windows RT förutom de Microsoft själva tillhandahåller, och t.om de apparna är i många fall av tveksam kvalitet.

Så den snabbast växande appbutiken med över hundra tusen appar är = "väldigt, väldigt få"?

Skum logik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Så den snabbast växande appbutiken med över hundra tusen appar är = "väldigt, väldigt få"?

Skum logik.

Skickades från m.sweclockers.com

många appar är ju rent av bara skräp
nej men fan, pepp pepp pepp, jag ska ha en pro som jobbdator! blev kär i surface pro ettan, men den saknade det där lilla extra

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Är grymt sugen! Såg nu att det dykit upp filmer på Youtube med "hands-on" filmer. Nu börjar skolan ta fart på riktigt och känner att en riktigt bekväm och snabb arbetsplatta hade varit suveränt. Officepaketet är precis det jag behöver och eftersom jag inte har spotify hade det varit suveränt att föra över musik via skydrive eller liknande. Samtidigt är jag sugen på touch eller type cover för bästa upplevelsen och längre batteritid(?)

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Finns väldigt, väldigt få applikationer till Windows RT förutom de Microsoft själva tillhandahåller, och t.om de apparna är i många fall av tveksam kvalitet.

Dags att skaffa sig lite bättre koll? Det finns mer än 117 000 appar i Windows Store.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

många appar är ju rent av bara skräp
nej men fan, pepp pepp pepp, jag ska ha en pro som jobbdator! blev kär i surface pro ettan, men den saknade det där lilla extra

Jag håller med dig, absolut. De flesta apparna är skräp. Några guldkorn finns det, så som pek-varianten av IE 11.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Alltså just denna grejen måste vara den dummaste av dom alla. SJUKT dåligt för konsumenten.

De måste ju sälja sina RTs på något sätt...

Permalänk
Medlem

Inge Ball-Mer slår till igen med en repris Surface som misslyckades kapitalt!

Kommer bli samma fail som Surface Gen 1!

Nya "RT" är lika ointressant som första och Pro är för dyr och då kan man lika gärna köpa en Ultrabook eftersom man vill jobba och köra Windows Apps.

Det enda som kan rädda Surface är en kvalitativ/prestanda/billig med Nya Atom Bay-Trail eller vad den heter, det är den SweetSpot som kan finnas om de på allvar ska konkurera med iOS/android.

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Se där ja. Nu vet iaf jag vad som kommer bli min första platta. En Pro2 med 8GB RAM & 256GB SSD + Touch Cover 2. Äntligen en bärbar enhet som fyller de behov som inte min smartphone eller stationära speldator fyller.

Ska bara sluta gråta över att lanseringen är bara en vecka efter att jag kommer tillbaka från Staterna. Även efter att man lagt på amerikansk moms på dollar priserna så är det ju typ 2tusen billigare på andra sidan Atlanten...

Ser fram emot lite mer detaljer om nya Touch Cover. Har inte sett allt för mycket detaljer om just det.

Visa signatur

| Core i7 3930K | ASRock x79 Extreme4 | 4*2GB GeiL PC3-17000 2133MHz DDR3 Ultra | EVGA GTX580 Classified | Point of View GTX470 | 1TB Samsung 850PRO | 2TB Samsung 850EVO | 4TB Samsung 860QVO | 1TB WD Raptor | 2TB WD Black | Cooler Master Real Power M850 | Corsair H80i | Cooler Master Cavalier 3 | + | Core i7 6700K | ASRock Fatal1ty z170 Gaming-ITX/ac | 2*4GB TeamGroup Xtreem DDR4 PC4-31200C18 3866MHz | EVGA GTX1080ti SC | 160GB Intel X25-M G2 | 1TB Samsung 840EVO | 2x10TB WD RED | Seasonic G-series 550W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Fractal Design Node 304 | + | 24" HP LP2475w | + | Surface Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

De måste ju sälja sina RTs på något sätt...

Ja, sen kommer den den ej så kunnige konsumenten hem med sin nya lilla Windows platta (RT) och ska ladda ner och installera sina favorit Windows program, och upptäcker att det gick inte alls

Ska vi gissa på totalhaveri för Microsoft konsument produkter under 2014...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Finns väldigt, väldigt få applikationer till Windows RT förutom de Microsoft själva tillhandahåller, och t.om de apparna är i många fall av tveksam kvalitet.

Det gör det hela ännu bättre, för ungarna ska ha dom till skolarbete och inte spela 24/7 som dom gör på sina nuvarande paddor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på en RT.
Frågan är om jag klarar mig på 32GB eller om jag ska slå till på 64GB varianten.

Permalänk
Skrivet av henkiii:

Sjukt sugen på en RT.
Frågan är om jag klarar mig på 32GB eller om jag ska slå till på 64GB varianten.

Jag tycker att du ska köra på en 64gb variant så det inte blir för tight med utrymmet.
Jag har en 64gb vivo RT och jag har för mig att man kan använda ca40gb

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

Jag tycker att du ska köra på en 64gb variant så det inte blir för tight med utrymmet.
Jag har en 64gb vivo RT och jag har för mig att man kan använda ca40gb

64GB extra sdxc? Har 32+64GB i min RT

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Lutar mot en RT-platta nästa gång. Har en Win 8-platta nu, men använder i stort sett inte det "gamla" skrivbordsläget. Den är dessutom ganska tung och "klumpig" jämfört med många andra surfplattor.
Hoppas att Nokia visar upp en RT-platta med 4G i slutet av oktober. Om inte kanske det blir Surface 2.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk

Surface 2 pro känns klockren för företagsanvändare, Office och sitt CRM-system är det många klarar sig på. Hårdvaran är ju mycket bättre än de flesta (alla?) liknande plattor. Har en gammal Samsung slate (x64) på jobbet, den är ungefär lika specad som en ny, har varit obefintlig utveckling tills nu tycker jag, eller vilka är konkurrenterna (x64)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockeII:

Tycker Sony Vaio Tap 11 känns bra mycket mer intressant faktiskt. Lättare, smalare, snyggare, bör bli billigare för specsen och kommer dessutom med trådlöst tangentbord och penna inkluderat.

Nackdelen med Sonyn är att det kör med N-trig som digitizer för pennan och inte Wacom (till skillnad ifrån Surface Pro och ThinkPad Yoga) och att de inte alltid är de stabilaste konstruktionerna. Annars så håller jag med om att det ser ut att vara en fin maskin.

Mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Givet köp om den (pro) haft 3g, men det lär väll aldrig hända...

Jag har 3G inbyggt i en av mina bärbara arbetsdatorer, men saknar det inte så mycket på min andra bärbara arbetsdator eller privata. Är ändå så lätt att använda någon av mina mobiler som 3G-router när inte WiFi finns tillgängligt.

Själv så tror jag att en Pro 2 kan passa för mig som privat dator att producera/DJ:a musik och redigera foton på (alternativt så kan ThinkPad Yoga vara ett alternativ). Ser mycket intressant ut nu när den äntligen finns med 8GB RAM (alla datorer med max 4GB går bort för mig).

Mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

många appar är ju rent av bara skräp
nej men fan, pepp pepp pepp, jag ska ha en pro som jobbdator! blev kär i surface pro ettan, men den saknade det där lilla extra

99.9% av alla appar oavsett OS är skräp. Hur många spel som är likadana finns det inte på varje plattform?
Företag som pumpar ut skitspel på skitspel, som tex kortspel där folk ska slösa bort sitt levebröd på att köpa monsterkort finns det säker flera tusen av, eller alla dressup spel för barn. Det finns väldigt få appar jag faktiskt vill ha på min SGS4, och det är samma sak med iPad och förmodligen samma sak med Windows RT oxå. Så det du säger håller inte någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuggan74:

99.9% av alla appar oavsett OS är skräp. Hur många spel som är likadana finns det inte på varje plattform?
Företag som pumpar ut skitspel på skitspel, som tex kortspel där folk ska slösa bort sitt levebröd på att köpa monsterkort finns det säker flera tusen av, eller alla dressup spel för barn. Det finns väldigt få appar jag faktiskt vill ha på min SGS4, och det är samma sak med iPad och förmodligen samma sak med Windows RT oxå. Så det du säger håller inte någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

va?! om jag säger säger att många av apparna är skräp och du sedan säger att 99.9% av alla appar oavsett OS är skräp, hur kan då det jag skrev inte hålla? känns som att vi håller med varandra

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av issue:

va?! om jag säger säger att många av apparna är skräp och du sedan säger att 99.9% av alla appar oavsett OS är skräp, hur kan då det jag skrev inte hålla? känns som att vi håller med varandra

Haha sorry jag måste ha läst flera inlägg sedan svarat på ditt och blandat ihop rubbet, får skylla på att jag skrev det precis innan jag gick och la mig, ser ju själv att mitt inlägg ser helt puckat ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

finns även att boka på micosoft.se sen i tisdags. dock kan man inte boka touch/type cover 2 vilket är drygt, vill ju lägga allt i samma beställning

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Någon som sett en spec på exakt vilken i5 som Pro:n kommer med?

Mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Någon som sett en spec på exakt vilken i5 som Pro:n kommer med?

Mvh,
martin

Intel Core i5 4200U på 1.6ghz sen står det "Med Turbo Boost 2,7 GHz" vad det nu innebär. Dustin home tar förbokningar på surface pro 2 nu och dom listar 128gb-modellen för 7895 inkl. moms, är inte det ett ganska bra pris? Microsoft själva tar förbokning och då tar dom det priset för 64gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Intel Core i5 4200U på 1.6ghz sen står det "Med Turbo Boost 2,7 GHz" vad det nu innebär.

Fint. Här är datablad ifrån Intel på den: http://ark.intel.com/sv/products/75459/Intel-Core-i5-4200U-Processor-3M-Cache-up-to-2_60-GHz

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Headset med volymkontroll

Någon som vet om Surface 2 fungerar med volymknapparna på ett vanligt smartphone-headset?