Permalänk

Ångra DH biljett?

Skulle iväg med ett gäng polare till DH Winter men jag får nog verkligen inte ledigt från jobbet.

Det jag undrar är kan man ångra ett köp av bokning? Vi har inte valt platser än så koden är oanvänd. Hittar inget om ånger på DHs hemsida.

Borde inte distansköplagen gälla?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Gå in på irc #dreamhack i quakenet så finns det adminstratörer som kan svara på det.

http://webchat.quakenet.org/

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av SimpanDirr:

Skulle iväg med ett gäng polare till DH Winter men jag får nog verkligen inte ledigt från jobbet.

Det jag undrar är kan man ångra ett köp av bokning? Vi har inte valt platser än så koden är oanvänd. Hittar inget om ånger på DHs hemsida.

Borde inte distansköplagen gälla?

Du får nog sälja den begagnat för en mindre slant. Lägg upp en annons!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Skulle iväg med ett gäng polare till DH Winter men jag får nog verkligen inte ledigt från jobbet.

Det jag undrar är kan man ångra ett köp av bokning? Vi har inte valt platser än så koden är oanvänd. Hittar inget om ånger på DHs hemsida.

Borde inte distansköplagen gälla?

Jo, men bara om det var mindre än 2 veckor sedan du köpte biljetten. Annars är den förbrukad också.

Permalänk
Medlem

Jag kan köpa den av dig för en slant
Dreamhack tillåter inget återköp :/

Permalänk
Skrivet av Dassh:

Jo, men bara om det var mindre än 2 veckor sedan du köpte biljetten. Annars är den förbrukad också.

Den är helt oanvänd och det var mindre än 14 dagar sen ja! Så då borde jag kunna ångra?

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Den är helt oanvänd och det var mindre än 14 dagar sen ja! Så du borde jag kunna ångra?

Enligt iSwede verkar dom inte ta emot återköp. Isånnafall blir väl din sista utväg att sälja den på någon sida. Här på SweC finns det säkert gott om folk som vill ha en DH biljett.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SimpanDirr:

Skulle iväg med ett gäng polare till DH Winter men jag får nog verkligen inte ledigt från jobbet.

Det jag undrar är kan man ångra ett köp av bokning? Vi har inte valt platser än så koden är oanvänd. Hittar inget om ånger på DHs hemsida.

Borde inte distansköplagen gälla?

Ångerrätten gäller inte allt, exempelvis biljetter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Som tidigare svarat, återköp är inget som gäller.
Du får försöka sälja den till någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olog-hai:

Ångerrätten gäller inte allt, exempelvis biljetter.

Pga. dess beskaffenhet. Biljetter kan inte återsäljas på samma sett som varor och ofta lämnas dem in så sent att dem inte kan återsäljas alls