Handla hos Alternate.de, hur ser jag min beställning?

Permalänk
Medlem

Handla hos Alternate.de, hur ser jag min beställning?

Ni som handlat av Alternate.de, brukar man få en mejlbekräftelse direkt eller dröjer det?

Vid beställningen står det att de ska återkomma med en offert där även frakten är medräknad men har ni andra fått någon automatisk orderbekräftelse på att de mottagit er beställning?

Ser nämligen ingen beställning när jag loggar in på mitt kundkonto och eftersom jag inte heller fått något mejl börjar jag fundera om det blivit något fel. För tillfället vet jag alltså inte om de ens mottagit min beställningen eller om jag t.ex. missat godkänna sista steget så att beställningen fallit bort.

Hur har det fungerat för er som handlat där tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Ni som handlat av Alternate.de, brukar man få en mejlbekräftelse direkt eller dröjer det?

Vid beställningen står det att de ska återkomma med en offert där även frakten är medräknad men har ni andra fått någon automatisk orderbekräftelse på att de mottagit er beställning?

Ser nämligen ingen beställning när jag loggar in på mitt kundkonto och eftersom jag inte heller fått något mejl börjar jag fundera om det blivit något fel. För tillfället vet jag alltså inte om de ens mottagit min beställningen eller om jag t.ex. missat godkänna sista steget så att beställningen fallit bort.

Hur har det fungerat för er som handlat där tidigare?

Alternate.de > Info & Hilfe > Meine bestellung. Om det inte syns där bör du kontakta kundtjänst.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Alternate.de > Info & Hilfe > Meine bestellung. Om det inte syns där bör du kontakta kundtjänst.

Japp, dags att gräva fram lite skoltyska och slå de en signal för jag ser som sagt inte min beställning där.

Permalänk
Medlem

OT men är det billigare att beställa från Tyskland eller är det mer att man beställer grejer som inte finns i sverige?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Fick svar från Alternate att det var något fel med beställningar från Europa så de tog upp beställningen via mejl, gick heller inte att betala med kreditkort/paypal så kvar fanns bara postförskott (COD) och banköverföring. COD kostade drygt 150kr och banköverföring tar flera dagar så särskilt smidigt blev det inte.

Skrivet av Jaxione:

OT men är det billigare att beställa från Tyskland eller är det mer att man beställer grejer som inte finns i sverige?

Mvh J

Såg att några nämnde Tyskland i någon tråd om Copyswede så när det var dags för köp kikade jag på prisjakt.nu som har en "Internationell" flik. Allt är inte billigare men det är precis som du säger ett större utbud. Vissa butiker har t.ex. inte höjt priset på DDR3-minnen ännu så där skiljde det 500kr på 16Gb minne. Ljudkortet var ca 250kr billigare och den SSD jag ville ha 200kr lägre. Chassit var även det billigare. Frakten kostar visserligen mer men många bäckar små blir till en skön besparing.