Grand Theft Auto V kan dyka upp på PC tidigt nästa år

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ifall man kollar antalet nedladdningar av spel på torrent-sidor så kan man se att konsolspelen har ökat rejält gentemot PC. Men det är ju inte så konstigt då nuvarande konsoler varit ute på marknaden så pass länge.

Dock har ju även försäljningen ökat så att piratkopieringen skulle vara något negativt är bara skitsnack.

Jag har kollat ett par torrentsidor och om man tittar på de titlar som laddats ner mest till respektive platform så leder PC enormt mycket. MEN visst har konsol nerladdningarna gått upp en hel del men det går fortfarande inte att jämföra med PC.

Jag är inte jätte insatt i konsoler men jag känner ialla fall till att det kan vara ganska mycket meck att få nya titlar att rulla på en hackad box, ex så var det många som hade problem med GTA V när det släppse. Hur det är på Playstation vet jag inte men vad jag förstår så ska den vara ännu känsligare för updates. Det är utan tvekan mycket enklare att piratkopiera till PC.

Dessutom kan man se ex i denna tråden att många vägrar spela på konsol av olika anledningar och det verkar vara ganska allmänt.

Om piratkopiering är negativt eller positivt är en svårare fråga. Men säg så här, du står ute i en lokal 1 månad och tar fram en exklusive ny möbel form
.Du producerar 10 st och förväntar dig få in ca 20 000 kr / st.

Säg nu att du lägger ner 1 månad på att utveckla ett exklusivt program(något som inte redan finns och som det finns användning för). Du förväntar dig att ditt jobb ska ge ca 200 000 kr.

Om nu någon piratkopierar ditt program, hur mycket får du då för ditt jobb? och hur kan det ställas i relation till om någon möbel hade blivit stulen eller om själva formfaktorn på möbeln kopieras? Kan det anses positivt eller negativt?

Visst förstår jag att piratkopiering är en typ av reklam, men tänk om jag inte vill göra någon reklam, jag vill bara få mina pengar för jobbet jag lagt ner?

Varför tror du allt fler speltillverkare knyter sina spel till internet? Jo för att det mer eller mindre inte går att spela piratkopierade spel på online servrar och då slipper de med andra ord en hel del piratkopiering.

Det viktiga när man pratar om piratkopiering är att sätta sig in i tillverkarens situation, om du producerar något, vill du ha pengar för det eller är det okay om någon kopierar din idé?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Klarade precis spelet på 360:e och det är nog en av dem bästa spelen jag har spelat faktiskt Kommer helt klart köpa det till PC när det väl kommer Blir nog helt ny upplevelse och lira spelet med 60 fps och fin grafik

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdah:

Klarade precis spelet på 360:e och det är nog en av dem bästa spelen jag har spelat faktiskt Kommer helt klart köpa det till PC när det väl kommer Blir nog helt ny upplevelse och lira spelet med 60 fps och fin grafik

Tyckte spelet såg sjukt bra ut för att vara på så gamla konsoller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Va? Rockstar brukar väl absolut inte vara "PC vänliga"..om du tänker på rockstar som "PC vänliga" så går du ett ganska stort antal år tillbaks i tiden.
Skulle själv säga att rockstar är en av de stora som tydligast har övergett PC-spelarna sedan länge.
Red dead redemption finns inte alls till PC. GTA IV släpptes april 2008 för konsol och december 2008 till PC. Dessutom var det en av de sämsta konsolportningarna i historien, närmast ospelbart vid PC släppet. Fortfarande lämnar det en hel del att önska.
L.A Noire släpptes för konsol i Maj 2011 och för PC i november samma år. Bara som exempel..
Om någon visat vägen och dissat PC-spelarna så är det just de. PC-versionerna har mest känts som ett försök att mjölka ut det sista av kossan, absolut inte som något som de brinner för.

GTA V kommer med lite tur att hålla samma känsla som Max Payne 3 till PC. Den piskade xbox-portade GTA IV till avgrunden.

Permalänk
Medlem

Hoppas på det bästa!
Vore kul och spela lite...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Stämmer inte längre med Stram och annan liknande DRM. DRM fungerar äntligen - dock med den tråkiga földen av att det är ett dyrt DRM som kräver sevrar man kan kontakta och spel som därför inte fungerar efter något år.

Du skojar eller?

Finns många crackade spel direkt från Steam.
Inte svårare att cracka till Steam än något annat DRM, med enkel jämförelse.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag har kollat ett par torrentsidor och om man tittar på de titlar som laddats ner mest till respektive platform så leder PC enormt mycket. MEN visst har konsol nerladdningarna gått upp en hel del men det går fortfarande inte att jämföra med PC.

Jag är inte jätte insatt i konsoler men jag känner ialla fall till att det kan vara ganska mycket meck att få nya titlar att rulla på en hackad box, ex så var det många som hade problem med GTA V när det släppse. Hur det är på Playstation vet jag inte men vad jag förstår så ska den vara ännu känsligare för updates. Det är utan tvekan mycket enklare att piratkopiera till PC.

Dessutom kan man se ex i denna tråden att många vägrar spela på konsol av olika anledningar och det verkar vara ganska allmänt.

Om piratkopiering är negativt eller positivt är en svårare fråga. Men säg så här, du står ute i en lokal 1 månad och tar fram en exklusive ny möbel form
.Du producerar 10 st och förväntar dig få in ca 20 000 kr / st.

Säg nu att du lägger ner 1 månad på att utveckla ett exklusivt program(något som inte redan finns och som det finns användning för). Du förväntar dig att ditt jobb ska ge ca 200 000 kr.

Om nu någon piratkopierar ditt program, hur mycket får du då för ditt jobb? och hur kan det ställas i relation till om någon möbel hade blivit stulen eller om själva formfaktorn på möbeln kopieras? Kan det anses positivt eller negativt?

Visst förstår jag att piratkopiering är en typ av reklam, men tänk om jag inte vill göra någon reklam, jag vill bara få mina pengar för jobbet jag lagt ner?

Varför tror du allt fler speltillverkare knyter sina spel till internet? Jo för att det mer eller mindre inte går att spela piratkopierade spel på online servrar och då slipper de med andra ord en hel del piratkopiering.

Det viktiga när man pratar om piratkopiering är att sätta sig in i tillverkarens situation, om du producerar något, vill du ha pengar för det eller är det okay om någon kopierar din idé?

Skillnad på något fysiskt och ettor och nollor. Det går aldrig att mäta EXAKT hur mycket en tillverkare förlorar. För att de förlorar inget. Dock om du tar och knycker en uppfinning/produkt och säljer denna och kallar din egna. Då begår du ett uppenbart brott enligt mig. Men att tanka ner och spela och sen kasta det. Hur vet tillverkaren att jag någonsin haft produkten? Därav att det inte går att mäta om en tillverkare har förlorat på att jag inte köpt.

Permalänk
Avstängd

Dom vill väl få alla med dator att köpa xbox/ps3 versionen till spelet i tro att det inte kommer att komma till pc. Sedan släpper dom till PC när många datorspelare köpt spelet till konsolversionerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Skillnad på något fysiskt och ettor och nollor. Det går aldrig att mäta EXAKT hur mycket en tillverkare förlorar. För att de förlorar inget. Dock om du tar och knycker en uppfinning/produkt och säljer denna och kallar din egna. Då begår du ett uppenbart brott enligt mig. Men att tanka ner och spela och sen kasta det. Hur vet tillverkaren att jag någonsin haft produkten? Därav att det inte går att mäta om en tillverkare har förlorat på att jag inte köpt.

Det där låter konstigt. Om du laddar ner(piratkopierar), installerar, använder och sen slänger bort min mjukvara som jag lagt 2 månader på att färdigställa, menar du då att jag inte förlorar några pengar? Om det inte varit möjligt att piratkopierat min mjukvara så hade så klart risken alltid varit att man struntat i mjukvaran men om det nu är en mjukvara som verkligen är intressant så hade kunden fått betala för mjukvaran och förhoppningsvis hade jag sålt tillräckligt många för att räkna in min tid som gått in i projektet. Sen om det är så att mjukvaran bara används 1 gång eller inte spelar ganska lite roll.

Jag misstänker starkt att det slår hårdast mot mindre företag som försöker slå sig fram och där det av någon anledning är svårt att säkra sin mjukvara.

Det finns opensource av en anledning, där har man mjukvara som folk lagt ner massor med tid på men som de självmant valt att donera till allmänheten allt annat önskar de som producerar betalning för sina insatser.

Att det är lättare att kopiera en mjukvara än en fysisk grej förstår jag men det gör inte insattsen för att producera produkten mindre. Hur kommer det bli när 3D skrivare slår igenom en vacker dag? Jag tror att alla de som lagt ner jobb och skäl på idéer de patenterat kommer bli ganska uppgivna om inte lagarna ändras.

Men åter till ämnet så står jag fast vid att allt detta handlar om att få sålt så mycket på konsol som möjligt efter som piratkopiering är mindre där, så har det varit med alla de senaste GTA versioneran jag känner till. Sen brukar det ta 1 år så dyker det upp på PC med. De har säkerligen full koll på vilka plattformar som drar in flest pengar och vilka som sprider deras mjukvara mest utan betalning. Online läget är ju ett smart drag för att tvinga användare till köp, det blir säkert ett tvång i nästa version av GTA.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kossamu:

Dom vill väl få alla med dator att köpa xbox/ps3 versionen till spelet i tro att det inte kommer att komma till pc. Sedan släpper dom till PC när många datorspelare köpt spelet till konsolversionerna

Jag hade funderingar tidigare att skaffa det till min Xbox 360 men jag ser inte någon vidare poäng med det. Inte minst när GTA V mycket väl kan dyka upp till PC i mars/april nästa år. Vi är snart halvvägs genom oktober och det är inte så värst lång tid kvar av året. Ett PC-släpp om 5-6 månader tycker jag är lagom. Hellre att Rockstar lägger ner den tiden på att optimera GTA V för PC än att vi får samma problem som med dess nu snart 6 år gamla föregångare, GTA IV (2008).

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Piratkopiering.

Haha men gå och lägg dig för fan.. Existerar i lika stor skala till konsol som till PC.

Grand Theft Auto V PS3-DUPLEX
Uploaded: 2013-09-13 15:06:38

Grand Theft Auto V XBOX360-QUACK
Uploaded: 2013-09-13 05:52:42

(4dagar innan release)

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Avstängd

Jag tycker det är synd att dom gör så här mot pc. Jag tycker mycket om GTA det är en av mina bästa spel. Det är bara noob som köper det till ps3 eller 360 bara för att dom inte ha råd med en bättre dator. Fan ta dom när dom gör så här mot oss som tycker om pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Haha men gå och lägg dig för fan.. Existerar i lika stor skala till konsol som till PC.

Grand Theft Auto V PS3-DUPLEX
Uploaded: 2013-09-13 15:06:38

Grand Theft Auto V XBOX360-QUACK
Uploaded: 2013-09-13 05:52:42

(4dagar innan release)

Ja, men du kan inte ha tunnelseende om du ska besvara mitt inlägg.
Du kollar på ETT spel, ETT ENDA, som dessutom är väldigt dåligt att ta i ett exempel.
Klart att du hittar GTA V som crackat i god tid, det säger sig nästan självt.

Jag sa att det kan MÖJLIGEN vara en anledning att dom inte släpper till PC samtidigt, eller ens har uttalat sig angående en eventuell PC version.

Och, det existerar inte alls i lika stor skala, då intresset inte är lika stort med crackade spel till konsol som till PC.
Mycket pga enkelheten med crackat jämfört mellan PC och konsol.

Så, gå och lägg dig, var lite trevligare i tråden också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

Jag tycker det är synd att dom gör så här mot pc. Jag tycker mycket om GTA det är en av mina bästa spel. Det är bara noob som köper det till ps3 eller 360 bara för att dom inte ha råd med en bättre dator. Fan ta dom när dom gör så här mot oss som tycker om pc.

Så jag är en noob för att jag köpte det till mitt Ps3, och ändå kommer köpa det till PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickelodeon:

Jag tycker det är synd att dom gör så här mot pc. Jag tycker mycket om GTA det är en av mina bästa spel. Det är bara noob som köper det till ps3 eller 360 bara för att dom inte ha råd med en bättre dator. Fan ta dom när dom gör så här mot oss som tycker om pc.

Haha va? vad har noob med detta att göra? Kanske ska prova google noob? Jag föredrar konsol för att komma ifrån datorn och hamna i en mer bekväm fåtölj men också för att få en bra mycket större skärm och slippa alt strul runt om. En konsol är bara till att slå på och sätta sig att spela mer eller mindre.

Men visst kan man sätta en PC i vardagsrummet och koppla till en handkontroll men det är alltid lite mer jobb.

Självklart uppskattar jag att spela på PC med, man får oftast bra mycket bättre kontroller och det känns mer fokuserat.

Jag kommer troligen spela GTA på båda platformarna men just nu är det 360 som gäller.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Så jag är en noob för att jag köpte det till mitt Ps3, och ändå kommer köpa det till PC?

Haha nej du är lurad

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Haha nej du är lurad

Lurad Hur exakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Du kollar på ETT spel, ETT ENDA, som dessutom är väldigt dåligt att ta i ett exempel.
Klart att du hittar GTA V som crackat i god tid, det säger sig nästan självt.

Varför är det ett dåligt exempel, det är ju ändå det spel vi pratar om.
Detta gäller oavsett spel, ibland släpps spel en hel månad innan release.

Skrivet av krilleoh:

Så, gå och lägg dig, var lite trevligare i tråden också.

Sorry om du tog illa upp, skriver helt enkelt så som jag pratar, det är svårt att höra ett tonläge via text, jag vet.

Skrivet av krilleoh:

Lurad Hur exakt?

Han är förmodligen bara avundsjuk på din inkomst och att du faktiskt har råd att köpa två versioner av ett spel.

Skrivet av igelkotte:
Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Varför är det ett dåligt exempel, det är ju ändå det spel vi pratar om.
Detta gäller oavsett spel, ibland släpps spel en hel månad innan release.

Sorry om du tog illa upp, skriver helt enkelt så som jag pratar, det är svårt att höra ett tonläge via text, jag vet.

Han är förmodligen bara avundsjuk på din inkomst och att du faktiskt har råd att köpa två versioner av ett spel.

Tyckte det eftersom jag nämnde piratkopiering som en allmän anledning varför spelutvecklare väljer konsoler framför PC i vissa lägen.

Tog inte illa upp så, min mening var inte att försöka lära dig skriva trevligt, bara kanske se vinkeln med att det onödigt att säga så till Mig då vi inte diskuterade något oss emellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Lurad Hur exakt?

Jag skojjar bara eller du får göra som du vill. Men varför tror du Rockstar först släpper konsol versionen och sedan pc versionen? För att folk förhoppningsvis ska köpa bägge versionerna vilket säger sig självt att man tjänar bra på. Jag må vara snål och fattig men aldrig i världen jag köper bägge versionerna.

Jag tycker i alla fall att om man köpt konsol versionen skulle få ladda hem pc versionen gratis. Eller om man köpt tvärtom.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag skojjar bara eller du får göra som du vill. Men varför tror du Rockstar först släpper konsol versionen och sedan pc versionen? För att folk förhoppningsvis ska köpa bägge versionerna vilket säger sig självt att man tjänar bra på. Jag må vara snål och fattig men aldrig i världen jag köper bägge versionerna.

Jag tycker i alla fall att om man köpt konsol versionen skulle få ladda hem pc versionen gratis. Eller om man köpt tvärtom.

Jag är mycket väl medveten om Varför dom gör så, men jag står fast där jag står.
Jag är varken rik eller bortskämd med pengar, får jobba ihop dom som alla andra.

Dock tycker jag att en utvecklare kan få mina surt förtjänade pengar för något jag tycker dom lyckats bra med.

Nja, det skulle verkligen vara ett sätt att "kasta pengar i sjön", eller snarare kasta eventuella pengar i sjön.
Tänk själv, du har suttit och arbetat på ett spel, släpper det på konsol, och du planerar att släppa det på PC efter några månader.
Skulle du då inte ta betalt för ditt Pc släpp? Eller ge bort det gratis till alla som köpte det på konsol?

Permalänk

om gta v kommer till pc så lägger dom inte ner 1:- mer än nödvändigt .. stöd för mus och tangentbord ,thats it.. och 16x anisotropisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

om gta v kommer till pc så lägger dom inte ner 1:- mer än nödvändigt .. stöd för mus och tangentbord ,thats it.. och 16x anisotropisk

Ryktas om "DX 11, x64, 2k Texturer, Bloom Effects och mer".
http://wccftech.com/gta-v-pc-code-dx-11-x64-2k-textures/

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jag är mycket väl medveten om Varför dom gör så, men jag står fast där jag står.
Jag är varken rik eller bortskämd med pengar, får jobba ihop dom som alla andra.

Dock tycker jag att en utvecklare kan få mina surt förtjänade pengar för något jag tycker dom lyckats bra med.

Nja, det skulle verkligen vara ett sätt att "kasta pengar i sjön", eller snarare kasta eventuella pengar i sjön.
Tänk själv, du har suttit och arbetat på ett spel, släpper det på konsol, och du planerar att släppa det på PC efter några månader.
Skulle du då inte ta betalt för ditt Pc släpp? Eller ge bort det gratis till alla som köpte det på konsol?

Jo man behöver inte vara rik handlar om prioritering också, syftade bara till ett tidigare raderat inlägg. Jag köper inte GTA 5 till PS3 av princip sak även om det kliar i fingrarna.

Om jag själv tillverkat spelet skulle jag absolut försöka få alla mina potentiella kunder nöjda framför pengar. Jag vet inte hur Rockstars ekonomi ser ut, men självklart i kris så kunde jag gjort som Rockstar gjort.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stn1337:

Ryktas om "DX 11, x64, 2k Texturer, Bloom Effects och mer".
http://wccftech.com/gta-v-pc-code-dx-11-x64-2k-textures/

LOL, "bloom effects"...typ alla spel använder bloom, både på pc och konsol.

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Piratkopiering.

håller ju inte när man kan kopiera det till konsol, samt att när företag går i säljvinst så är det ju X antal som piratkopierar som man inte RÄKNAR MED för de har/kommr inte köpa spelet, men det sagt så tror jag att 80% kommer köpa det för att lira online med polarna!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Snusfri

Man har hittat info om GTA V i senaste drivrutinerna från AMD.

Citat:

so uh... my fault for not inspecting sooner, did asder or rflair not take a peek first? nobody else doing what i'm doing after i posted about halo3?

<application Title="Grand Theft Auto V" File="GTA5.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application>

Citat:

just hex edit the blb and go to 0x19130 and 0x19b88 locations for your own proof

some other interesting things too, unexpectedly high amount of 64bit titles & i dont think ducktales was announced for pc?

<application Title="Ducktales Remastered" File="ducktales.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application>

<application Title="Assassin's Creed 4" File="AC4BFSP.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Assassin's Creed 4 MP" File="AC4BFMP.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Batman: Arkham Origins" File="BatmanOrigins.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Call of Duty: Ghosts" File="iw6sp64_ship.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Planetary Annhilation (32bit)" File="PA.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Planetary Annhilation (64bit)" File="PA32.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Need for Speed sequel" File="Race.Main_Win64_Release.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Watch Dogs Demo" File="DuniaDemoLaunch_PC_r64.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Watch Dogs" File="Watch_Dogs.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Wolfenstein: The New Order" File="WolfNewOrder_x64.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application>

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4673471&postcount=145

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Man har hittat info om GTA V i senaste drivrutinerna från AMD.

<application Title="Grand Theft Auto V" File="GTA5.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application>

<application Title="Ducktales Remastered" File="ducktales.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application>

<application Title="Assassin's Creed 4" File="AC4BFSP.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Assassin's Creed 4 MP" File="AC4BFMP.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Batman: Arkham Origins" File="BatmanOrigins.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Call of Duty: Ghosts" File="iw6sp64_ship.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Planetary Annhilation (32bit)" File="PA.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Planetary Annhilation (64bit)" File="PA32.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Need for Speed sequel" File="Race.Main_Win64_Release.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Watch Dogs Demo" File="DuniaDemoLaunch_PC_r64.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Watch Dogs" File="Watch_Dogs.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application> <application Title="Wolfenstein: The New Order" File="WolfNewOrder_x64.exe"> <use Area="PXDynamic">HighPerfGPUAffinity</use> </application>

http://forums.guru3d.com/showpost.php?p=4673471&postcount=145

Ja detta är ju spännande, men har ni inte hört någon mer info om GTA V till PC?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Avstängd

Efter EA 2014 vet vi att GTA V kommer till PS4 Xbox One och PC hösten 2014 och i vanlig Rockstar-anda försenad till april 2015.