m.sweclockers.com gör så att IE kraschar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2002

m.sweclockers.com gör så att IE kraschar!

Börjar bli riktigt irriterande nu!

Kör en Samsung Omnia7 (japp, gammal, börjar bli dags för byte!) med WP 7.8. Det är ju m.sweclockers.com som gör att IE kraschar konstant. ca 50/50 för varje ny länk jag går in på.

Jag har prövat:

Andra browers (förmodar dessa använder IE i grunden dock)
Avinstallera senaste apparna jag installerade.
Formaterat hela telefonen.

Jag har inte märkt av det på någon annan sida än m.sweclockers.com och även www.sweclockers.com, får kolla mer där, men tror den kraschar på den också. Inte märkt det på några andra sidor.

Jag misstänker att det kan vara någon banner är liknande som är orsaken.

Någon som har något förslag? Börjar bli väldigt irriterande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Mar 2011

Hade likadant på en dator på en arbetsplats där jag frilansar ibland. Typ alla sidor kraschade i IE.. som var av en äldre version.
Kunde dock inte uppdatera själv, utan det var någon på IT-avdelningen som var tvungen att göra det.

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS415+ 32TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av DaBone:

Hade likadant på en dator på en arbetsplats där jag frilansar ibland. Typ alla sidor kraschade i IE.. som var av en äldre version.
Kunde dock inte uppdatera själv, utan det var någon på IT-avdelningen som var tvungen att göra det.

Detta handlar dock om en telefon, så något svårt att uppdatera.

Någon annan som har samma sympton, eller kanske till och med en lösning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2008

Har samma telefon, men inga problem med varken mobilsidan eller desktop versionen. Att inte en reset av telefonen hjälpte kändes sjukt skumt. Samma sak både när du går via 3G och Wifi?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Forsberg1:

Har samma telefon, men inga problem med varken mobilsidan eller desktop versionen. Att inte en reset av telefonen hjälpte kändes sjukt skumt. Samma sak både när du går via 3G och Wifi?

japp, samma oavsett om jag kör på 3g eller wifi. Möjligt att jag inte prövat att stänga av wifi helt dock. Känns något långsökt men...

Kör du också wp 7.8?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Ashzala:

japp, samma oavsett om jag kör på 3g eller wifi. Möjligt att jag inte prövat att stänga av wifi helt dock. Känns något långsökt men...

Kör du också wp 7.8?

Ja det gör jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2002

Fungerar problemfritt nu. Inga ändringar gjorda på telefonen.

Mycket underligt då problemet varade i ca 2 veckor.

Misstänker fortfarande någon banner.