Vad har ni för erfarenheter av Bitspower X-Station?

Permalänk
Medlem

Vad har ni för erfarenheter av Bitspower X-Station?

Hej på Er!

Är helt ny här på swec, så hoppas denna tråd hamnade i rätt forumdel.

Har lite funderingar kring bitspower X-Station.

Jag blev precis färdigt med mitt scratch-chassi och har nu börjat med kylningen. Chassits kylning kommer bestå av 12 stycken 120mm fläktar (2x480 & 2x240 rad). För att kunna göra en så enkel koppling och kabeldragning som möjligt har jag spanat på diverse 3pin pcb´s. Upptäckte att Bitspower hade ett flertal olika modeller under produktnamnet X-station.

Hittade bland annat denna högst intressanta pcb, 12 x 3pins 12V, vilket skulle vara perfekt för mig.

http://www.bitspower.com/html/product/pro_show.aspx?num=81091...

1. Har ni någon erfarenhet av denna eller andra x-station modeller?
2. Vart/vilka skulle ni rekomendera att köpa Bitspowerprodukter av?

Tack på förhand, trevlig fredag!

/B

Visa signatur

Enthoo Primo /Z77A-GD65/ i5 3570K@4.4ghz /Noctua NH-U12P/ 32GB Corsair Vengeance 1600 Mhz / Corsair AX 860i / 2xSamsung SSD Basic 840-Series 250GB / MSI GTX 770 2GB@1210Mhz SLI / ASUS Essence STX / Beyerdynamics DT990 250Ω / Hegel H80 / ELAC BS 403 / BenQ XL2411T
"Life is a waste of time. Time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!"

Permalänk
Medlem

Någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Enthoo Primo /Z77A-GD65/ i5 3570K@4.4ghz /Noctua NH-U12P/ 32GB Corsair Vengeance 1600 Mhz / Corsair AX 860i / 2xSamsung SSD Basic 840-Series 250GB / MSI GTX 770 2GB@1210Mhz SLI / ASUS Essence STX / Beyerdynamics DT990 250Ω / Hegel H80 / ELAC BS 403 / BenQ XL2411T
"Life is a waste of time. Time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!"

Permalänk
Medlem

Blir det verkligen enklare att samla alla fläktsladdar på samma ställe. Det tror inte jag.

Vissa fläktar kanske man vill köra på moderkortets styrning också?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Inte testat Bitspower X-Station, går den att styra mer än med rattarna på pci brackan eller matar den bara en massa 3-pins kontakter?
Jag är bra nöjd med min t-balancer. Har haft ett 15 tal fläktar på den som styrs med hjälp av vatten temperaturen vilket är bra mycket smidigare än att behöva hålla på och vrida på en massa reglage på baksidan utav datorn (åtminstone jag har min dator under skrivbordet och är inte överdrivet förtjust i att krypa ner och rota på baksidan utav chassit.)

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Kör med sådana här och en fläktkontroll

http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p7916_Phobya-Y...

Kan du köra en radiator/kanal

Visa signatur

CPU: i7 3960X @ 4.6GHz MB: MSI BIG BANG XPOWER II RAM: G-SKILL 32GB SSD: SAMSUNG 840 EVO 250GB GPU: MSI GTX 580 3 WAY SLI PSU: ENERMAX PLATIMAX 1500W CHASSI: LITTLE DEVIL PC V8 SKÄRM: 3x BENQ 24" VATTENKYLNING: PHOBYA 3x480 + 1x120 RAD

Permalänk
Skrivet av Gaston85:

Inte testat Bitspower X-Station, går den att styra mer än med rattarna på pci brackan eller matar den bara en massa 3-pins kontakter?
Jag är bra nöjd med min t-balancer. Har haft ett 15 tal fläktar på den som styrs med hjälp av vatten temperaturen vilket är bra mycket smidigare än att behöva hålla på och vrida på en massa reglage på baksidan utav datorn (åtminstone jag har min dator under skrivbordet och är inte överdrivet förtjust i att krypa ner och rota på baksidan utav chassit.)

Ber om ursäkt till TS att jag kliver in i tråden med en fråga..

Jag har funderat på t-balancer. enligt produktbladet kan den driva 4 fläktar.
Men det stämmer alltså inte?
Hur gör du för att driva upp till 15 fläktar?
Räcker det att bara grenkontakter?

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Ber om ursäkt till TS att jag kliver in i tråden med en fråga..

Jag har funderat på t-balancer. enligt produktbladet kan den driva 4 fläktar.
Men det stämmer alltså inte?
Hur gör du för att driva upp till 15 fläktar?
Räcker det att bara grenkontakter?

Har några 6 och 4 förgreningskontakter (se s029dg inlägg) som är inkopplade till kontrollen. Varje kanal på t-balancern är ungefär lika stark som en vanlig fläktkontroll är totalt så inga problem att driva 15+ vanliga fläktar med den.
Största nackdelen med den är möjligtvis att det kan vara lite krångligt att hitta rätt mjukvara till win7/8.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Jag har en sån, inte exakt den modellen du visar dock.

Funkar utmärkt, bra kvalitet.

Jag beställde från den sidan du länkade, bitspowers egen. Dom har ingen traditionell "webshop" utan man mailar sin beställning och betalar med paypal har jag för mig.

Inga problem alls med min beställnign iaf, och om jag minns rätt gick det kanska fort dessutom.

Syfte och funktion kan man ju hitta på lite själv beroende på sin kabeldragning och "design" tanke.

Bra iaf om man vill fördela kablarnas "ursprung" till en annan del av sitt chassi, ungefär som en förlängningsladd med massa uttag. Slipper varenda kabel man har gå ner till ens PSU.

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Skrivet av Gaston85:

Har några 6 och 4 förgreningskontakter (se s029dg inlägg) som är inkopplade till kontrollen. Varje kanal på t-balancern är ungefär lika stark som en vanlig fläktkontroll är totalt så inga problem att driva 15+ vanliga fläktar med den.
Största nackdelen med den är möjligtvis att det kan vara lite krångligt att hitta rätt mjukvara till win7/8.

Tack för infon.. precis de jag ville höra

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddev:

Jag har en sån, inte exakt den modellen du visar dock.

Funkar utmärkt, bra kvalitet.

Jag beställde från den sidan du länkade, bitspowers egen. Dom har ingen traditionell "webshop" utan man mailar sin beställning och betalar med paypal har jag för mig.

Inga problem alls med min beställnign iaf, och om jag minns rätt gick det kanska fort dessutom.

Syfte och funktion kan man ju hitta på lite själv beroende på sin kabeldragning och "design" tanke.

Bra iaf om man vill fördela kablarnas "ursprung" till en annan del av sitt chassi, ungefär som en förlängningsladd med massa uttag. Slipper varenda kabel man har gå ner till ens PSU.

Tackar för svar!

Aha okej, mail alltså.

Hittade denna enkla men mycket användbara pcb, http://www.frozencpu.com/products/14662/ele-988/3-Pin_Power_D...

Perfekt om man vill koppla in flera fläktar på en och samma kanal.

Visa signatur

Enthoo Primo /Z77A-GD65/ i5 3570K@4.4ghz /Noctua NH-U12P/ 32GB Corsair Vengeance 1600 Mhz / Corsair AX 860i / 2xSamsung SSD Basic 840-Series 250GB / MSI GTX 770 2GB@1210Mhz SLI / ASUS Essence STX / Beyerdynamics DT990 250Ω / Hegel H80 / ELAC BS 403 / BenQ XL2411T
"Life is a waste of time. Time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!"