Ni som ska köpa Xbox one. En fråga

Permalänk
Skrivet av Oggmeiler:

Nu när Microsoft erbjuder dedikerade servrar till alla spelutvecklare gratis så kommer PSN krossas denna generation.

Ok. Nästa gång jag är i behov av en tidsmaskin så kontaktar jag dig.
Får man bara låna den, eller vill du att jag betalar hyra?

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Ok. Nästa gång jag är i behov av en tidsmaskin så kontaktar jag dig.
Får man bara låna den, eller vill du att jag betalar hyra?

Ha kul med P2P nästa generation.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag har endast kört 360 den här generationen men jag är ingen riktig fanboy. Tänker skaffa ett PS3 snart nog för att kunna spela de exklusiva titlarna som jag är intresserad av. Den här gången är det inte omöjligt att jag faktiskt köper ett PS4 innan Xbox One. Efter ett par år kommer jag säkert känna behov av att ha båda två så då kan jag köpa den jag inte har, när den dessutom är mycket billigare!

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

så du ska krångla med en import av Xbox One menar du?

för Xbox One släpps någon gång 2014 i Sverige

Nej, får en på releasedagen den 22:e skickad till min dörr

Skrivet av Mars SSX:

Har du inte kollat på dom nyaste UI videorna av PS4? Är silkesmjukt så jag tvivlar på att det varken kommer vara kasst eller segt. Men jodå, ha det kul med XBOX sin "multiplayer bas".

Även om den är en förbättring så tror jag inte den är snabbare än XBox One's OS som flyttar sig från spel, surf,film,skype tillbaka till spel inom 1 sekund från dina val

Skrivet av Tumnus:

Bättre servrar? Och bättre OS? Meh.. Kan inte uttala mig om Sonys OS men det kan knappast vara värre än den skit som Xbox One har som bygger på Windows 8. Sedan bättre servrar? Tror jag när jag ser det. Serverna på Xbox 360 var inget hurra för. Dessutom så undrar jag om du importerar Xbox One från USA eftersom konsolen inte släpps i Sverige förrän i Mars 2014 någongång.

Xbox One 300k "cloud" servrar som ger dedikerade servrar och support till alla spel. PSN kommer förmodligen aldrig kunna erbjuda något liknande då de saknar kunnandet och budget för att underhålla detta.

Angående LIVE så finns det nog ingen som tror att PSN är en bättre tjänst när det kommer till multiplayer och lagg.

PS. Bor i USA, får min på releasedagen levererad till min dörr.

Angående Xbox Live på 360 så är det vida känt att LIVE är mycket stabilare än PSN.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

Har inte bestämt mig ännu utan kommer att avvakta tills både PS4 och Xbox One släpps och sedan utvärdera vilken konsol jag köper. Haft både PS4 och Xbox 360 men just nu lutar det åt Xbox One pga spelen. Gillar Forza-serien otroligt mkt, Halo-serien lika så osv tycker helt enkelt Xbox har bäst exklusiva serier som det ser ut just nu. Får väl avvakta och se. Kan vänta ett halvår till innan jag köper nästa konsol då jag klarar mig bra med PS4/Xbox 360 o min PC just nu.

Sweet, själv måste jag vänta 2 månader tills jag får min ps4a :/.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Vah??? gjorde det?? När hände detta och vad var orsaken????
Tror du barack obama och george bush vet om att talibaner har krashat med flygplan i world trade center tornen?

Fy fan vad jag är trött på det här.
Verkar vara det enda argument som Xbox fan boys kan komma med angående PSN vs. Xbox Live
Det var ju heller inte Sony som medvetet stängde ner PSN, det blev utsatt för en hacker attack. Om du tror att xbox live är säkert från att bli hackat så är du bara väldigt väldigt dum.
Vi vet alla om det, inget som behöver påpekas om och om igen.

Ta det lugnt.

Tror nog att Xbox Live är hyffsat mycket säkrare, om det var lika osäkert som PSN så hade de nog blivit hackade vid det här laget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Nu när Microsoft erbjuder dedikerade servrar till alla spelutvecklare gratis så kommer PSN krossas denna generation.

Det kanske har lite betydelse. För mig har det absolut noll betydelse då jag inte spelar online.

Permalänk
Medlem

Jag kommer att köpa boxen pga. Forza. Ett stort plus är även att fler vänner gör det samma.
Men jag kommer även att köpa PS4:n för GranTurismo.

Sen blir det en smaksak vilken konsol jag köper fler spel till.

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Ta det lugnt.

Tror nog att Xbox Live är hyffsat mycket säkrare, om det var lika osäkert som PSN så hade de nog blivit hackade vid det här laget!

Hehe.. jag är lugn.
Du kan ha så rätt i det du säger, själv vet jag inte hur säkerheten är uppbyggd för dessa 2 tjänster. Iofs så har ju inte PSN blivit hackat sen dess, så jag antar deras säkerhet nu är ganska jämställd Xbox Lives.
Försökte bara få föregående talare att inse att alla är väl medvetna om att PSN låg ner en längre tid och att det är onödigt att ta upp varje gång psn och live nämns i samma forum tråd

Vilken tjänst som blir bättre next gen återstår också att se, onödigt att försöka utse en "vinnare", eller vem som kommer att krossa vem när konsolerna inte ens är släppta.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hehe.. jag är lugn.
Du kan ha så rätt i det du säger, själv vet jag inte hur säkerheten är uppbyggd för dessa 2 tjänster. Iofs så har ju inte PSN blivit hackat sen dess, så jag antar deras säkerhet nu är ganska jämställd Xbox Lives.
Försökte bara få föregående talare att inse att alla är väl medvetna om att PSN låg ner en längre tid och att det är onödigt att ta upp varje gång psn och live nämns i samma forum tråd

Vilken tjänst som blir bättre next gen återstår också att se, onödigt att försöka utse en "vinnare", eller vem som kommer att krossa vem när konsolerna inte ens är släppta.

Håller med, onödigt att spekulera om vilken tjänst som kommer bli bäst. Alla vet ju redan att Xbox Live kommer vara bäst. Precis som det varit denna generation.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Nej, får en på releasedagen den 22:e skickad till min dörr

Även om den är en förbättring så tror jag inte den är snabbare än XBox One's OS som flyttar sig från spel, surf,film,skype tillbaka till spel inom 1 sekund från dina val

Xbox One 300k "cloud" servrar som ger dedikerade servrar och support till alla spel. PSN kommer förmodligen aldrig kunna erbjuda något liknande då de saknar kunnandet och budget för att underhålla detta.

Angående LIVE så finns det nog ingen som tror att PSN är en bättre tjänst när det kommer till multiplayer och lagg.

PS. Bor i USA, får min på releasedagen levererad till min dörr.

Angående Xbox Live på 360 så är det vida känt att LIVE är mycket stabilare än PSN.

Nu kan vi inte direkt jämföra med spekulationer. Vi kan inte fördöma next-gen baserat på current-gen.
Sony ska ta betalt för online nu. Antingen lär detta leda till att PS-online lär bli rejält mycket bättre, eller så har hela detta varit Sonys idé: investera mer i det "synliga" som t.ex hårdvaran (kontra Microsofts dedikerade sevrar investering, som är mer dolt) så man får över en massa fler köpare, för att sedan ta pengar utan att förbättra och därmed göra en massiv vinst.

Vad man än väljer, så kan man inte vara helt säker på att man gjort rätt val inför next-gen. Jag tänker köra på PS4 eftersom Sony verkar (åtminstone till synes) löst problemen de hade med PS3, som kontrollen, portningen och kvalitén på Network.
Med Microsoft har de ju iofs också löst problemen (återigen, till synes). Konsolen har ju rejäl ventilation. Med kontrollen har man fixat D-paden och batterihållaren, vilket jag stör mig enormt mycket på med 360 kontrollen.

Så varför jag ska köra med PS4 beror på främst dessa punkter:
- Spelen. Jag tycker Naughty Dog spelen, God of war, Killzone och Resistance är riktigt roliga. Dock har jag bara spelat dessa hos kompiser. Med Xbone gillade jag Halo väldigt mycket, men 313 Studios Halo-serie är inte den serien jag minns och älskade. Fable 1 var enormt bra. 2 och 3 var skit. Gears of Wars har också tappat. Forza har jag aldrig gillat :p. Jag gillade F1 mer.

- Priset. Tekniskt sett kostar de lika mycket, eftersom man får Kinect med Xbox one. Men jag vill inte ha någon kamera, så jag vill inte tvingas betala för det :).

- Hållbarheten. Mot generationsslutet så tog Playstation över alltmer eftersom man verkligen började märka skillnaden i hårdvaran. Jag kan tänka mig att det kommer vara likadant nästa generation.

Däremot, om jag, efter ett år, märker att Sony inte åtgärdat problemen från innan, så säljer jag den och går över till Xbone.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Kan du spela b.la. Forza, Killer Instinct, Project Spark, Halo, Ryse, Dead Rising 3, Quantum Break, Kinect Sports, Fable Legends, Sunset Overdrive, Below, D4, Crimson Dragon och Zoo Tycoon på PS4?

Edit: Jag glömde TitanFall, har du sett TitanFall?

Titanfall är inte exklusivt för Xbone, det kommer till PC och troligtvis Ps4 också vid ett senare skede

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

Hehe.. jag är lugn.
Du kan ha så rätt i det du säger, själv vet jag inte hur säkerheten är uppbyggd för dessa 2 tjänster. Iofs så har ju inte PSN blivit hackat sen dess, så jag antar deras säkerhet nu är ganska jämställd Xbox Lives.
Försökte bara få föregående talare att inse att alla är väl medvetna om att PSN låg ner en längre tid och att det är onödigt att ta upp varje gång psn och live nämns i samma forum tråd

Vilken tjänst som blir bättre next gen återstår också att se, onödigt att försöka utse en "vinnare", eller vem som kommer att krossa vem när konsolerna inte ens är släppta.

Jo men att ta upp brister hör ju till fanboyismen, har aldrig sett en tråd om xbox vs playstation där RROD inte tas upp fastän de nya slim versionerna inte kan få det.

Permalänk
Medlem

Alltså alla som säger att xbone o xbox360 är självklart före ps4 o ps3.. Ni säger att det inte finns något som slår handkontrollen o att ni väljer nya xbox pga handkontrollen..
1. Va tänkte ni när ni skrev det? Har ni känt på styrkorset? Det måste vara den sämsta skiten som någonsin har tillverkats.
Det verkar som att dom har fixat till den lite grann till xbone men det återstår o testa tills dess.
2. Man väljer ju verkligen inte en konsol baserat på en handkontroll. Man väljer den pga spelen, vilken ens kompisar har o funktionalitet.
3. Återigen att säga att man ska välja xbone pga handkontrollen, ingen har ju känt på den än även om dom endast har småändrat lite på den, dock har ju playstation gjort stora förändringar på sin. Om det är bra eller dåligt återstår o se.

Tycker det är för mycket att folk vet vad som är bra o dåligt men folk har ju egentligen inte en aning.. Man kan ju börja med att testa/känna på dom innan man uttalar sig om dom.

Permalänk
Inaktiv

Rätt intressant läsning här tycker jag. Själv lutar det faktist mer åt Xbox då:

Jag har haft PS3 sedan release och PSN har alltid varit värdelöst, omöjligt att spela med vänner, chatten kass etc (men man får gratis spel om man betalar )
Jag tycker kinect verkar kul. Köper jag inte en Xbox kommer jag definitivt köpa en separat kinect då de verkar fixat till allt som var mediokert med den nuvarande kinecten!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathanknet:

Alltså alla som säger att xbone o xbox360 är självklart före ps4 o ps3.. Ni säger att det inte finns något som slår handkontrollen o att ni väljer nya xbox pga handkontrollen..
1. Va tänkte ni när ni skrev det? Har ni känt på styrkorset? Det måste vara den sämsta skiten som någonsin har tillverkats.
Det verkar som att dom har fixat till den lite grann till xbone men det återstår o testa tills dess.
2. Man väljer ju verkligen inte en konsol baserat på en handkontroll. Man väljer den pga spelen, vilken ens kompisar har o funktionalitet.
3. Återigen att säga att man ska välja xbone pga handkontrollen, ingen har ju känt på den än även om dom endast har småändrat lite på den, dock har ju playstation gjort stora förändringar på sin. Om det är bra eller dåligt återstår o se.

I princip inga spel använder styrkorset så för min del är det inget problem med gamla 360 korset men de nya kontrollerna som kom 2011 eller så har haft ett mycket bättre styrkors än förut. Nya kontrollen har förfinat detta och även förfinat rumble funktionen så att den är ganska långt före Sony och deras Dual Shock kontroller.

Angående att ingen har känt på den stämmer ju självklart inte. Tusentals personer har känt på nya One kontrollen och flera recensenter har sagt att det är den bästa/skönaste kontrollen som gjorts på mycket länge

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneLiu:

Det sägs att Ps3 har bättre processor mm mm än Xbox 360, det är inget som märks tvärtemot verkar Ps3-an ha mer problem med lagg osv i några spel som jag inte känner igen på 360n (ex skyrim som hade mycket problem i början).
Det jag vill säga är att det kan bli samma sak igen att grafiken och upplevelsen blir nästan exakt samma om man bara ser till själva spelet och inte till live mm mm oavsett om man väljer Ps4 eller Xbox One.

Kan bli, men mest troligt inte. PS3 var och är svår att programmera till. Om jag förstått rätt så är det lätt att programmera till bägge konsollerna nu. Xboxone skall vara något svårare tack vare sin ESRAM. Förutom den största skillnaden att PS4'an faktiskt är rätt mycket kraftfullare.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NordhNet:

1. Har du testat xbones os iom att du tycker den är skit?
2. Varför anser du att 360 servrar var dåliga?
3. Man kan importera från tex England och andra länder den släpps i

Som svar på ettan läs min kommentar igen.

Svar på tvåan så laggar det och stup i kvarten disconnectas man. Inget fel på min internetuppkoppling dock eftersom tre datorer har internet kvar.

Svar på trean ja, det är jag fullt medveten om.

Skrivet av Oggmeiler:

Sonys servrar låg ju nere i en månad.

Japp. Och Xbox Live blev även de hackade och blev nere ett bra tag.

Skrivet av Oggmeiler:

Nu när Microsoft erbjuder dedikerade servrar till alla spelutvecklare gratis så kommer PSN krossas denna generation.

Dedikerade servrar? Till en konsol? Haha...

Skrivet av Oggmeiler:

Ha kul med P2P nästa generation.

Vad exakt är gratis med Xbox One?

Skrivet av Knuckles:

Nej, får en på releasedagen den 22:e skickad till min dörr

Även om den är en förbättring så tror jag inte den är snabbare än XBox One's OS som flyttar sig från spel, surf,film,skype tillbaka till spel inom 1 sekund från dina val

Xbox One 300k "cloud" servrar som ger dedikerade servrar och support till alla spel. PSN kommer förmodligen aldrig kunna erbjuda något liknande då de saknar kunnandet och budget för att underhålla detta.

Angående LIVE så finns det nog ingen som tror att PSN är en bättre tjänst när det kommer till multiplayer och lagg.

PS. Bor i USA, får min på releasedagen levererad till min dörr.

Angående Xbox Live på 360 så är det vida känt att LIVE är mycket stabilare än PSN.

Microsofts cloud funktion är nog den mest överhypade saken som finns till Xbox One.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Alfsvåg:

Jo men att ta upp brister hör ju till fanboyismen, har aldrig sett en tråd om xbox vs playstation där RROD inte tas upp fastän de nya slim versionerna inte kan få det.

Jepp.. även detta anser jag är väldigt onödigt att dra upp. saker som hör till det förflutna som de nu fått ordning på, och som alla redan vet om.
Alla vet att MS hade stora problem md RROD, Sony hade även problem med YLOD.
Alla vet att PSN låg ner en längre tid, och alla vet att Xbox Live också varit nere några gånger (dock inte lika lång tid)

Väljer att ignorera Oggmeilers inlägg härefeter eftersom han bevisat att han är en xbox fanboy som inte har något att tillföra diskussionen förutom att försöka få sina åsikter att bli betraktade som fakta.

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

Konsolspelare bryr sig inte om specs. De är bara ute efter spelen.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

I princip inga spel använder styrkorset så för min del är det inget problem med gamla 360 korset men de nya kontrollerna som kom 2011 eller så har haft ett mycket bättre styrkors än förut. Nya kontrollen har förfinat detta och även förfinat rumble funktionen så att den är ganska långt före Sony och deras Dual Shock kontroller.

Angående att ingen har känt på den stämmer ju självklart inte. Tusentals personer har känt på nya One kontrollen och flera recensenter har sagt att det är den bästa/skönaste kontrollen som gjorts på mycket länge

Vilka spel har du förbeställt? Vet inte om jag ska köpa Dead Rising 3 eller Ryse.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade PS3 för att få Bluray-spelare och köra Katamari Damacy egentligen. Nu var det dock längesedan jag ens rörde den eftersom jag har en rätt vass spel-PC och sambon och jag föredrar att sitta ihop i vår "kommandocentral" (vi har några datorer var med dubbla skärmar).

Med tank på att hårdvaran är liknande med viss fördel till PS4, så skulle jag tro att det kan bli en sådan för att uppgradera min gamla PS3 som media-station huvudsakligen. Jag har inte heller någon lust att betala för Kinect om jag aldrig kommer att spela sådana spel, så pris/prestanda rent hårdvarumässigt är det jag kommer att gå på.

Jag spelar för lite nya spel för att ha en aning om vilka titlar som är exklusiva, men kommer det ett nytt Katamari till PS4 så är det ju bara en bonus

Sen är det givetvis viktigt hur spelkontrollerna känns, men sådana kan ju ändras eller köpas som 3e-parts-varianter. Exklusiva speltitlar eller råprestanda i maskinen däremot är ju svårare att kompensera.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggmeiler:

Vilka spel har du förbeställt? Vet inte om jag ska köpa Dead Rising 3 eller Ryse.

Har enbart förbokat Watch Dogs och det blev ju försenat. Väntar fortfarande på en vettig ratt till Forza 5 innan jag köper det, vill max spendera 200dollar på en ratt och inte 400ish för de rattar som utannonserats.

Har även ca 12-15st 360spel att spela igenom så jag är inte så bekymrad över att boka något annat spel till One. Vill gärna grinda igenom de spelen jag har till 360 för achievements så jag kan få Master rank i Xbox live rewards för mer "cash back" på Live marketplace. Är väldigt nära nu

PS. Jag är en stor fan av Dead Rising så för mig så är valet självklart DR3 över Ryse

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag håller med att det tillhör fanboyismen, och är därmed fel, att ta upp Red Ring of Death och problemet med PSN.

Varför döma microsoft/sony, när de faktiskt åtgärdade problemet, och även kompenserade oss? Jag vet inte om PS gamers blev kompenserade för PSN, men när jag fick Red ring of death så skickade jag iväg den gratis, fick tillbaka en ny och även 1 månads LIVE i kompensation. Så jag tyckte det var smidigt och schysst.

Det är lite synd att Microsoft inte tillåter byte av HDD precis som man vill. Är det, som 360, modiferad HDD, som man måste köpa specifict av, eller är den helt inbyggd? Om den är helt inbyggd, så tror jag de flesta som köper "Day one" edition, lär ha problem efter några år med lagring, så de lär tvingas använda extern hårddisk. Jag har "day one 360" och med 20GB kan jag inte göra mycket. Men jag kan inte klaga, då jag kan köpa ett nytt hårddisk på 250Gb.

Sony ser inte ut att ha stöd för extern lagring, men däremot kan man ju byta hårddisken, och enligt bilden nedan (på Spoilers), så ser det ut som en vanlig hårddisk. Men är det 2,5 eller 3,5? Ser mer ut som 2,5 va?

(Hans högra hand är i kontakt med Hårddisken. Den kan vara svår och hitta.)

Dold text

Jag förstår verkligen inte hur de tänker med 500GB. Det kommer absolut inte räcka så länge! Bara Killzone (Ett release-spel!) lär ligga på 50GB. Sen kräver väll Microsoft att man installerar spel? Då kommer Extern hårddisk definitivt krävas så småningom.
Om Sony HDD nu använder 2,5'' skulle jag säga att Microsoft vinner på denna planen, då extern hårddisk är betydligt billigare än 2,5''. Däremot så använder ju PS4 SATA (tror jag), medan Xbone lär köra på USB 3.0. Kommer USB 3.0's hastighet räcka? Gör den det, så vinner Xbone här.

Är det någon som vet om PS4 lär ha stöd för Extern lagring? Jag ser inte varför de inte skulle ha det.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaid:

Jag vet inte om PS gamers blev kompenserade för PSN

Alla PSN användare fick välja 2 spel mellan 6 olika spel. Det var helt okej titlar också inte precis budget utan en hel del kända spel på platformen.

Microsoft fall en vinter de också hade problem med Live under 2 veckor som det inte funkade alls minns inte vilket år men var under ett julafton/nyår fick man något 15$ spel, minns dock inte vilket spel det var, var väldigt länge sedan nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Alla PSN användare fick välja 2 spel mellan 6 olika spel. Det var helt okej titlar också inte precis budget utan en hel del kända spel på platformen.

Microsoft fall en vinter de också hade problem med PSN under 2 veckor som det inte funkade alls minns inte vilket år men var under ett julafton/nyår fick man något 15$ spel, minns dock inte vilket spel det var, var väldigt länge sedan nu.

Då ser jag inte varför man ska ta upp detta. Båda kompenserade sina kunder.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Så det är möjligt att kunna spela online på ps4 "gratis"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Så det är möjligt att kunna spela online på ps4 "gratis"?

Tyvärr inte. Vi får hoppas att iomed de tar betalt nu, så lär vi får ett PSN med betydligt fler och bättre funktioner hos PS4.
Men Free-2-Play spel lär kunna spelas online gratis. Just nu är det några F2P spel som är bekräftade. Dessa är: Blacklight: Retribution, Warframe, War Thunder och Planetside 2.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ghost93:

Så det är möjligt att kunna spela online på ps4 "gratis"?

Det kommer bero på spel, en hel del F2P titlar samt en del MMO's kommer du inte behöva betala för att spela online med. Men generellt sett behöver du PS+ för att spela online med.

Krävs dock inte att betala i månaden för att använda resterande nät tjänster som att streama film och annat som XBone kräver. Vist behöver du betala för själva tjänsten men du behöver inte betala för två abonnemang.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

ps4 saknar miracast, det gör inte x1. enkelt val

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…