Permalänk
Medlem

Ang lagspikes i CS:GO

Hej!

Jag har problem med att då jag spelar Counter-Strike:Global Offensive så får jag lagspikes. Ibland kan pingen skjuta iväg upp mot 2000. Det kan hålla på någon minut sen gå ner igen. Går ofta i vågor eller vad man ska säga, så det går från min normala ping som brukar ligga runt 40-50 i spelet upp mot 2000 och allt där emellan. Det händer inte i en viss rytm eller vad man ska säga utan att det kan komma helt random.

Får ut 19/1 från Telia via kabel. Har pratat med telia och dom säger att det inte finns några problem mellan dom och mitt modem.

Hur ska jag gå tillväga?

Mvh, Zmirro

Permalänk
Medlem

Mina kompisar som har fiber grävt av Telia har samma problem just nu, ingen aning om varför :s

Permalänk
Medlem

Jag har inte fiber dock. Detta har hållt på ett tag. Bara att jag lessnade på det nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmirro:

Jag har inte fiber dock. Detta har hållt på ett tag. Bara att jag lessnade på det nu

hur många är det som använder internetet du är på?

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Vi är 3 i huset men det spelar ingen roll om det enbart är jag som är hemma eller om någon annan använder det. Lagget kommer ändå.

Permalänk
Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem

På DPC latency checker så hoppar det mellan 50-180 mestadels, Fick 259 som max. Mätte i ca 3 minuter

Permalänk
Skrivet av Zmirro:

På DPC latency checker så hoppar det mellan 50-180 mestadels, Fick 259 som max. Mätte i ca 3 minuter

Låter bra, inget onormalt där. Då har jag tyvärr inte någonting annan idé.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Skrivet av Zmirro:

På DPC latency checker så hoppar det mellan 50-180 mestadels, Fick 259 som max. Mätte i ca 3 minuter

Annars kan du testa och framför en internet sladd och se om problemen försvinner

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk
Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Annars kan du testa och framför en internet sladd och se om problemen försvinner

Hmm, förstår inte riktigt vad du menar?

Permalänk
Skrivet av Zmirro:

Hmm, förstår inte riktigt vad du menar?

Ska fortsätta förklara bättre. Jag menar att du kopplar in en ethernet i routern och drar den till din dator och får internet uppkoppling på det sättet. Om det laggar mindre då är det troligtvis ditt nätverskort eller din internet dongel ( beroende på vad du har) sommaren inte är tillräckligt bra.

Visa signatur

Lagring 2x Intel 330 180 GB/Seagate Barracuda 1 TB/ Western Digital Black 1 TB | Moderkort Asus P8Z77 V - LX2 | CPU Intel i5 3570K | GPU MSI Geforce 660TI | PSU seasonic 520 W | Ram 2x4 GB Corsair Dominator | Chassi Fractal Design R4 black

Tagentbord Tesoro Durandal ultimate Black | Mus Qpad 5K

Permalänk

Har alltid 5 ping och typ runt 10-20 ms när jag kör Valve matchmaking..
Telia i Stockholm

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Har alltid 5 ping och typ runt 10-20 ms när jag kör Valve matchmaking..
Telia i Stockholm

Vad roligt för dig!

Men hur hjälper detta TS?

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Vad roligt för dig!

Men hur hjälper detta TS?

Ptja.
Han får väl ta och uppge vilken hastighet han betalar för, vad han får när han kör ett test (t.ex bredbandskollen) samt var han bor någonstans.. Kan ju även vara bra att veta om han kör kopplat med Ethernet kabel eller wireless till modemet.

Många Valve servrar för Europa ligger i just Stockholm.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Sötast
Skrivet av MyZk0:

Ptja.
Han får väl ta och uppge vilken hastighet han betalar för, vad han får när han kör ett test (t.ex bredbandskollen) samt var han bor någonstans.. Kan ju även vara bra att veta om han kör kopplat med Ethernet kabel eller wireless till modemet.

Många Valve servrar för Europa ligger i just Stockholm.

Alltså hjälpte det inget.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Alltså hjälpte det inget.

Klart det gör!
Han kanske blir uppmanad att också delge lite INFORMATION, för det är något som är gravt bristande här.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Sötast
Skrivet av MyZk0:

Klart det gör!
Han kanske blir uppmanad att också delge lite INFORMATION, för det är något som är gravt bristande här.

Så du menar att, citerat av dig själv :

Skrivet av MyZk0:

Har alltid 5 ping och typ runt 10-20 ms när jag kör Valve matchmaking..
Telia i Stockholm

På något vis översätts till :

"Om du berättar lite mer om din utrustning så kan vi hjälpa dig bättre" ?

OK, då är mitt svar till dig: Glass är gott och lilla dosan till vänster om påsen kan vara användbar.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Så du menar att, citerat av dig själv :

På något vis översätts till :

"Om du berättar lite mer om din utrustning så kan vi hjälpa dig bättre" ?

OK, då är mitt svar till dig: Glass är gott och lilla dosan till vänster om påsen kan vara användbar.

Helt korrekt! Så se till att städa i ditt rum lite oftare och använd papperskorgen oftare.. (:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|