Permalänk
Avstängd

Alltså hur barnsliga är vissa här eller? avbokar spelet bara för att ni har fett med lagg i betan! DET ÄR JU FÖR FAN EN BETA BARA! vad förväntar ni er igentligen? att betan är hela spelet eller? shit asså.

Visa signatur

Chassi - Fractal Design Define R4 window - Moderkort - ASUS MAXIMUS VII HERO Z97 - Grafikkort ASUS R9 290X 4GB DCII Processor Intel I7 4790K 4.5ghz - Ram minnen Corsair vengeance 8GB 1600Mhz DDR3 SSD Samsung 840 250GB - HDD Seagate barracuda 7200RPM 1TB WD green 1TB 5400RPM
http://www.3dmark.com/fs/5087693

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det enda jag egentligen stör mig på är att varenda jävel sitter och kuckelurar på ett tak med sniper.

Det ska ju vara kaos och krig, nu är det mer som inte nudda mark. Går du ut så att du inte har tak över huvudet så plonkar nån av de ruvande bofinkarna dig.

Inte så konstigt att snipers campar på taken! Testa spring runt med sniper i detta spel när du inte kan göra dragskott. Kolla även in recoilen i de andra klasserna! Börjar likna COD tyvärr xD

Har redan lagt betan på hyllan tyvärr. Får se vad dom säger om spelet när det släppts!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Inte så konstigt att snipers campar på taken! Testa spring runt med sniper i detta spel när du inte kan göra dragskott. Kolla även in recoilen i de andra klasserna! Börjar likna COD tyvärr xD

Har redan lagt betan på hyllan tyvärr. Får se vad dom säger om spelet när det släppts!

hade då inga problem med att springa runt och ta flaggor med sniper-classen.
hamnade kring 26-4 kd och högst upp med poäng!

Edit: Tycker även att sniper-classen är mycket bättre än i BF3!

Permalänk
Medlem

Har ljudet förbättras ännu mer nu i BF4? Jag är helt tokig i ljud och de gameplay jag har sett är mycket av ljuden lånade från BF3 känner jag.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krok777:

Har ljudet förbättras ännu mer nu i BF4? Jag är helt tokig i ljud och de gameplay jag har sett är mycket av ljuden lånade från BF3 känner jag.

Till och från måste jag säga. men man ska väl inte klaga på det direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Det enda jag egentligen stör mig på är att varenda jävel sitter och kuckelurar på ett tak med sniper.

Det ska ju vara kaos och krig, nu är det mer som inte nudda mark. Går du ut så att du inte har tak över huvudet så plonkar nån av de ruvande bofinkarna dig.

Citat:

En prickskytt är en särskilt uttagen, utbildad och utrustad skytt, som framförallt observerar och skjuter mål på mycket långt avstånd, utan att själv upptäckas.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Krypskytt

Det heter inte springaruntskytt.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yooriitzz:

Nej, men å andra sidan heter det också "recon" i BF4, vilket inte är samma sak som din crawlshooter.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Inte så konstigt att snipers campar på taken! Testa spring runt med sniper i detta spel när du inte kan göra dragskott. Kolla även in recoilen i de andra klasserna! Börjar likna COD tyvärr xD

Har redan lagt betan på hyllan tyvärr. Får se vad dom säger om spelet när det släppts!

Vet inte hur du siktar när du skjuter, men det går hur bra som helst att både quickscopa och noscopa med sniper i BF4. Den klassen är den jag är gladast över ändringen i, närkampssniper fungerar så mycket bättre än de gjorde i BF3.

Kommer äntligen kunna gå tillbaka till min drömklass med bolt-sniper med red dot sight i squad rush... längtar

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GamerFX:

Alltså hur barnsliga är vissa här eller? avbokar spelet bara för att ni har fett med lagg i betan! DET ÄR JU FÖR FAN EN BETA BARA! vad förväntar ni er igentligen? att betan är hela spelet eller? shit asså.

Eller hur... "buhuu, min dator är för kass för en beta! *avboka*"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Provat i snart 3h, och tycker det är rätt skoj och avkopplande.
Men ja hoppas verkligen inte att det går emot fordon som ja upplevde bf3 gjorde.
Gillade inte det när det blev för mycket tanks helikoptrar och flyg o skit överallt.
Gillar att köra infanteri mest, så tyckte banan som var en marknad i 3an var sjukt bra medans när ja hamna på banor som hade för mycket fordon så tappa ja intresset och sluta.

Men kort och gott, kommer uppgradera burken och spela4an när det kommer.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlyfftPotatis:

Ja. Spelet är i Beta men det är ändå här vi får en liten bild över hur spelet kommer bli. Är ni imponerande? Jag måste säga att jag var hypad men under helgen har jag endast spelat ungefär 3timmar.. finns liksom inget sug att spela spelet. Kan vara för att jag och mina kompisar tycker att shanghai är en tråkig bana..

Några andra som känner en viss besvikelse?

( hittade ingen annan tråd om ämnet. finns det, så länka gärna )

bf3 och bf 4 är mycket bättre än bf, lite bättre grafik är det ju i dom nya men för pixligt i battlefield.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yooriitzz:

Nu pratar jag inte om vad vapen och klasser är ämnade för. Eller du vill påstå att du aldrig har skjutit infanteri med huvudkanonen på en stridsvagn?

Jag snackar om att det är förbannat tråkigt att se att det är 64 spelare inne på servern, och sen springa från bas till bas utan att träffa på en enda jävel.
Och ibland när man är oförsiktig få ett pannskott från något random tak.

Permalänk

Tjo, för alla er som har stark hårdvara men ändå drabbas av lagg verkar det ju som win8 och direct X är svaret på frågan.
Tydligen ska win8 och xbox one ha ensamrätt på vissa funktioner i direct x som bf4 använder. (om jag har förstått det hela rätt). Vet flera som testat win8 och fått betydande prestandavinster.

Därmed återstår dock frågan om det är något de kommer fixa tills hela spelet släpps eller om de försöker få alla gamers att byta operativ..

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.1 GHz / 8Gb DDR3 1600Mhz / Samsung 850Pro 256Gb / Plextor 128m3pro SSD / Asus P8Z77-V Pro /

Permalänk
Medlem

Blev bättre nu när man kunde få fler granater etc med Ammo Box haha, sjukt irriterande de små väskorna var när man inte kunde ge granater och raketer till andra i squaden :).

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

OfT: Kan folk sluta dissa COD för att BF enligt er kräver mer teamwork och är mer lag baserat? Ni som gör det har ni ens kört ett riktigt COD PCW?

COD PSW? Snälla gå lägg dig, det är som att jämnföra CS 1.6 med battlefield....

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Medlem

Inget WOW men kan nog vara kul att spela. Glad över att min 580 kort fungerar bara. ca 60 fps i 2560*1440 på low (mesh på high och texture på high. Samma som jag kört med i bf3 - dock får jag närmare 100 konstant i bf3)

Som sagt en BETA. Time will tell

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Testa senaste Obliteration, riktigt kul!

Visa signatur

OS: Windows 10 MB: Asus Z170-P CPU: Intel i5 6600K @ 4GHz Kylning: Noctua NH-U9B SE2 RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX @ 2133MHz GPU: Asus Geforce GTX 970 Strix Chassi: Fractal Design Define S PSU: Corsair RM750X Lagring: Samsung 850 250GB SSD, Samsung Spinpoint F3 1TB Skärm: BenQ Xl2411T 144Hz

Permalänk
Medlem

Jag älskar spelet. Helvete va intensivt det kan bli när båda lagen spelar med mycket assault och support och alla fightas om samma flagga och inte bara campar tak. <3

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

det ja gilllar är den härninga bössa med spräng granater som support har rätt roligt snipa folk med den från marken upp på hustaken där dem står å snipprar :)sen vet ja inte vad ja ska tro om spelet, ser man till bf3 betan så är det ju mindre buggar osv men svårt tro dem kommit så mkt fruktansvärt längre än betan visar... vissa verkar glömma spelet släpps snart ? de har alltså hållt på 2år och de kommer inte göra underverk på 2veckor...

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Inlägg som bröt mot detta + svar till det bortrensade.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det enda jag blir imponerad över är att grafiken ser väldigt snygg ut jämfört med BF3 men
det känns som samma spel på samma gång, då jag tyckte BF3 var väldigt najs så
är ju BF4 det med dock så är det tveksamt om jag kommer köpa det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makrills:

hade då inga problem med att springa runt och ta flaggor med sniper-classen.
hamnade kring 26-4 kd och högst upp med poäng!

Edit: Tycker även att sniper-classen är mycket bättre än i BF3!

Jag tycker tvärtom alltså BF3 var klart bättre! Nu är detta en Beta så ska inte säga så mkt än!

Men kommer man inte kunna göra dragskott så blir det bf3 och 4D1 när det kommer till FPS!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Nu pratar jag inte om vad vapen och klasser är ämnade för. Eller du vill påstå att du aldrig har skjutit infanteri med huvudkanonen på en stridsvagn?

Jag snackar om att det är förbannat tråkigt att se att det är 64 spelare inne på servern, och sen springa från bas till bas utan att träffa på en enda jävel.
Och ibland när man är oförsiktig få ett pannskott från något random tak.

Problemet är att man som sniper är lika tålig som ett blött kex om man springer omkring och tyvärr så uppmuntrar både BF4 och BF3 till camping då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Vet inte hur du siktar när du skjuter, men det går hur bra som helst att både quickscopa och noscopa med sniper i BF4. Den klassen är den jag är gladast över ändringen i, närkampssniper fungerar så mycket bättre än de gjorde i BF3.

Kommer äntligen kunna gå tillbaka till min drömklass med bolt-sniper med red dot sight i squad rush... längtar

Låter bra när du skriver Noscopa (COD Varning)! Jag var rätt grym på BF3:an med just sniper! Tycker inte spelet känns bra med sniper då aimen är konstig!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

För att svara på trådtiteln. Imponerad är ett starkt ord i en beta. Gillar jag det som skall komma ska. Ja det gör jag, kanske faktiskt älskar det.
Jag (ja även alla ni andra) är ju bara en försökskanin och mitt ända syfte är att bidra så att spelet ska bli bättre i slutändan.
Så klaga kan man inte göra.
Ger man sig in i leken, så får man vackert tåla det med. Det lärde jag mig utav betan i 3:an (som var trehundratusengånger värre än detta)

Det kommer att bli ett grymt spel detta, fast jag bara testat det i 3 tim, för jag pallar verkligen inte all tid det tar att testabeta

Helt ärligt, man kan bli idiot för mindre om man går in för det.

Testa för att ser hur det ser ut, är väl helt ok. Nä, min tid är mer värd än så, då finns det roligare saker att göra
Och sen spela när det släpps...

Men ha ni det så kul

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Låter bra när du skriver Noscopa (COD Varning)! Jag var rätt grym på BF3:an med just sniper! Tycker inte spelet känns bra med sniper då aimen är konstig!

Codwarning? Haha, visst, jag har kallat de de sen första unreal-spelet, men visst

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

känner likadant, det är inte roligt att spela helt enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avar:

COD PSW? Snälla gå lägg dig, det är som att jämnföra CS 1.6 med battlefield....

Förstår inte riktigt ditt utalande där.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krok777:

Har ljudet förbättras ännu mer nu i BF4? Jag är helt tokig i ljud och de gameplay jag har sett är mycket av ljuden lånade från BF3 känner jag.

Det är oerhört mycket bättre än bf3. Helt annorlunda. Öppet klart distinkt ljud. I bf3 var det bra men detta är en ny era.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon99565:

Det är oerhört mycket bättre än bf3. Helt annorlunda. Öppet klart distinkt ljud. I bf3 var det bra men detta är en ny era.

Wut? Sån stor skillnad är det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]