Far Cry 3 problem (farcry3_d3d11.dll)

Permalänk
Medlem

Far Cry 3 problem (farcry3_d3d11.dll)

Jag har haft FC3 ganska länge nu, jag hade däremot en ganska gammal dator då så att jag fick mellan 5 och 10 fps. men på min nya dator så startar det inte alls. Det står att det är fel på farcry3_d3d11.dll, jag har googlat och har inte hittat något som funkat. Så finns det någon annan som har samma problem eller haft och hittat en fix.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av B4nanen:

Jag har haft FC3 ganska länge nu, jag hade däremot en ganska gammal dator då så att jag fick mellan 5 och 10 fps. men på min nya dator så startar det inte alls. Det står att det är fel på farcry3_d3d11.dll, jag har googlat och har inte hittat något som funkat. Så finns det någon annan som har samma problem eller haft och hittat en fix.
Tack på förhand

Testa installera om spelet, men spara din karriär på något säkert stället först.
Satt du verkligen och spelade på 10 fps?

Fint namn förresten

Permalänk
Medlem
Skrivet av banan3n:

Testa installera om spelet, men spara din karriär på något säkert stället först.
Satt du verkligen och spelade på 10 fps?

Fint namn förresten

De har jag gjort flera gånger, funkar fortfarande inte :/
Haha nej jag väntade med att spela till jag köpte den nya datorn

Permalänk
Skrivet av B4nanen:

Jag har haft FC3 ganska länge nu, jag hade däremot en ganska gammal dator då så att jag fick mellan 5 och 10 fps. men på min nya dator så startar det inte alls. Det står att det är fel på farcry3_d3d11.dll, jag har googlat och har inte hittat något som funkat. Så finns det någon annan som har samma problem eller haft och hittat en fix.
Tack på förhand

Har du installerat Direct X?
Jag vet att jag kunde få dx 9 fel då jag inte hade installerat direct x

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Har du installerat Direct X?
Jag vet att jag kunde få dx 9 fel då jag inte hade installerat direct x

Ja, jag har installerat DirectX 11 fast det kanske inte vart rätt. Skulle du kunna länka till en nedladding av den version av directX som jag ska ha?

Permalänk
Skrivet av B4nanen:

Ja, jag har installerat DirectX 11 fast det kanske inte vart rätt. Skulle du kunna länka till en nedladding av den version av directX som jag ska ha?

http://www.microsoft.com/sv-se/download/details.aspx?id=35

Permalänk
Medlem

Det gick inte att installera. Det står att det redan är installerat så jag antar att allting är korrekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B4nanen:

Det gick inte att installera. Det står att det redan är installerat så jag antar att allting är korrekt.

Vad har du för specifikationer på datorn?

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

Vad har du för specifikationer på datorn?

CPU:i7 4770k
GPU:EVEGA Geforce GTX 780 SC
Moderkort:MSI Z87-gd65 Gaming
RAM: Corsair vengeance LP 2x8 1600 MHz
Nätaggregat:Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
SSD: Samsung Evo 120gb
SSD2: Intel 120gb
HDD: Seagate Barracuda 2tb 7200 rpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av B4nanen:

CPU:i7 4770k
GPU:EVEGA Geforce GTX 780 SC
Moderkort:MSI Z87-gd65 Gaming
RAM: Corsair vengeance LP 2x8 1600 MHz
Nätaggregat:Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
SSD: Samsung Evo 120gb
SSD2: Intel 120gb
HDD: Seagate Barracuda 2tb 7200 rpm

Har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet? Hade själv liknande problem med 320.49

Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mack3h:

Har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet? Hade själv liknande problem med 320.49

Ja det har jag gjort, jag prövade med beta drivers också