Permalänk
Medlem

trasig slang slutet system

köpte en beggad van- r120 coolits variant på h50. Men idioten som skickade det i posten hade packat så dåligt att det har blivit en knäck på ena slangen och vätska läckt ut. Antar att det inte ska vara några skvalpljud i dom utan dom ska vara helt fulla? har någon nått tips på hur jag ska fixa kylningen, fylla på och täta. Eller kanske byta slangar? Eller är det bara å kasta skiten?

Nån som prövat/ har nått tips?

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av skippy_pewpew:

köpte en beggad van- r120 coolits variant på h50. Men idioten som skickade det i posten hade packat så dåligt att det har blivit en knäck på ena slangen och vätska läckt ut. Antar att det inte ska vara några skvalpljud i dom utan dom ska vara helt fulla? har någon nått tips på hur jag ska fixa kylningen, fylla på och täta. Eller kanske byta slangar? Eller är det bara å kasta skiten?

Nån som prövat/ har nått tips?

Även om du kan byta slangen så har jag svårt att se hur du ska kunna få ur luftbubblor ur systemet utan rätt utrustning?

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Det har jag med svårt att se...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

Om det är nipplar för anslutning är det bara att sätta dit en ny slang med en t-koppling på och fylla på och lufta genom den. Klarar vem som helst. Har själv provat det på ett no-name system förra våren.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Skrivet av devhdc:

Även om du kan byta slangen så har jag svårt att se hur du ska kunna få ur luftbubblor ur systemet utan rätt utrustning?

Det går att läsa rätt lätt själv, men kräver att man har ny slang och en y-koppling. så man kan lufta systemet.

Permalänk
Inaktiv

Det ska vara lite luft i så vätskan kan expandera, Mina slutna system har det skvalpat i kylaren när jag skakat dem så helt fullt ska det inte vara.
Testa byt slangar och byt vätskan till en glykolblandning, Då glykolen både smörjer/korisionsskydd och ger bättre värmeväxling än enbart vatten.

Permalänk
Medlem

Kul att det går att fixa själv .. men samtidigt är det ett H50 .. Jag vet inte ur lång tid en reparation tar, men allvarligt talat, ett nytt H50 kostar runt 450 kr .. Jag skulle inte bemöda mig med en reparation såvida det inte var extremt tajt ekonomiskt, speciellt eftersom inköp av nödvändiga delar osv kan kosta lite

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Administrativ avgift

Släng den den är kasserad-.- skulle aldrig riskera detta..

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Måste ju pröva först. Hur lär man sig annars. Sen är nypris på denna runt 1200 har jag för mig. Har ett till vattenkylningskit som jag kan ta delar från. Annars blir det luftkylarn från gamla riggen.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Det är väl inga problem du får byta slangarna och koppla in en liten reservoar så blir det lätt att fylla och få bort luft i systemet. Finns många exempel hur folk moddade Corsairs H50 kylare på detta sätt.

Permalänk
Medlem

Ok. Kanske prövar. Har både slangar, reservoar, klämmer och vätska.

Tack för hjälp och tips alla. Säljaren har förresten tagit kontakt med posten då en snubbe där tydligen hjälpte med packningen. Ser om det leder till nått.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Ok. Kanske prövar. Har både slangar, reservoar, klämmer och vätska.

Tack för hjälp och tips alla. Säljaren har förresten tagit kontakt med posten då en snubbe där tydligen hjälpte med packningen. Ser om det leder till nått.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

kan ju berätta att jag har bytt slangar och lyckades fylla på systemet utan reservoar eller likn. funkar fint. följde en guide. väldigt nöjd.

en snabb fråga i samma slängen när jag ändå postar; har en till 120 radda liggandes. går det koppla på den med eller blir det för tungdrivet för systemet. altså dubbla 120 radiatorer, och har det någon nämnvärd effekt.

kan posta bilder om intresse finns. annars ligger ju bilder på liknande som folk gjort överallt.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti