Intel gör billigare Bay Trail-T för surfplattor med Android

Permalänk
Melding Plague

Intel gör billigare Bay Trail-T för surfplattor med Android

Nya instegsmodeller ska positionera Intels plattform Bay Trail-T som en direkt konkurrent till ARM även när det kommer till Android-baserade surfplattor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

vore intressant med en RPI-kopia med bay-trail för runt 30 dollar.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Avstängd

Jupp, skulle vara så jävla bra med en Intel Bay-Trail Atom x86 single-board computer i stil med Raspberry Pi.

Permalänk
Medlem

En liten bräda med en Intel Bay-Trail SOC med ett par SATA portar och nätverksportar för ett vettigt pris skulle nog sålt som smör och jag skulle absolut förboka en

Jag har själv haft en VIA pico-ITX men de är förhållandevis rätt dyra och en SBC från Intel i ännu mindre format skulle nog kunna bli rätt billig (och bättre prestanda)

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Åhå, Intel sänker priset när det finns konkurrens och de inte har en dominerande marknadsposition inom området. Vem hade kunnat tänka sig det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Åhå, Intel sänker priset när det finns konkurrens och de inte har en dominerande marknadsposition inom området. Vem hade kunnat tänka sig det.

Ja, vad annars?

Du trodde väl inte dom hade sålt den billigare än vad dom behöver?
Varför skulle dom göra det?
Det vore väl ganska dumt att sälja glass för 5 kr om folk köpte det för 25 kr.

Dom försöker ju tjäna pengar.
Annars kunde som sälja allt för 1 kr och tvinga arbeterna att arbeta 20 timmar om dagen utan sjukersättning.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en ny strömsnål "Atom" med 4-6st sata 6GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Åhå, Intel sänker priset när det finns konkurrens och de inte har en dominerande marknadsposition inom området. Vem hade kunnat tänka sig det.

Ja, de visar att de trots sin storlek är väldigt rationella och inte har storhetssyndrom såsom Microsoft.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

En fyra kärnig Atom bräda med en sata eller två.... Mums.
Framförallt om det är SO-DIMMs och 2st ethernet kontakter.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Ja, vad annars?

Du trodde väl inte dom hade sålt den billigare än vad dom behöver?
Varför skulle dom göra det?
Det vore väl ganska dumt att sälja glass för 5 kr om folk köpte det för 25 kr.

Dom försöker ju tjäna pengar.
Annars kunde som sälja allt för 1 kr och tvinga arbeterna att arbeta 20 timmar om dagen utan sjukersättning.

Du behöver inte försöka "förklara" när det är uppenbart att jag gjorde en sarkastisk plattityd för att påvisa behovet av konkurrens för oss konsumenters bästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jupp, skulle vara så jävla med en Intel Bay-Trail Atom x86 single-board computer i stil med Raspberry Pi.

Skulle vara så jävla vad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Skulle vara så jävla vad?

Jävla bra!

Sorry, I got carried away!
Råka glömma "bra" för jag var så exalterad i fantasin om hur bra det skulle bara!

Tänk dig en sån! *mumma*

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jävla bra!

Sorry, I got carried away!
Råka glömma "bra" för jag var så exalterad i fantasin om hur bra det skulle bara!

Tänk dig en sån! *mumma*

Jo det hade ju inte varit fel, även om man för tillfället inte har nytta för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Jo det hade ju inte varit fel, även om man för tillfället inte har nytta för det

nytta nej, men leksaker är sällan något man köper för nyttan! vore grymt med en liten, billig, NUC-ripoff som kan driva runt windows alt linux och köra som "mediacenter" i tex sovrummet eller något man lätt kan ta med sig överallt. den stora fördelen för mig mot en RPI tex är att med x86 kan jag även nyttja den till mer vardagliga ändamål, exempelvis outlook, office osv om jag så skulle vilja. visst finns NUC redan men de tycker jag är på tok för dyra. en 30 dollarsbräda med OS på en USB-sticka eller billigt SD-kort vore perfekt

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR