AMD Never Settle på väg till Radeon 200-serien

Permalänk
Melding Plague

AMD Never Settle på väg till Radeon 200-serien

Till skillnad från föregångarna ingår inga spel på köpet till de prispressade grafikkorten i Radeon 200-serien, men detta ska det bli ändring på framöver.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Moderator
Moderator

100% på "Nej, men det är ett plus" just nu då i någon millisekund.

Blev ett par Batman-spel för min del denna gång..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Master of Overkill

Skulle inte ens om Tex någon på Titan hade fått 10 spel gratis valt den grafik tillverkaren.

Skiter faktiskt 100 % i vilka spel jag får kanske bara är jag.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Skulle inte ens om Tex någon på Titan hade fått 10 spel gratis valt den grafik tillverkaren.

Skiter faktiskt 100 % i vilka spel jag får kanske bara är jag.

håller med till 100%, man ska inte köpa grafikkort för att man får x spel

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Räknas 280x som Gold Tier?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Synd att man redan har fått hem sin 280x :/

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tvelander:

Skulle inte ens om Tex någon på Titan hade fått 10 spel gratis valt den grafik tillverkaren.

Skiter faktiskt 100 % i vilka spel jag får kanske bara är jag.

Ja, det är väl ungefär som om man skulle få med några dunkar spolarvätska när man köper bil
"Aaa, spolarvätska! Ja, men då tar jag en Skoda istället för en BMW!"

Visa signatur

[ SLI Titans, Nvidia Surround ]

Permalänk
Medlem

Ett trevligt plus men i grunden väljer man väl ändå den hårdvaran som passar en själv bäst.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

då är ju frågan

R9 280X ställs ju mot HD7970 GHz Edition och vinner på pris (någon hundring billigare)

MEN, 7970 gav ju Gold Reward eftersom det var top-of-the-line förra generationen. 280X räknas ju som snäppet under det denna generationen - kommer man bara få Silver Reward då?

hur som helst, spelbundlar är inte de viktigaste för mig. Köpte ett ASUS 7970 MATRIX från en butik som inte ingick i Never Settle. När jag i efterhand kollade upp vilka spel jag kunde ha fått så ägde jag redan alla intressanta spel...

Permalänk
Medlem

+Poäng

Visa signatur

SG09, 760g, FX8350, H80i, HD7870, 8Gb, 2Tb, 630watt

Permalänk
Medlem

Om man inte vill ha spelen man får med så är det bara att sälja på ebay. När Never Settle kom ut kunde folk sälja Bioshock, Crysis 3 och Tombraider för runt 40 dollar styck. Nu är de spelen inte värda så mycket men de har ju uppdaterat katalogen....

Permalänk
Medlem

Om man köper kort nu borde det finnas något sätt att få ut sinna grattis spel senare eller hur?

Permalänk
Medlem

Fodralet som det står "Coming Soon" på måste väl vara BF4 eller?

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av yugurt:

Om man köper kort nu borde det finnas något sätt att få ut sinna grattis spel senare eller hur?

Nej, de kommer knappast införa något retroaktivt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ifall man kan gå upp en prisklass och få ett spel som man ändå tänkte skaffa "på köpet" är det ju attraktivt. I övrig har jag svårt att se varför man skulle göra det.

Sen är min personliga åsikt att alla spel som finns med i never settle är helt oinstressanta.

Permalänk
Medlem

Om vi säger så här, R9-290x med bara Battlefield 4 och special gjort grafikkort som bara kan hittas tillsammans med Battlefield 4 på köpet som ger extra lull lull grejer och prestanda för pengarna, då skulle lätt jag köpa just det grafikkortet med det medföljande spelet efter kortets styrka.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

De som säger nej här är antingen A, fanboys B, milljonärer C, pirater eller så har de aldrig hört talas om en budget i.e pappa betalar. Klart som fan man tar ett grafikkort med samma (eller högre p.ga sparade kronor) prestanda om man får med ett spel som man annars skulle lagt 20% eller mer av priset på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eget:

Ifall man kan gå upp en prisklass och få ett spel som man ändå tänkte skaffa "på köpet" är det ju attraktivt. I övrig har jag svårt att se varför man skulle göra det.

Sen är min personliga åsikt att alla spel som finns med i never settle är helt oinstressanta.

Deus ex är numer ett av mina favoritspel. Aldrig spelat det förut. Spelade det just pga att jag fick med det gratis i never settle

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sneaky_rhino:

håller med till 100%, man ska inte köpa grafikkort för att man får x spel

Om man ändå tänkt köpa spelen man får med är det ju en faktor men annars nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Det är ett plus, men fick jag köpa samma grafikkort utan spel till lite lägre pris så tog jag det istället (om det nu inte råkar vara en intressant titel som jag inte redan köpt, men det har aldrig hänt hittills).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Det är ett helt klart ett plus men jag skulle inte köpa ett visst grafikkort bara för att man får med något spel.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nej, de kommer knappast införa något retroaktivt.

Synd det eftersom man ska köpa kort imorgon

Permalänk
Medlem

Enda anledningen till att köpa ett visst grafikkort och få spel är att sälja spelen i efterhand och köpa ett till kort för SLI/CF lite billigare. Välj de tre populäraste spelen och dessutom de dyraste, sen sälja för ~600-1000KR. Blir rätt nice rabatt på andra kortet.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Skulle inte ens om Tex någon på Titan hade fått 10 spel gratis valt den grafik tillverkaren.

Skiter faktiskt 100 % i vilka spel jag får kanske bara är jag.

Så om Asus säljer ett Titan för 8990kr och MSI säljer ett Titan för 9490kr och du får 10 spel på köpet, där du tänkt köpa iallafall 4-5 spel. Båda korten har referenskylare. Vilket kort skulle du välja då?

Tror inte någon väljer grafikkort efter vilka spel man får med, först och främst gäller det ju att man får prestanda X. Men om Amd har ett kort för y kr och Nvidia har ett för y kr och de presterar ungefär lika bra och temperaturer och fläktljud är ungefär samma. Då kan jag tänka mig att rätt många väljer Amds kort om de skickar med spel (som man vill ha) och inte Nvidia gör det.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Enda anledningen till att köpa ett visst grafikkort och få spel är att sälja spelen i efterhand och köpa ett till kort för SLI/CF lite billigare. Välj de tre populäraste spelen och dessutom de dyraste, sen sälja för ~600-1000KR. Blir rätt nice rabatt på andra kortet.

Eller, så om man har tur är det spel man gillar, och man kan typ, du vet, spela dom...;o)

Fast oddsen om man köper två kort att få bara spel tillgängliga som man vill ha är ju ett annat problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shockwave:

Fodralet som det står "Coming Soon" på måste väl vara BF4 eller?

Såg inte Saints Row 4 på bilden. Bilden kan ju vara lite äldre , så de menade nog Saints Row 4.

Permalänk
Hjälpsam

Meh! AMD, även om R9 serien så småningom kommer att ha bundlingsalternativ så stör det bara att gå ut med det nu. Använd bundlingen för att bli av med 7-serien grafikkort först. När 7-serien är borta från hyllorna och de behöver något annat än bara pris att kriga med nVidia med så lägg till bundlen då.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det är ett plus, bonus, etc. Inget avgörande dock!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Om valet står mellan två bra alternativ så kan det vara en helt avgörande faktor om man får med något spel man vill ha. Med bra alternativ menar jag bra drivrutinsstöd, stabilitet, låg ljudnivå och bra pris/prestanda för klassen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det är ett plus, bonus, etc. Inget avgörande dock!

Du tog orden ur munnen på mig. Sen börjar de här "dealarna" bli så välfyllda att man hur man än bär sig åt får en dubblett på någon titel man har. Visst, då kan man dela med sig men det kanske börjar nå en nivå av "för mycket av det goda".

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro