Nytt chassi till komponenterna i signen!

Permalänk

Nytt chassi till komponenterna i signen!

Tjena!
Dags att göra datorn en aning mer stilren!

Vilka chassin rekommenderas mest utifrån mina kriterier:
* Så litet som möjligt!
* Ha plats för ATX-mobo
* Ha plats för ett 780
* Så stilrent som möjligt, inga lasrar och plastbitar som pekar åt alla möjliga håll.
* Och sist men inte minst, bra luftflöde!
Inte ett direkt krav, men liggande eller "kubchassin" är en fördel för mig!

Visserligen är det trevligt med en tyst dator men det prioriteras inte eftersom att jag alltid har hörlurar på mig endå!
Jag har kollat lite på dessa olika chassin:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=783884 : Detta är väl chassit som tilltalar mest! pga dess utseende, men det är fortfarande ganska stort.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=781839 : Detta var ett annat alternativ men det saknar lite den stilrenheten som jag är ute efter!

http://www.inet.se/filter?Sort=price-a&CategoryId=88&properti...[0].Id=0&properties[-1].Id=-1&properties[6].Id=6&properties[503].Id=503&properties[503].Parent=504&properties[226].Id=226&properties[94].Id=94

Och möjligtvis alla i den listan men det är svårt att veta vilka som fungerar med alla mina komponenter och vissa verkar utnyttja sin plats riktigt dåligt.

Jag har ingen speciell butik jag föredrar så jag kan köpa var som helst
Jag är tacksam för all möjlig hjälp att välja rätt chassi för just mig!

Mvh
Niklas Larsson ^^

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Skrivet av Vigge50:

huhm, det ser faktiskt ganska trevligt ut! Dock är jag ganska sugen på ett "liggande" eller ett "kubchassi". Ska skriva till det i första inlägget!

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepikke:

huhm, det ser faktiskt ganska trevligt ut! Dock är jag ganska sugen på ett "liggande" eller ett "kubchassi". Ska skriva till det i första inlägget!

om du verkligen vill ha ett som du kommer gilla så bygg ett eget! =D just nu håller jag på med att bygga ett chassie till ett PS3!

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w

Permalänk
Skrivet av Tob@X:

om du verkligen vill ha ett som du kommer gilla så bygg ett eget! =D just nu håller jag på med att bygga ett chassie till ett PS3!

haha, jag önskar att jag hade tiden och resurserna till att göra det! Man ser många chassin i galleriet som är riktigt riktigt snygga! Men ack, jag önskar att jag hade möjligheterna till att göra det!

Visa signatur

"It is not enough that i should succed, others should fail."
- Unkown

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikkepikke:

haha, jag önskar att jag hade tiden och resurserna till att göra det! Man ser många chassin i galleriet som är riktigt riktigt snygga! Men ack, jag önskar att jag hade möjligheterna till att göra det!

riktigt roligt är det att kunna skapa något helt eget och personligt som dina älskade komponenter ska sitta i men annars så ser ju det första chassiet riktigt fint ut och har bra luft flöde för att nätagg och alla bråte kan läggas på "baksidan" av moderkortet! så av de två du visade hade jag definitivt tagit den första

Visa signatur

grafikkort:GTX 580 twin frozr 2 OC prolle:i5 760 mobo:GA-P55-USB3 RAM:12gb Corsair XMS3 SSD:Corsair Force-3 proccessor kylare:hyper TX3 EVO låda:cooler master HAF 912 nätagg: corsair nitro 80+ 'broze 650w