Paradise Desk finansieras på Kickstarter – datorskrivbord utan kabelhärvor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Curik:

Har faktiskt inte testat något själv, utan hanterar trådlösa enheter i jobbet och vet att teknologin har sina nackdelar. Om du tror att du inte får någon fördröjning och kvalitetsförsämring av att behöva sända data genom luften, så kan du väl naivt få fortsätta tro det.

Hahaha, va?

Så du tror att dina lyxiga gaming grejer kan undgå fysikens lagar och inte ge någon fördröjning? Vad rart. Kan berätta att de dyraste sändarna och mottagarna som finns fortfarande ger en viss fördröjning. Och dem sitter inte i några gaming möss/t-bord...

Hoppas det är okej att jag gillade dina inlägg för den humor de erbjuder!

Klart att de har fördröjning, någon stanns under 1ms, precis som vilken annan sladd-mus som helst. Varför skulle det vara mer fördröjning i luften än i en kabel? Har du ens läst fysik och elektronik?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pixelpuke:

"Inbiten gamer" för all del men du spelar knappast FPS-spel eller RTS-spel i så fall och om du nu mot förmodan gör det så lär du knappast vara särskilt duktig på det.

Du är väl antagligen samma typ av spelare som inte märker någon skillnad på 60 hz vs 120 hz eller 16 ms vs 8 ms input lag i en skärm. Om så är fallet så good for you, då kan man ju köpa vad för skit som helst och vara nöjd med det.

Jag testade faktiskt en G700 hos en kompis för några veckor sedan och spelade ett par rundor i CS:GO. Det tog uppskattningsvis max fem sekunder innan jag kunde konstatera att trådlöst absolut inte var något för mig. Då var det ändå på en 120 hz skärm med låg input lag.

Har spelat FPS sedan duke släpptes, har spelat NM i quake, osv. Vet inte riktigt vad skärmuppdateringsfrekvens har med det att göra (?)

Permalänk
Medlem

Om jag har förstått det rätt så kopplar man datorn till bordet och i sin tur skärm, tangentbord, osv till bordet?

Skitbra. Fler skarvar och längre kablar är ju alltid en fördel, framförallt när det kommer till ljud och bild.

Visa signatur

Ryzen 5600X | Asus B550-F Gaming | 32GB G.Skill Trident Z 3600mhz | Powercolor 6800 XT | Seasonic Prime TX 850W

Athlon 64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Har spelat FPS sedan duke släpptes, har spelat NM i quake, osv. Vet inte riktigt vad skärmuppdateringsfrekvens har med det att göra (?)

Hur kommer det sig så att du inte märker skillnaden på trådlöst och trådat? Hur kommer det sig att du inte vet vad skärmuppdateringsfrekvensen har med saken att göra?

Inbiten gamer my ass.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pixelpuke:

Hur kommer det sig så att du inte märker skillnaden på trådlöst och trådat? Hur kommer det sig att du inte vet vad skärmuppdateringsfrekvensen har med saken att göra?

Inbiten gamer my ass.

Du ska inte inbilla mig att du märker skillnad på en modern RF mus och en sladd-mus i input latency, eftersom de båda har under 1ms latency. Slutdiskuterat.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av HerrTech:

För er med trådlöst... Hur fungerar dom på Dreamhack för er om ni varit där med dom? ^^,

Har 2 kompisar som har kört på trådlöst headset tills dom åkte med dom till Dreamhack, båda köpte ett nytt "extra" headset när dom var där.
Mycket mycket störningar där tydligen, använder själv inte trådlöst men om någon vet så kan ni väl meddela om det är samma för mus och tangentbord kanske?

Om själva borde så var lösningarna extremt ogenomtänkta :S Kan inte förstå hur folk kan bli uppbackade av något som inte är noga genomtänkt. Om man beställer ett sådant bord så borde man ha möjligheten att ändra så gott som allting på bordet till så som man själv vill ha det.

Nej det finns många bättre lösningar och nästan lika snygga lösningar själv för det priset det hade kostat med frakt och tull till Sverige.

Inte helt oväntat om man fyller en stor hall med tusentals sändare som alla arbetar i 2,4 GHz. Klart det kommer krångla då. För det är ju det som är problemet. Allt som är trådlöst jobbar i samma frekvensband. Så den trådlösa musen och det trådlösa tangentbordet kommer störa och störas av det trådlösa nätverket. Har man dessutom diverse andra trådlösa prylar och grannar med trådlösa prylar så blir det ännu värre. En kompis kör ett surroundsystem från Logitech med trådlösa satelliter. När surroundanläggningen var igång så störtdök kvalitén på det trådlösa nätverket.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Du ska inte inbilla mig att du märker skillnad på en modern RF mus och en sladd-mus i input latency, eftersom de båda har under 1ms latency. Slutdiskuterat.

Helt fantastiskt, jag måste alltså vara omänsklig som kan känna och märka skillnad.

Vad skärmuppdateringsfrekvensen hade med saken att göra är att det finns folk som på fullaste allvar inte märker skillnad på en eller två (!) frames input lag i en skärm. Då kan du vara säker på att det finns folk som inte märker skillnad på om en modern RF-mus har input lag eller ej och du verkar ju vara en utav dessa. I så fall kan jag bara säga grattis för jag hade inte haft något emot att köra trådlöst om det funkade för mig.

Men som jag nämnde, jag har testat en G700 som sägs vara en av de bästa trådlösa mössen som finns och ändå tog det mig max fem sekunder att känna av det.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pixelpuke:

Helt fantastiskt, jag måste alltså vara omänsklig som kan känna och märka skillnad.

Vad skärmuppdateringsfrekvensen hade med saken att göra är att det finns folk som på fullaste allvar inte märker skillnad på en eller två (!) frames input lag i en skärm. Då kan du vara säker på att det finns folk som inte märker skillnad på om en modern RF-mus har input lag eller ej och du verkar ju vara en utav dessa. I så fall kan jag bara säga grattis för jag hade inte haft något emot att köra trådlöst om det funkade för mig.

Men som jag nämnde, jag har testat en G700 som sägs vara en av de bästa trådlösa mössen som finns och ändå tog det mig max fem sekunder att känna av det.

Jag har inte pratat om att se skillnad på skärmuppdateringsintervall... Det kan jag också göra, det är lätt att se skillnad på olika skärman, så slätt skärm-grejen. Men vad det kommer till att märka skillnad mellan 1ms och 2ms input lagg med en mus så säger jag, bull shit, upp till bevis!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Jag har inte pratat om att se skillnad på skärmuppdateringsintervall... Det kan jag också göra, det är lätt att se skillnad på olika skärman, så slätt skärm-grejen. Men vad det kommer till att märka skillnad mellan 1ms och 2ms input lagg med en mus så säger jag, bull shit, upp till bevis!

Lugnt, jag filmar när jag gör ett blindtest på en RF-mus vs trådad mus och slänger upp den på youtube och postar en länk till dig.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av pixelpuke:

Lugnt, jag filmar när jag gör ett blindtest på en RF-mus vs trådad mus och slänger upp den på youtube och postar en länk till dig.

Gör det

Permalänk

Tyvär lite under developed produkt, ström kablar och det är väll ok placerat men usb och ljud port nere till vänster tänk om man blir skrämd och viftar med armen utåt, finns det risk att man bryter av kablarna?

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Inte? Jag är "inbiten" gamer, jag kör trådlöst och det fungerar bra. Det handlar väl mer om att man får vad man betalar för.

That's cute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Överkill:

That's cute.

Va?

Permalänk
Skrivet av Tarpentin0:

Då väntar ja på en video där du gör ett snyggare med bättre finnish! se till att man får plats med ett 900D under de bara

Finansierar du mig med samma budget som dem använde så lovar jag dig!

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | AMD FX-6100 X6 3,3GHz Black Edition | Sapphire HD 7790 | Corsair VENGEANCE 16GB 1600MHZ | MSI 970A-G46 SLI | Xigmatek Aegir SD128264 | Antec High Current Gamer 520w |
Adata 120gb SSD | WD Caviar Black 1500 GB | Fujitsu TFT 27" LED | Logitech EX 110 | Logitech Z906 5.1|