Förbokningarna igång av den vapenliknande spelkontrollen Delta Six

Permalänk
Medlem

Vilket skojeri. En klumpig bit plast för över 2000:-?
Hur töntigt som helst. Lär bli en kort livslängd på denna skiten precis som alla andra proprietära kontroller. Inte ens den alldeles för lättimponerade konsolhorden skulle köpa något såhär fånigt.

Skrivet av Hokulv:

Inte för att sannolikheten är så stor, men någon risk finns fortfarande att detta skulle kunna användas vid ett väpnat rån, exempelvis. Det är nog så att just denna bössa inte är en replika av ett existerande vapen men det är inget som en vanlig samhällsmedborgare skulle märka av, ens på kortare avstånd. Denna produkt för tankarna till ett "gevärsliknande föremål" och även om det är till för att spela spel med så tror jag mycket väl att polisen ogillar denna typ av produkt. Att den skulle kunna förstärka spelupplevelsen kan den säkert också göra.

Man kan råna en butik med en kniv eller helt obeväpnad. Så det där köper jag inte alls.
Sedan är polisens åsikt i detta fullkomligt irrelevant.

Permalänk
Skrivet av Hokulv:

Inte för att sannolikheten är så stor, men någon risk finns fortfarande att detta skulle kunna användas vid ett väpnat rån, exempelvis. Det är nog så att just denna bössa inte är en replika av ett existerande vapen men det är inget som en vanlig samhällsmedborgare skulle märka av, ens på kortare avstånd. Denna produkt för tankarna till ett "gevärsliknande föremål" och även om det är till för att spela spel med så tror jag mycket väl att polisen ogillar denna typ av produkt. Att den skulle kunna förstärka spelupplevelsen kan den säkert också göra.

det görs redan
dom som rånade guldsmedsbutiken i södertälje använde troligast softairgun replika i plast (ak47), finns ju på närmsta teknikmagasin för några hundralappar. vet att i vissa länder så är det bara lagligt med kopior i orange/gul plast.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tosse123:

Den här och Occulus Rift plus ett löpband skulle förvandla alla nördar till rippade hunkar på 6 månader

Inte just det jag tänkte på i första hand hehe
...Men förbättrad folkhälsa hos yngre män Till och med Socialstyrelsen kommer hylla denna hälsofrämjande aktivitet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Borka:

Vilket skojeri. En klumpig bit plast för över 2000:-?
Hur töntigt som helst. Lär bli en kort livslängd på denna skiten precis som alla andra proprietära kontroller. Inte ens den alldeles för lättimponerade konsolhorden skulle köpa något såhär fånigt.

Man kan råna en butik med en kniv eller helt obeväpnad. Så det där köper jag inte alls.
Sedan är polisens åsikt i detta fullkomligt irrelevant.

Fullkomligt irrelevant? Vet inte det. Men så är du inte polis heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

det görs redan
dom som rånade guldsmedsbutiken i södertälje använde troligast softairgun replika i plast (ak47), finns ju på närmsta teknikmagasin för några hundralappar. vet att i vissa länder så är det bara lagligt med kopior i orange/gul plast.

Tack för info. Sverige skulle också må bättre av kopior i grälla färger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hokulv:

Fullkomligt irrelevant? Vet inte det. Men så är du inte polis heller.

Ja det är det väl? Det är ju inte det första vapenliknande saken som skapas. Och det är väl mer troligt att man köper en vattenpistol eller softis för ca 100-350kr än att punga ut över 2000kr för ett vapen som även har en massa konsollknappar på sig? Tillverkarna kan ju inte behöva dra alla människor över en kant bara för att vissa är så pass dumma i huvudet att de använder de för t ex: rån? De sätter en plupp framme på pipan av en anledning. Sen om nu någon tar bort det, eller inte, kan ju inte de hjälpa. Det finns sjuka människor, men det finns nog lättare och billigare sätt att lura folk vid ett rån än att använda just denna. Hela grejen du drar upp låter lite som USA med hela "CoD dödar barn"-grejen. Man kan ju inte märka upp allt bara för att vissa inte kan sköta sig som folk Det är min åsikt.

Annars tycker jag att det verkar vara en rätt rolig sak, men jag lär ju aldrig köpa den för de pengarna kan jag fan lägga på något annat, haha

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Vad kostar en riktig?

Ca 12 000 är instegspris för en AR-15

Sen krävs det ju också att man har licens

Permalänk
Avstängd

Cool hmm BF4 med den xD

Permalänk
Medlem

Töntigare trailer kunde dom inte få till, eller?

Permalänk
Medlem

Denna med OR! Nej inte alls men denna däremot

http://www.kickstarter.com/projects/technicalillusions/castar...

Visa signatur

Win 11 Home, Intel Core i5-12600K (5.1GHz), ASUS Z-690 P-D4, Gigabyte RTX 3080, 32GB RAM (3600MHz), Acer Predator 34" 100Hz G-Sync, HP Reverb G2 Rev 2.

Permalänk
Medlem

If it looks like a dildo and it vibrates like a dildo...

Permalänk

Ser lovande ut.

Visa signatur

- COYG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brillmongot:

Ca 12 000 är instegspris för en AR-15

Sen krävs det ju också att man har licens

Lycka till med den licensansökan...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Avstängd

Vad tror ni en Leopard 2A6EX kan kosta? Måste man ha licensan för den?

Permalänk
Medlem

här har vi det perfekta headsetet att spela med

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Skrivet av Elyxiator:

va ! ingen strupmikrofon :C

''Comrad helmet'' nästan samma uttal som ''kamrat'' är ju ett gammalt uttryck från Ryssland. vet inte om man ens använder det i US.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elyxiator:

snygg tjej +1

Permalänk

känns lite som att spela bilspel utan cockpit-view med ratt, fullständigt meningslöst.

Hur många shooters finns det idag som inte har vapnet på skärmen?

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli som Wii, hypat först men ingen är egentligen intresserad av att fortsätta använda skiten. Ärligt talat så är virtual reality nästa stora steg i gaming värden, att kunna uppleva spel på plats(typ som i Star Trek).

Permalänk
Medlem

Enda jag ser är en nintendo Zapper..

Permalänk
Medlem

Gör en sån här kontroller med en led skärm i siktet där det är inzoomat när man tittar i siktet då kan jag köpa annars så känns den meningslös.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade*

Jag tog bort ett inlägg som bröt mot § 8, samt ett svar på detta.

Permalänk
Medlem

Krig är allvarliga saker, och inget som bör förskönas/förtöntas i en reklam, kopierad från Cartoon-Network.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Delta six gjord av Mr Kotkin

För alla de människor som hatar en ny typ av sätt att spela konsolspel , sluta hata när ni aldrig har använt det . Det gör bara att ni låter så lamt . Göra en del forskning på det första stället för att döma på en bild ... alla dessa samtal om att vilja spel att vara mer realistisk , men när en kille som Mr Kotkin uppfinner något som Delta Six att möta denna önskningar gamers där ute ... ni skjuta den ner i avloppet ... eller bara för att det är inte från de "stora" spelbolag . Fråga dig själv en fråga , finns det några företag som Microsoft , Sony , och vem där ute som försöker lyssna på konsumenterna , tar några spelare på allvar , besvara dina e-postmeddelanden , eller vad som helst för att göra spelandet roligare . Ingen ... Jag själv är inaktiverad med muskeldystrofi och människor som jag själv har historier att berätta om hur svårt det är att spela konsol -och PC -spel , men kan inte spela på 100 % . Vi skriver till de "stora" företag där ute för att få hjälp i frågan ... bidra till att uppfinna en styrenhet för funktionshindrade. Men vi har aldrig hört något eller ens ett svar från de skickade e-postmeddelanden . Jag har gjort det och vet du vilka typer av svar jag fick när de gjorde svar , " Tough luck . " Så i princip , kan de tillbringar inte lite pengar och tid för funktionshindrade. Jag har mailade Mr Kotkin och förklarade min situation . Jag har fått ett svar inom några timmar efter att ha skickat ut min e-post . Mr Kotkin är villig att spendera sin tid , energi och pengar för att hjälpa till att utveckla tillbehör för att hjälpa funktionshindrade att spela tv-spel som normala människor . Mr Kotkin skapar olika sätt för spelare att spela med sina egna skapelser med tanke på de spelare själva . Jag ser inte några nya skapelser från de "stora" företag eller haters där ute att göra något åt ​​det . Han är modig nog att ändra på det . Jag kan inte fysiskt spela CoD längre på konsol controllers ... killar som Mr Kotkin som skapar tillgängliga tillbehör för oss ... framsteg ... för normala och handikappade .

Permalänk
Skrivet av delux_84:

Delta six gjord av Mr Kotkin

För alla de människor som hatar en ny typ av sätt att spela konsolspel , sluta hata när ni aldrig har använt det . Det gör bara att ni låter så lamt . Göra en del forskning på det första stället för att döma på en bild ... alla dessa samtal om att vilja spel att vara mer realistisk , men när en kille som Mr Kotkin uppfinner något som Delta Six att möta denna önskningar gamers där ute ... ni skjuta den ner i avloppet ... eller bara för att det är inte från de "stora" spelbolag . Fråga dig själv en fråga , finns det några företag som Microsoft , Sony , och vem där ute som försöker lyssna på konsumenterna , tar några spelare på allvar , besvara dina e-postmeddelanden , eller vad som helst för att göra spelandet roligare . Ingen ... Jag själv är inaktiverad med muskeldystrofi och människor som jag själv har historier att berätta om hur svårt det är att spela konsol -och PC -spel , men kan inte spela på 100 % . Vi skriver till de "stora" företag där ute för att få hjälp i frågan ... bidra till att uppfinna en styrenhet för funktionshindrade. Men vi har aldrig hört något eller ens ett svar från de skickade e-postmeddelanden . Jag har gjort det och vet du vilka typer av svar jag fick när de gjorde svar , " Tough luck . " Så i princip , kan de tillbringar inte lite pengar och tid för funktionshindrade. Jag har mailade Mr Kotkin och förklarade min situation . Jag har fått ett svar inom några timmar efter att ha skickat ut min e-post . Mr Kotkin är villig att spendera sin tid , energi och pengar för att hjälpa till att utveckla tillbehör för att hjälpa funktionshindrade att spela tv-spel som normala människor . Mr Kotkin skapar olika sätt för spelare att spela med sina egna skapelser med tanke på de spelare själva . Jag ser inte några nya skapelser från de "stora" företag eller haters där ute att göra något åt ​​det . Han är modig nog att ändra på det . Jag kan inte fysiskt spela CoD längre på konsol controllers ... killar som Mr Kotkin som skapar tillgängliga tillbehör för oss ... framsteg ... för normala och handikappade .

Dela upp texten i delar. ENTER! för att byta rad
Texten ser annorlunda ut än när man skriver den så har du för långa meningar så kommer sista biten på andra raden.
det är ingen pocketbok du har mycket mer plats här, använd ''Förhandsgranska inlägg''

trycker du två ggr på Enter så blir det ett mellanrum till nästa stycke, då blir det lättare att läsa det du skriver.

hade 2.2 i betyg i 9:an alltså IG i nästan alla ämnen, och nästan samma i gymnasiet. men ärligt hur svårt ska det va att skriva en text på 30-40.
läsa den kan ja göra om den e uppdelad. just nu är det bara ansträngande att ens läsa några rader.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644