Permalänk
Medlem

Ny fläkt till cpu kylaren

Hej, jag hade tänkt att köpa en dator inom en snar framtid, jag hade även tänkt köpa till en cpu kylare men hade också tänkt att byta fläkten på den och undrar vilka fläktar som är till för det. Har hört att det finns vissa fläktar som funkar extra bra på det men kommer inte ihåg hur det var. Vet att jag läste det i en tråd nånstans. Så jag undrar vilka fläktar man ska ha?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Vad för CPU kylare är det du ska köpa?

Det medföljer fläkt(ar) till många tredjeparts kylare.

Permalänk

Köp en cpu kylare som redan har en bra fläkt istället Noctua är ett säkert kort

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Köp en cpu kylare som redan har en bra fläkt istället Noctua är ett säkert kort

Jo det skulle jag ju kunna göra men vet inte om ekonomin tillåter det. Men det får jag nog se när jag ska köpa alltihop men som det ser ut nu så ska jag köpa en silverstone argon ar01. Men har hört att fläkten där inte är då mycket att ha så därför letade jag efter en ny fläkt. Men om man ska ha en bra fläkt så kanske priset för alltihop blir lika mycket som priset för en noctua kylare.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Om fläkten på kylaren inte håller tillräcklig klass, vad är det som säger att resten av kylaren gör det? Jag skulle avvakta lite med inköpet och istället köpa rätt och bra grejor från början. Att köpa något billigt nu leder ofta till att man ändå byter upp sig till en dyrare modell och då har man ju lagt ut pengar på den billiga kylaren i onödan...

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Medlem
Skrivet av whisky:

Om fläkten på kylaren inte håller tillräcklig klass, vad är det som säger att resten av kylaren gör det? Jag skulle avvakta lite med inköpet och istället köpa rätt och bra grejor från början. Att köpa något billigt nu leder ofta till att man ändå byter upp sig till en dyrare modell och då har man ju lagt ut pengar på den billiga kylaren i onödan...

Jo du har helt rätt. Jag har kommit på att jag nog ska köpa en noctua kylare eftersom jag vet att det är riktig kvalitet. Tack för hjälpen som jag fått.

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Medlem

Om du nu ska köpa en kylare och sedan köpa till fläktar så landar du ju i en annan prisklass med.
Vad är det för kylare du tänkt köpa/budget?