Permalänk

LG G2 Rebooting Problem

Hej jag fick min LG G2 igår och då va allt som det ska. Men idag har jag börjat märka att ibland när jag låser upp telefonen så startar den om av ingen anledning. Det är ganska störande när man ska t.ex räkna ut nått att telefon stängs av bara sådär. Är det någon som har någon aning? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDadrianCD:

Hej jag fick min LG G2 igår och då va allt som det ska. Men idag har jag börjat märka att ibland när jag låser upp telefonen så startar den om av ingen anledning. Det är ganska störande när man ska t.ex räkna ut nått att telefon stängs av bara sådär. Är det någon som har någon aning? :/

Har du någon widget på låsskärmen? Tydligen finns det vissa som gör att den startar om.

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Har du någon widget på låsskärmen? Tydligen finns det vissa som gör att den startar om.

Ah...det kan vara det. Jag har en ficklamps widget. Ska kolla ifall det fungerar nu och ifall det gör det så tackar jag för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Ett tips kan vara att koppla den till datorn och mjukvaran som jag förmodar att du fick med eller kan ladda hem och se om det finns någon uppdatering. Sen göra en systemåterställning i telefonen.
Det är aldrig en dum idé att göra en system återställning.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av CDadrianCD:

Ah...det kan vara det. Jag har en ficklamps widget. Ska kolla ifall det fungerar nu och ifall det gör det så tackar jag för hjälpen.

Lyckades du lösa problemet? Min G2:a rebootar något förjävligt utan anledning, oftast en gång per dag. Använder ej några widgets på låsskärmen...

Permalänk

Löst

En mjukvaruuppdatering från LG (KitKat) löste mitt problem helt, för framtida oroliga LG G2-ägare