Permalänk
Medlem

Ace Edge 3200 liknande spelmus

Hallå! Ska nu köpa ny mus och är rädd för att jag kommer hata min nya efter som jag har haft min pärla Ace Edge 3200 nu i många år. Därför undrar jag om det finns någon liknande, trådlös eller med tråd? Själv har jag spanat in den nya Logitech G602.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Hallå! Ska nu köpa ny mus och är rädd för att jag kommer hata min nya efter som jag har haft min pärla Ace Edge 3200 nu i många år. Därför undrar jag om det finns någon liknande, trådlös eller med tråd? Själv har jag spanat in den nya Logitech G602.

Jag brottades med samma problem för ca ett år sedan. Hade haft min Microsoft Sidewinder Gaming Mouse sedan dess release 2007 om jag ej minns fel. Men tyckte det var dags för något nytt. Köpte först en Razer Imperator. Denna var jag dock inte alls nöjd med så den fick min bror som gillade den när han testade den. Landade slutligen efter mycket testande av olika i diverse elektronik butiker på en Mionix Naos 5000.

Man får helt enkelt ta sig ut och prova

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Hallå! Ska nu köpa ny mus och är rädd för att jag kommer hata min nya efter som jag har haft min pärla Ace Edge 3200 nu i många år. Därför undrar jag om det finns någon liknande, trådlös eller med tråd? Själv har jag spanat in den nya Logitech G602.

Jag läste någonstans att Ace blev uppköpt av något annat företag. De tillverkar fortfarande en liknande mus fast under ett annat namn.. kommer inte ihåg dock

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk

Jag körde också Edge 3200 länge, när den pajade bytte jag till Naos 8200.
Tycker att de känns ganska lika i handen.
Det som kan vara bekymmer är att om du körde med mycket vikter så är Naos 8200 ganska mycket lättare. För mig som körde helt utan vikter passar den perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Hallå! Ska nu köpa ny mus och är rädd för att jag kommer hata min nya efter som jag har haft min pärla Ace Edge 3200 nu i många år. Därför undrar jag om det finns någon liknande, trådlös eller med tråd? Själv har jag spanat in den nya Logitech G602.

hade en prestigio mus (ser exakt ut som ace:en) bytte till en naos 8200 och är mycket nöjd, dock så har den inte en så hög profil som ace:en så tar kör med prestigion/ace:en ibland då man avlastar handen på ett annat sätt.

dock har jag inget tips på var du kan köpa en exakt likadan mus om du vill ha det.

Permalänk
Medlem

logitech g602! verkar helt underbar

sitter med en rat 7a just nu, i början, värdelös. sen underbar. började spela fps spel, totalt värdelös igen xD

602 är trådlös.

kommer prova en qpad 5k se hur ja gillar den. alltid bra med reservmöss

Permalänk
Medlem

Gillade du Edge 3200 = http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Den köpte jag när min ACE gick sönder för ett tag sen, samma mus. Annat märke på den bara men det var ju inte ace som tillverkade den.

Mycket nöje!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Gillade du Edge 3200 = http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Den köpte jag när min ACE gick sönder för ett tag sen, samma mus. Annat märke på den bara men det var ju inte ace som tillverkade den.

Mycket nöje!

Tack så mycket för alla svar! Ska kolla upp 8200 annars blir det kopian av aces

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zewy^^:

Tack så mycket för alla svar! Ska kolla upp 8200 annars blir det kopian av aces

Skickades från m.sweclockers.com

Ace's är lika mycket kopia den Samma mus, lite snabbare. Mjukvaran är exakt samma bara att det står annat märke. Roligt fenomen detta.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Gillade du Edge 3200 = http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product_link.html&link...

Den köpte jag när min ACE gick sönder för ett tag sen, samma mus. Annat märke på den bara men det var ju inte ace som tillverkade den.

Mycket nöje!

Wow! Blir ju garanterat en sådan när min Ace 3200 T2 ger upp (pga slitage) , är inne på min andra nu och fick jaga runt som en tok när jag skulle ha en ny då de slutat säljas. Bästa musen jag någonsin haft i alla kategorier.

Visa signatur

| i5 10500 | Gigabyte B460M DS3H | G.Skill Aegis DDR4 3000mhz 16GB | KFA2 RTX2060 6GB | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | DeepCool Matrexx 55 V3 | Kolink Core Plus Atx 700W | Win 10 | Corsair K70 RGB | ADX Firepower V2 mmo |