Postort fel, även fel stavat namn...

Permalänk
Medlem

Postort fel, även fel stavat namn...

Tjena alla sweclockare!

Har ett litet dilemma då jag beställde en sak på internet via mobilen, och så ni vet så är den där förbannade rättstavningen åt pipan *host host* Iallafall, Jag har nämligen skrivit fel postort skrev VÄRNAMO istället för BREDARYD då jag har flyttat till min far PGA ekonomi problem. Skrev även "Sebatian" Istället för Sebastian. Dock är postnummer och adressen rätt.

Även en ytterligare fråga, man måste väl inte stå skriven på den adressen för att posten ska skickas dit?

Snabbt svar uppskattas!
Mvh
Sebastian

EDIT: Skrev snarast till supporten när jag upptäckte detta men då sa dem såhär

========= Please enter your reply ABOVE this line ========= Hello Sebastian, Our staff has responsed to your ticket. Please see the detail below. Replied From: Mattias L ------------------------------- Hejsan, Din beställning är förpackad och den väntar på frakt, vi kan inte enligt vår policy ändra ett namn eller adress innan eller före frakt. Så länge din adress och postnummer stämmer så kommer det fram, då postkontoret i din kommun vet att det är fel men kommer att läggas i din låda :)

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Entusiast

Postnummer och ett felstavat namn är inga problem. Posten är helt magiska på att få paket att landa rätt. Har för mig att de prioriterar postnummer först. I värsta fall landar brevet i Värnamo där en brevbärare kommer konstatera att det är fel och skicka tillbaks det så det landar på rätt postnummer istället. Har de väl kommit dit är det lugnt. Antagligen kommer de direkt skicka det till dig eftersom adress och postnummer matchar.

Man kan göra tämligen grova fel innan posten misslyckas.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Postnummer och ett felstavat namn är inga problem. Posten är helt magiska på att få paket att landa rätt. Har för mig att de prioriterar postnummer först. I värsta fall landar brevet i Värnamo där en brevbärare kommer konstatera att det är fel och skicka tillbaks det så det landar på rätt postnummer istället. Har de väl kommit dit är det lugnt. Antagligen kommer de direkt skicka det till dig eftersom adress och postnummer matchar.

Man kan göra tämligen grova fel innan posten misslyckas.

Tack! Nu försvann oron i magen! Underbart!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Precis som Zotamedu skriver så är det inga problem med felstavat namn, inte heller med fel postort, det enda det KAN medföra är en dags försening om det av nån outgrundlig anledning går efter orten före postnumret. Det som däremot är jäkligt viktigt är att ditt namn står på dörren (om det är en lägenhet) eller på brevlådan (om det är en villa). Speciellt om du nyligen flyttat dit, och inte gjort en adressändring med tillhörande eftersändning. Det är nämligen denna adressändring som talar om för brevbärarkontoret att det flyttat in en ny/till person i bostaden.

Visa signatur

"Gräset är alltid vitare på vintern"

Permalänk
Medlem

Inte kommit något än... Får hoppas på idag!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Kommer nog idag så länge du inte bor i Lanna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Kommer nog idag så länge du inte bor i Lanna.

Haha det är just de jag gör! Hur i h*lvete visste du detta?

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fakkahe:

Haha det är just de jag gör! Hur i h*lvete visste du detta?

Lanna har väl bara utdelning på torsdagar.

Skämt och sido, det tog kanske en dag extra, så det kommer säkert idag.
33010 är inte så stort.

Permalänk
Skrivet av Fakkahe:

Inte kommit något än... Får hoppas på idag!

Kom det nånsin fram?

Jag har tydligen lyckats göra samma sak, märkte jag nu..

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Så länge postnr är korrekt kan du skriva Ankeborg på ort så kommer det fram ändå.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Kom det nånsin fram?

Jag har tydligen lyckats göra samma sak, märkte jag nu..

Jodå det kom fram utan problem

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Skulle vilja reviva den här tråden lite hastigt.
Jag beställde en Oneplus 3 från internet precis och slogs av en rejäl oro när jag såg att jag hade råkat skriva in Stockholm som både ort och provins. Kan detta medföra problem?
All annan information stämmer (postkod namn gata etc.)

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroscar:

Skulle vilja reviva den här tråden lite hastigt.
Jag beställde en Oneplus 3 från internet precis och slogs av en rejäl oro när jag såg att jag hade råkat skriva in Stockholm som både ort och provins. Kan detta medföra problem?
All annan information stämmer (postkod namn gata etc.)

Kommer inte bli ngt problem alls.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Kommer inte bli ngt problem alls.

Perfekt! Tack!

/Nero

Visa signatur

Stationär
Fractal Design Define R3|ASUS Maximus IV GENE-Z|Intelcore i7 2600k ANTEC KÜHLER 620|Gigabyte Gtx 670|Corsair GS 800W|OCZ 120GB Agility 3|Corsair XMS3 Vengeance 12GB DDR3 1600MHz
Kringutrustning : QPAD QH-90 QPAD MK-85 & Steelseries KANA
Laptop : Lenovo Y500 i7 3630QM GT 650M SLI