Förslag på chassi i vit högglans

Permalänk
Medlem

Förslag på chassi i vit högglans

Hej!
Jag är ute efter ett chassi i vit högglans så de matchar mina Canton chrono sl högtalare.
Någon som har tips?

Mvh
Danne

Permalänk
Medlem

Fractal Design kanske har något du diggar?

Permalänk
Medlem

Fractal Design Define R4 bör funka riktigt bra.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Fractal Design Define R4 bör funka riktigt bra.

Har kikat lite på det och det verkar bra. Dock så säger flera att det kan vara lite plastigt och inte superbra kvalitet. Vet inte hur subjektivt det är. Sen såg det inte så highgloss ut men det kanske skulle se bra ut ändå?

Mvh
Danne

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seto1:

Det såg faktiskt riktigt lovande ut! Det svarta matchar lite med de svarta högtalargallrena också Ska kolla lite fler bilder och recensioner på det efter jobbet senare idag.

Permalänk
Medlem

Inga fara! Bara kul med förslag. Dock kanske jag borde nämnt att det skall vara anpassat för atx då jag ska göra en typ av htpc av riggen i sign. Har nämligen köpt nya mumsiga grejer.

Permalänk
Medlem

Det såg riktigt ballt ut! Dock är det lite på gränsen till för mkt rymdskepp just för detta ändåmålet
Gillar cooler master. Har deras atcs full tower som nu skall få lite nya delar!

Permalänk
Medlem

Har kikat lite mer nu och jag skulle helst vilja ha ett chassi utan fönster som är stilrent och inte har för mycket saker som lyser. Det är snyggt men inte så praktiskt om man ska kolla på film i ett mörkt rum. Tyckte NZXT chassit såg bra ut till en början men sedan såg jag att priset som var ganska saftigt och ändå klagar en del folk på byggkvaliteten så då känns det lite sådär. Men fint chassi i övrigt, särskilt om man skulle kunna få det utan fönster just i detta fallet.

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen designen på Fractal Design Node 304 som jag fick förslag på! Dock hade jag helst sett liknande design fast till större burk för vanligt atx-kort.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om NZXT PHANTOM 410 är något att ha?

Mvh
Danne

Permalänk
Skrivet av Songless:

Någon som har koll på om NZXT PHANTOM 410 är något att ha?

Mvh
Danne

Du ville ju inte ha fönster på chassit... Hur har du tänkt och göra med det då?

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av DesignatedPsycho:

Du ville ju inte ha fönster på chassit... Hur har du tänkt och göra med det då?

Haha, jag visste att någon skulle reagera på det! Nej, jag vet, vill helst inte det. Men i värsta fall så får jag böja mig för det. Behöver ju inte ha en massa LEDs som lyser upp i alla fall. Dock så hade ett Fractal Design Define R4 varit perfekt för mig om det inte hade sett så himla fattigt ut! :/

Permalänk
Medlem

Nu börjar vi snacka!! Men synd med de otroligt fula byglarna och handtagen! Utan dem hade det varit kanon!

Permalänk

NZXT PHANTOM 410 kan väl vara något, men jag vet ingenting om den förutom hur den ser ut. För att den inte ska lysa upp hela rummet så kan du väl vända fönstersidan mot väggen, kanske?

Visa signatur

Folk brukar säga "Två flugor i en smäll".
Jag brukar säga "Två flugor på smällen.

😉

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Songless:

Nu börjar vi snacka!! Men synd med de otroligt fula byglarna och handtagen! Utan dem hade det varit kanon!

Handtagen är bra och ha blir ju enkelt att bära det då Och byglarna är ju dom som du sätter fast sidorna med. Jag tycker dock inte dom är fula.

Permalänk
Medlem

Allt jag har sett i tråden tyder på FD Define R4. Kvalitén är bra för ett chassi för 800:-, inte högglansigt, men det verkar du ju ha gått ifrån också.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Allt jag har sett i tråden tyder på FD Define R4. Kvalitén är bra för ett chassi för 800:-, inte högglansigt, men det verkar du ju ha gått ifrån också.

Ja, det verkar vara ett riktigt bra chassi! Men tyvärr från de bilder jag fått upp på google så ser det väldigt slött å tråkigt ut med den röda lampan i mitten och kvalitetsintrycket känns lite sådär tycker jag tyvärr. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

Handtagen är bra och ha blir ju enkelt att bära det då Och byglarna är ju dom som du sätter fast sidorna med. Jag tycker dock inte dom är fula.

Ja, jag gillade chassit ganska så mycket faktiskt när jag kollade en recension. Även det gröna var riktigt ballt! Dock passar det ju inte in så som jag tänkt det nu. :/ Fick iaf upp ögonen för Corsairs chassin nu och kikade lite på Carbide 500r samt Grapithe 600T. De verkar också rätt nice ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesignatedPsycho:

NZXT PHANTOM 410 kan väl vara något, men jag vet ingenting om den förutom hur den ser ut. För att den inte ska lysa upp hela rummet så kan du väl vända fönstersidan mot väggen, kanske?

Ja precis, eller skaffa fläktar utan leds helt enkelt. Eller om de går att stänga av? På vissa chassin är ju detta möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Någon som har koll på om NZXT PHANTOM 410 är något att ha?

Mvh
Danne

Jag har ett sådant chassi, dock i rött men jag tycker det är väldigt bra. bra att bygga i och och det känns verkligen kvalitativt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GurreX:

Jag har ett sådant chassi, dock i rött men jag tycker det är väldigt bra. bra att bygga i och och det känns verkligen kvalitativt.

Det låter ju bra! Hur är ljudnivån? Är det lätt att gömma kablar osv? Mitt gamla nätagg är tyvärr ej modulärt så behöver ha lite extra plats för överflödiga kablar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Ja, det verkar vara ett riktigt bra chassi! Men tyvärr från de bilder jag fått upp på google så ser det väldigt slött å tråkigt ut med den röda lampan i mitten och kvalitetsintrycket känns lite sådär tycker jag tyvärr. :/

om du inte vill betala allt för mycket så har r4 relativt bra pris!

alternativt kanske ett vitt p280?

http://m.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/antec-p280/179947.7055/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Songless:

Ja, jag gillade chassit ganska så mycket faktiskt när jag kollade en recension. Även det gröna var riktigt ballt! Dock passar det ju inte in så som jag tänkt det nu. :/ Fick iaf upp ögonen för Corsairs chassin nu och kikade lite på Carbide 500r samt Grapithe 600T. De verkar också rätt nice ju!

Jag har det gröna c70. Riktigt ballt. Tycker det vita är snygggt med. Jag har även en annan ruta på mitt chassi utan lufthålen. Inget av min kringutrustning hänger ihop det minsta. Sånt är överskattat tycker ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

Jag har det gröna c70. Riktigt ballt. Tycker det vita är snygggt med. Jag har även en annan ruta på mitt chassi utan lufthålen. Inget av min kringutrustning hänger ihop det minsta. Sånt är överskattat tycker ja

Ja just det, såg det i din signatur nu. Gillar verkligen militär-stuket på det.

Hade det inte varit för att allt jag äger typ är vitt och svart och att det skall matcha tvbänk, tv och högtalare så bör jag helst ha ett vitt. Alla har vi olika preferenser Men lätt att jag skulle ta ett grönt sådant om det var till min gaming-PC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

om du inte vill betala allt för mycket så har r4 relativt bra pris!

alternativt kanske ett vitt p280?

http://m.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/antec-p280/179947.7055/

Skickades från m.sweclockers.com

Gillar insidan på dessa chassin men tyvärr inte utsidan. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Det låter ju bra! Hur är ljudnivån? Är det lätt att gömma kablar osv? Mitt gamla nätagg är tyvärr ej modulärt så behöver ha lite extra plats för överflödiga kablar!

Det finns tre stycken fläktlägen och den lägsta utav dem är enligt mig tyst. Det är ganska lätt att gömma kablar för det finns hyffsat med plats bakom mobot och även vid hårddisk platserna kan du även gömma lite kabel ifall du inte har alla platserna upptagna. Jag har inte heller modulärt men har ändå fått det att se rätt bra ut.