Permalänk
Medlem

Bluescreens nästan konstant sedan igår

Problem signature:
Problem Event Name: BlueScreen
OS Version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Locale ID: 1053

Additional information about the problem:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA8009C55010
BCP2: FFFFF88005F29F50
BCP3: FFFFFFFFC000009A
BCP4: 0000000000000004
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Files that help describe the problem:
C:\Windows\Minidump\101713-20264-01.dmp
C:\Users\nåt\AppData\Local\Temp\WER-94770-0.sysdata.xml

Read our privacy statement online:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0409

If the online privacy statement is not available, please read our privacy statement offline:
C:\Windows\system32\en-US\erofflps.txt

Någon som vet nåt? :X

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha det var ju tråkigt men vi behöver info om vad du har för dator och om du har gjort något i samband med att det strulade? Alltså lite mer info om ditt system både hårdvarumässigt och mjukvarudito.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Inte gjort något speciellt, det började från ingenstans igår, började med att det hände en gång var femte timme ca, men nu börjar det hända oftare och oftare.
Köpte ett GTX 760 och ett Corsair PSU för några veckor sedan, datorn har fungerat perfekt tills igår då detta började hända.

Permalänk
Medlem

Precis när jag startade ett spel crashade skiten nu igen, funkade helt perfekt fram tills dess.

Permalänk
Medlem

Kolla med "Whocrashed" och se vad den säger

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scrime:

Inte gjort något speciellt, det började från ingenstans igår, började med att det hände en gång var femte timme ca, men nu börjar det hända oftare och oftare.
Köpte ett GTX 760 och ett Corsair PSU för några veckor sedan, datorn har fungerat perfekt tills igår då detta började hända.

Då får jag än en gång be om dina specar på ditt bygge, samt om du har senaste bios/UEFI installerat på moderkortet.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hmmm, whocrashed påstår att det är mina grafikdrivare som knasar, har ominstallerat dom flera gånger för att dem crashar lite till och från, testar nu igen och får se om det löser problemet.

Permalänk
Medlem

Jaha, nu failade den tydligen med att installera drivarna, testar igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Innan postning på forumet vill jag att man/du läser denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Det hjälper oss att finna ev fel snabbare. Tack!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

avinstallera flashplayer (flertal som sagt att den ger en bluescreens (nyaste iallafall) (har själv bara fått att den krashar eller att drivrutinerna slutade svara och har återställts (skollaptopen min )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i5 650
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: vet inte
Minne: 4x 1.5gb
Grafikkort: Nvidia GTX 760 windforce
Hårddisk: nån 700gb skit, inte säker, gammal.
Nätaggregat:Corsair 600w cx600
Övrig kylning: Inte säker, standard skit.
Övriga komponenter: nån dvdbrännare som inte är inkopplad, ingen aning om ljudkortet.
Temperaturer: 48 stabilt.

Just nu verkar den funka, har haft ett spel igång i ca 10min och den fungerar stabilt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av scrime:

Operativsystem: Microsoft Windows 7 och senaste drivrutinerna
Processor: Intel Core i5 650
Processorkylare: Intel Standard
Moderkort: vet inte
Minne: 4x 1.5gb
Grafikkort: Nvidia GTX 760 windforce
Hårddisk: nån 700gb skit, inte säker, gammal.
Nätaggregat:Corsair 600w cx600
Övrig kylning: Inte säker, standard skit.
Övriga komponenter: nån dvdbrännare som inte är inkopplad, ingen aning om ljudkortet.
Temperaturer: 48 stabilt.

Just nu verkar den funka, har haft ett spel igång i ca 10min och den fungerar stabilt.

Efter avinstallation av flash?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Efter reinstallation av drivare, stylarn's tips om Whocrashed löste det, tack!

Permalänk
Medlem

:S Mina drivare crashade och restartade just igen, har haft det problemet sen jag köpte graffekortet, ännu en gång..... 2 gånger på en minut. Börjar fan bli lite orolig.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ett gammalt CX nätagg? De första som kom hade en hel del problem och levererade dåligt strömmässigt. Har du klockat grafikkortet något? Risken är att du inte har tillräckligt eller kass strömtillförsel til graffet som då inte hänger med. Har du möjlighet så kolla med ett annat nätagg.

Det kan ju också vara fel på graffet men svårt att säga utan att testa. Du kanske kan sätta i det i en annan (kompis) burk och se om det är likadant där?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nej, köpte nätagget samtidigt som grafikkortet, och nej jag har inte klockat nåt alls.

Permalänk
Medlem

Datorn har funkat bra idag än så länge, inte en enda crash eller att drivarna startas om =/ Fattar inte varför det kommer och går på ett så konstigt sätt.

Permalänk

Rent spontant skulle jag säga att du borde avinstallera drivisarna och köra en driversweeper, och sen installera om drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Exakt det min brorsa sa att jag bör göra, avinstallera alla drivare och köra drivesweeper i felsäkert läge och sedan installera drivarna på nytt.

Permalänk
Medlem

Alla grafikdrivare alltså, av någon anledning hittade drivesweeper gamla ATI - display drivare, hade ATI radeon hd 5700 series innan.

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på skiten, den fungerade hela dagen igår utan några problem alls, men nu på kvällen har den börjat knasa igen... avinstallerade alla grafikdrivare och körde driversweeper i felsäkert läge och installerade sedan nvidia 320.49 drivaren för att den ska tydligen vara stabil.

Permalänk
Medlem

Exakt samma ID som tidigare, Bluescreen 1053

Permalänk
Medlem

blås skiten!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja testa att ominstallera windows från grunden. Har du fortfarande problem då gäller felsökning del för del.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Testa att klocka ner grafikkortet. Ostabila klocks får drivrutiner att krascha.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Datorn började strula idag igen =/ Började med att drivrutinerna höll på att crasha och sedan startas igen som tidigare och sedan crashade den och när jag försökte starta den igen hände ingenting, då tog jag ut moderkortsbatteriet i ca 20sec och stoppade sedan tillbaka det. Det löste dock inte problemet, istället så går grafikkortsfläkten i högvarv och processorfläkten och en till fläkt jag har på bakre väggen i chassit går inte alls, även när jag tar ut grafikkortet så händer exakt samma sak.

Skulle verkligen uppskatta hjälp.

Permalänk
Medlem

bump, kan någon hjälpa till?:S den går fortfarande inte igång, grafikkortsfläkten går fortfarande bara i högvarv.

Permalänk

Installera om Windows, funkar inte det får du nog överväga ifall det är något fel på grafikkortet

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem

Datorn går inte ens igång som sagt, visas ingen bild, grafikkortsfläkten låter mer och mer för varje sekund den går

Permalänk
Medlem

Om du plockar ur grafikkortet ur chassit, fungerar den då?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||: