Vilket adsl? Funkar det att spela på 4g mobilt bredband?

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Nej, din bandbredd blir strypt till den nivå att det knappt går att ladda en hemsida, och därav skjuter din svarstid i höjden med. Angående master så beror det väll lite på vart du bor och hur befolkningsmängden ser ut (Även om det sker något evenamang någon gång om året i din närhet som lockar besökare, sådant kan verkligen sätta käppar i hjulen för trådlöst).

Men att spela online drar ju knappt någon bandbredd alls så rent hypotetiskt sett tycker jag att det borde funka, även om man har förbrukat sin kvot?! Givet att masten inte är överbelastad såklart. Men vad vet jag, skulle inte ta i mobiltbredband med tång..

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Men att spela online drar ju knappt någon bandbredd alls så rent hypotetiskt sett tycker jag att det borde funka, även om man har förbrukat sin kvot?! Givet att masten inte är överbelastad såklart. Men vad vet jag, skulle inte ta i mobiltbredband med tång..

Nej, det räcker ändå inte. Minsta marginal att spela vettigt online på för en person är väll ca 1-2 Mbit ner/upp. När man fyller sin kvot så stryps hastigheten ofta ner till Kbit/s nivåer.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Nej, det räcker ändå inte. Minsta marginal att spela vettigt online på för en person är väll ca 1-2 Mbit ner/upp. När man fyller sin kvot så stryps hastigheten ofta ner till Kbit/s nivåer.

Jag har dels läst att man kan få 200kbit, tom en halv Mbit. Det borde borde räcka för att spela så länge ingen annan använder linan. Men jag kan såklart hafel här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Jag har dels läst att man kan få 200kbit, tom en halv Mbit. Det borde borde räcka för att spela så länge ingen annan använder linan. Men jag kan såklart hafel här.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer ju ha 2 telefoner på wifi med .. så kanske 8mbit räcker?
Eller borde jag köra med 12-24mbts?
Sen kan någon förklarar skillnaden på Adsl mot Vdsl?
Funkar något ut av dom bättre eller allt hänger på kopparledningarna?
sen undrar jag om det gör nån skillnad och ha adsl+2 modem/router än vanligt adsl.
Antar att BBB inte skickar ut adsl2 modem, har ett Zyxel P-2601-HN-F1

Permalänk
Medlem

Sen kan någon förklarar skillnaden på Adsl mot Vdsl?
Funkar något ut av dom bättre eller allt hänger på kopparledningarna?
sen undrar jag om det gör nån skillnad och ha adsl+2 modem/router än vanligt adsl.
Antar att BBB inte skickar ut adsl2 modem, har ett Zyxel P-2601-HN-F1

Kan man få stabilare nät om man nu kan ställa ner hastigheten på trådlösa så den ger mer kraft till kabeln till datorn?

Permalänk
Medlem

Telia Boxer eller Tele2 adsl?
Vilket är bra med bra support?