Vart ska man klistra in denna DLL fil i Metro ?

Permalänk

Vart ska man klistra in denna DLL fil i Metro ?

När jag installerat Metro Last Light och klickar på spelet i skrivbordet för att starta spelet, då kommer det en error ruta som säger att denna DLL fil saknas: d3dx9_43

Hur går jag vidare för att lösa mitt problem, någon ?

Permalänk
Skrivet av punchline82:

När jag installerat Metro Last Light och klickar på spelet i skrivbordet för att starta spelet, då kommer det en error ruta som säger att denna DLL fil saknas: d3dx9_43

Hur går jag vidare för att lösa mitt problem, någon ?

det är direktX 9 som krånglar och har inte så mycket med att klistra in en dll fil

*suck* vad har du för hårdvara i datorn? (allt inte bara det är en i5,utan modellnamn på respektive del.) vilka drivrutiner har du till grafikkotet. är det en laptop eller stationär.
avinstalera direktX. instalera DirektX igen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

det är direktX 9 som krånglar och har inte så mycket med att klistra in en dll fil

*suck* vad har du för hårdvara i datorn? (allt inte bara det är en i5,utan modellnamn på respektive del.) vilka drivrutiner har du till grafikkotet. är det en laptop eller stationär.
avinstalera direktX. instalera DirektX igen.

Du ser väl vad jag har för dator. Eller ??? Sen står det spesifikt att just den DLL filen saknas.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

När jag installerat Metro Last Light och klickar på spelet i skrivbordet för att starta spelet, då kommer det en error ruta som säger att denna DLL fil saknas: d3dx9_43

Hur går jag vidare för att lösa mitt problem, någon ?

http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=35 Borde funka.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Du ser väl vad jag har för dator. Eller ??? Sen står det spesifikt att just den DLL filen saknas.

ser det nu.

.DLL filen gör ingen skillnad det är direktX 9 som krånglar, avinstalera Dx9 installera nytt då kommer det säkert att funka.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Tack alla