Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonee123:

Måste bara fråga hur du gjorde men de plexiglaset som du har satt reset på, vet att du skrev att du måla matt på en sida och blankt på men vilket sida ska vara vilken färg vara.

ec. om jag vill har de så spegel liknande som du har det. Har du då blank färg ytterst eller på baksidan om vi säger så. Hoppas du fattar vad jag menar :D. Grymt bygge annars väldigt detalj rikt! keep it up

Vill du har spegel liknande så ska du lacka baksidan med valfri färg

Jag testat med båda blank och matt för spegelliknande och det är ingen skillnad

Men använda inte primer bara ;p

Permalänk
Medlem

Klassiker att filma i kallingar som sen syns i reflektionen på videon

Du gjorde ett fint jobb iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | PRIME X-570 | DDR 32Gb | GTX 1080 Ti | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenQ:

Klassiker att filma i kallingar som sen syns i reflektionen på videon

Du gjorde ett fint jobb iaf.

heheh nu får du alla att kolla lite noggrannare på videon XD

tackar
kommer vi se att nåt liknande från dej?

Permalänk
Medlem

kul att se

Permalänk
Medlem

Jag tänkte prova på att sleeva lite smått, och undrar om paracord eller Sleeva.se's sleeve är lättast/bäst att börja med? Sen om jag bestämmer mig för Paracord, vilken specifik modell använder folk? Finns ju US GSA Compliant 550, GSA 550, GSA 400 och Type I. Vad är skillnaden? Och var väljer man tjockleken, så att sleeven passar över kabeln?
Förlåt om jag snor någons galleri, men sleeving förekommer ju, så galleriägaren kanske har förbarmande över en nybörjare inom modding

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exterm:

Jag tänkte prova på att sleeva lite smått, och undrar om paracord eller Sleeva.se's sleeve är lättast/bäst att börja med? Sen om jag bestämmer mig för Paracord, vilken specifik modell använder folk? Finns ju US GSA Compliant 550, GSA 550, GSA 400 och Type I. Vad är skillnaden? Och var väljer man tjockleken, så att sleeven passar över kabeln?
Förlåt om jag snor någons galleri, men sleeving förekommer ju, så galleriägaren kanske har förbarmande över en nybörjare inom modding

Skickades från m.sweclockers.com

ingen fara, skadar ingen ^^

jag beställde min sleeve från utlandet, pga det var biligare

skillnaden mellan paracord och plastsleeve är att paracord är mjukare och är tätare, enligt mej så tycker jag att paracord är bättre då den gör kablarna mer följsamma, medan plastsleevet är rakare tillskillnad från paracord, så det beror på vad man e ute efter, men paracord vinner om du frågar mej

jag körde med US 550 eller nåt och det gick rätt bra, tyckte jag, går att köpa härifrån http://www.paracordshop.se/index.php?id_category=9&controller...

tjockleken ser man från namnet, 550 osv, det är 5,5mm? men tjockleken är rätt flexibel, då man kan stretcha den till smalare eller tvärtom

sen är paracord lite lättare då man kan köra utan krympslang, vilket är skönare.... kolla på mitt sleeving galleri, finns massa tips där, annars var inte blyg