In Win börjar sälja glaschassit Tòu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Intressant idé med ett glaschassi.
Men den lila färgen var ju ingen höjdare direkt.

Lite roligt när folk klagar på att man kommer se allt damm, det är väl inte chassits fel att ni inte orkar hålla det rent?
Och om chassit saknar dammfilter så är det väl lätt fixat att skaffa det själv på nåt sätt.

Nej men det är chassits fel att det syns.
Även om man håller rent så kommer det lite damm, vilket lär synnas utmärkt på chassit tillsammans med fingeravtryck etc.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Åh herre min skapare. Om man inte är en ung tonåring får man ju ögoncancer bara genom att se skiten. Jag mår dåligt.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Tänk om man ska lana och tappar skiten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Nej men det är chassits fel att det syns.
Även om man håller rent så kommer det lite damm, vilket lär synnas utmärkt på chassit tillsammans med fingeravtryck etc.

Det syns inget damm om man bygger ordentligt, fingeravtryck bör heller inte vara något problem då det har handtag...

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Tänk om man ska lana och tappar skiten..

Inte omöjligt att det håller för ett sådant fall. 3mmglas är jävligt starkt med rätt konstruktion.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sander00se:

Tänk om man ska lana och tappar skiten..

Då lär dina hårddiskar gå sönder och grafikkort brytas av

Jokes aside, gillar skarpt idén med spegelglas och lila nyanser (tänk blacklight), formen däremot var lite för mycket "såhär ser framtiden ut anno 2001", spejsad helt enkelt. Skulle gärna ha ett ändå!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Avstängd

Det är bra att priset är högt för då har inte alla det chassit, av den enkla anledningen ska jag skaffa mig ett.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sander00se:

Tänk om man ska lana och tappar skiten..

Enkelt, lanar man köper man inte känsliga komponenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Som vanligt sågar de flesta utseendet, och så kommer det fortsätta tills Fractal Design Define Rx Glass Edition släpps.

Jag tycker det var coolt. Men jag är mycket skeptisk till touchmojset på framsidan. Har NZXT Sentry 2 och den är inte att rekommendera. Man måste "hårdtoucha" 40(!) gånger för att stänga av alla fläktar.

Kan dock aldrig tänka mig att betala det priset för ett chassi.

Tur att det är skillnad på kvalitet då.
Jag har mängder elektronisk utrustning som reagerar på första touchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Unikt, men det är allt. Med den prislappen så är det inte många P12:or som har råd...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Nice men frågan är hur mycket ljud som läcker ut.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Gillar inte div fönster och insyn i chassin i vanliga fall men gillar faktiskt detta förutom priset... semitransparent med nån enstaka % kan ju gå an med spegel effekt om det är steglöst ställbart?

Permalänk

Jag tycker att det är rätt så snyggt. Dock skulle jag aldrig lägga 7000 kr på ett chassi.

Visa signatur

MB: MSI Z77A-G45 Gaming - CPU: Intel Core i5 3570K - GPU: Geforce GTX 780 3GB - RAM: Kingston HyperX Beast 8GB 1600 Mhz - SSD: Corsair Force GS 128GB - HDD: 750GB- PSU: XFX Black Edition 750W 80+ Gold - CHASSI: Corsair Carbide AIR 540 COSTUME LOOP: PUMP: Alphacool VPP655 - TOP: Alphacool D5 HF TOP - CPU BLOCK: Alphacool NexXxos XP3 Light - GPU BLOCK:EK-FC 780 GTX Ti RAD: Alphacool NexXxos XT45 360mm - RES: Phobya Balancer 250

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Skuggan74:

Tur att det är skillnad på kvalitet då.
Jag har mängder elektronisk utrustning som reagerar på första touchen.

Wat? Sentry 2 reagerar på första touchen (om man trycker tillräckligt bestämt, därav "hårdtoucha"). Man måste fortfarande trycka 40 gånger för att stänga av alla fläktar.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt snyggt ut! Men priset? Haha.. overpriced big time.

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2

Permalänk
Medlem

Samstämmer med flera andra, inovativt och snyggt men glas til et kilospris som avskräcker. En riktigt bra konfigurationn i det chassit blir bara för några, räkna inte med at se många av dem ens bland design-interesserade. Men snyggt? JA !

Permalänk
Medlem

Halva priset = jag köper. Snyggt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Åh herre min skapare. Om man inte är en ung tonåring får man ju ögoncancer bara genom att se skiten. Jag mår dåligt.

Är själv 40+ och tycker det är ett av de snyggaste och stilrenaste chassien jag sett.Men så ogillar jag tråk produkter som Fractal d:s chassien som 95% av Swec hyllar.

Kanske blir ett köp till nästa bygge,men jag är nog lite för förälskad i mitt Fortress 2.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Det är väl, om inget annat, trevligt med lite nya former och material i dagens era av skandinavisk design med borstat, svartfärgad plåt

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haufen:

nu var ni snabba sweclockers.
förut stod det att det var okänt om chassiet skulle säljas i sverige, men den biten tog ni bort efter jag postade länkarna

Ja lite cred borde man få, vart med om liknande ;).

On topic: Skulle gärna haft en glaslåda, med lite annat utseende, bevisad hållbarhet och riktigt bra ventilation.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

"titta på mina discoljus" P12 låda

Rätt bra man kan se hur mkt damm och döda sjur som krupit in iofs.

Kan bara hålla med. P12 indeed!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk

Ehm, detta kallar jag inte P12... random svart(billig!) Coolermaster/Antec med blå leds är P12...

Denna är nog den snyggaste låda jag sätt någonsin, kan inte komma någon som ser bättre ut än denna!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Är själv 40+ och tycker det är ett av de snyggaste och stilrenaste chassien jag sett.Men så ogillar jag tråk produkter som Fractal d:s chassien som 95% av Swec hyllar.

Kanske blir ett köp till nästa bygge,men jag är nog lite för förälskad i mitt Fortress 2.

Kan inte annat än att hålla med dig om att Fractals lådor är tråkprodukter. Fattar inte vitsen med så sterila chassin. Det ska se rikt ut! (med detaljer)

Sen har åldern inget med smak att göra. Är 34 år och gillar detaljer, och lampor.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haufen:

nu var ni snabba sweclockers.
förut stod det att det var okänt om chassiet skulle säljas i sverige, men den biten tog ni bort efter jag postade länkarna

vill du ha en kaka nu eller?

Permalänk
Medlem

Synd på priset bara...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Över 6000 kronor för ett chassi som inte är av silver/guld/platina..? :Skeptical thirdworldkid:

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Är själv 40+ och tycker det är ett av de snyggaste och stilrenaste chassien jag sett.Men så ogillar jag tråk produkter som Fractal d:s chassien som 95% av Swec hyllar.

Kanske blir ett köp till nästa bygge,men jag är nog lite för förälskad i mitt Fortress 2.

Är själv 40+. Tycker också om mitt FT02 och Lian Li-chassin, men det där fjantiga bygget var för mycket. Herregud. Nästa gång tycker jag de ska lägga på himmelsblått glitter och och någon "häftig" blinkande siren. Blir dålig i magen.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

(Smaken är som vanligt fortsatt delad. Jag antar att alla som oroar sig för fingeravtryck har knappmobil. Och det är ju ingen bärbar dator så att en avtorkning bör räcka ett tag...

Intressant montering av diskarna men var har de gömt 5,25" som skall finnas enligt manualen?

Tar inte E-ATX verkar det som.

Ljudmässigt så borde tjockt glas förmedla mindre ljud än tunn plåt.

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk

ljuset går nog stänga av, en av de stiligare chassin från inwin dock GRone är ett väldigt smart chassi de kändes lite splitrad i designen.

med fingeravtryck så är de glas o kan man lät rengöras med en mirakeltrasa.

gillar man sticker ifrån box designen för datorer för jag har lessnat sedan länge på ikea och kylskå designen fractal design kör på.

Permalänk
Medlem

Hur är glas i avseendet ljuddämpande material? Jag vet att man nyttjar det i ex ljudstudior men då med väldigt specifika lösningar i format tjocklek, luftspalter osv. Men på ett datorschassi? Kanske inte gör någon skillnad mot plast eller metall?