Nvidia tillkännager Geforce GTX 780 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Nja, om +25% över 780 stämmer så har 780Ti det tufft. (tog bort det bästa och sämsta värdet)
http://videocardz.com/46929/official-amd-radeon-r9-290x-2160p...

Vi vet ännu inte hur mycket dom satsar på 780 Ti. Vi har sett att alla föregående Ti kort inte endast fått Mhz ökningar utan och hårdvara förändringar också.
Lite högre mer clock och ytterligare ett smxkluster så ligger dem jämt.

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Vi vet ännu inte hur mycket dom satsar på 780 Ti. Vi har sett att alla föregående Ti kort inte endast fått Mhz ökningar utan och hårdvara förändringar också.
Lite högre mer clock och ytterligare ett smxkluster så ligger dem jämt.

Nej. Det gör korten inte. GTX Titan har två extra smxkluster i jämförelse med GTX 780 och skulle 290X hamna i Titan prestanda så kommer inte GTX 780TI att nå upp till 290X. Då kommer GTX 790TI gå upp emot GTX 290 (vilket jag tror att nvidia har planerat) och då blir pris den gällande faktorn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Men nu kommer antagligen inte 780TI vara ett överklockat Titan. För då skulle de har kallat det något med Titan utan GTX 780TI kommer att vara någon form av GTX780+ lösning där de antingen överklockar kortet eller låser upp ett kluster. För Nvidia skulle bara skjuta sig själv i foten om de faktiskt släppte ett kort som konkurrerade ut GTX Titan. Titan är ingen gammalt kort. Det har funnits på marknaden i 6 månader och det är inte ens i närheten av att vara ett gammalt kort. Dessutom så är ersättaren till GTX Titan menat att vara Maxwell och inte ett kort ur Kepler serien. GTX700-serien är dessutom mest en rebrand.

Borde det inte i teorin göra att skärmen uppfattas som seg? Som att gå från 120hz till 60hz.. Det är en märkbar skillnad?

Vet ju inte exakt hur det kommer bli eller uppfattas men de som sett detta verkar ju helt lyriska. Hur det än blir så kommer det bli bättre än innan. Tearing out the window once and for all. AMD måste bara lösa detta med. Antingen genom Nvidia licens eller egen lösning. Detta borde hänt för 10 år sedan som någon redan påpekat.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Men nu kommer antagligen inte 780TI vara ett överklockat Titan. För då skulle de har kallat det något med Titan utan GTX 780TI kommer att vara någon form av GTX780+ lösning där de antingen överklockar kortet eller låser upp ett kluster. För Nvidia skulle bara skjuta sig själv i foten om de faktiskt släppte ett kort som konkurrerade ut GTX Titan. Titan är ingen gammalt kort. Det har funnits på marknaden i 6 månader och det är inte ens i närheten av att vara ett gammalt kort. Dessutom så är ersättaren till GTX Titan menat att vara Maxwell och inte ett kort ur Kepler serien. GTX700-serien är dessutom mest en rebrand.

Håller med om att det säkert är så eller var så Nvidia tänkte från början. Men då kom 290x på marknaden. Inför 2013's julhandel kan även storföretag som Nvidia tänka om. Det är ett tag kvar till Maxwell trots allt och 290x verkar vara ett riktigt monster som även piskar mäktiga Titan i några tester. Med sina 4gb Vram och prestanda är 290x en stark konkurrent till Titan också. Prismässigt också om vi känner Amd rätt.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av elajt_1:

Vet ju inte exakt hur det kommer bli eller uppfattas men de som sätt detta verkar ju helt lyriska. Hur det än blir så kommer det bli bättre än innan. Tearing out the window once and for all. AMD måste bara lösa detta med. Antingen genom Nvidia licens eller egen lösning. Detta skulle hänt för 10 år sedan som någon redan påpekat.

Det är lätt att bli lyrisk över ny teknik som blivit förklarad teoretiskt men få har suttit en längre tid framför för att även få uppleva det fullt ut praktiskt. Som sagt. Visar det sig vara en stort steg från vSync så kan det bli något..

Skrivet av Tobbbe__:

Håller med om att det säkert är så eller var så Nvidia tänkte från början. Men då kom 290x på marknaden. Inför 2013's julhandel kan även storföretag som Nvidia tänka om. Det är ett tag kvar till Maxwell trots allt och 290x verkar vara ett riktigt monster som även piskar mäktiga Titan i några tester.

Allt handlar om pris. Nu när 290X verkar gå upp emot Titan fast till GTX 780 priser så måste Nvidia vara väldigt prismedvetna för annars tappar de kunder.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Det är lätt att bli lyrisk över ny teknik som blivit förklarad teoretiskt men få har suttit en längre tid framför för att även få uppleva det fullt ut praktiskt. Som sagt. Visar det sig vara en stort steg från vSync så kan det bli något..

Allt handlar om pris. Nu när 290X verkar gå upp emot Titan fast till GTX 780 priser så måste Nvidia vara väldigt prismedvetna för annars tappar de kunder.

Exakt! Så ner med priset på 780 och presentera ett nytt kort som presterar som 290x eller bättre. Med ett konkurrenskraftigt pris förstås. Men Nvidia kommer vara dyrare det är det ingen tvekan om för så har det alltid varit.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Både Carmack, Johan Andersson och Tim Sweeney har testat och tycker det är suveränt. Det räcker för mig

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/NVIDIA-G-Sync-Dea...

Denna kan jag rekommendera för alla technördar:

http://www.youtube.com/watch?v=MH2hjhcfWic

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tobbbe__:

Exakt! Så ner med priset på 780 och presentera ett nytt kort som presterar som 290x eller bättre. Med ett konkurrenskraftigt pris förstås. Men Nvidia kommer vara dyrare det är det ingen tvekan om för så har det alltid varit.

Kommer inte att hända. Ett kort som presterar som 290X skulle kräva en krets i storleken av ett Titan och det skulle kosta minst lika mycket att producera. Och så nära Maxwell så tvivlar jag att Nvidia ens har en tanke på att göra det. De har Titan.. och nu släpper de ett kort till som lägger sig en bit under titan men antagligen ovanför GTX 780.

Visa signatur

Permalänk

Gamla listiga elaka Nvidia slår till igen!

Snacka om att försöka kvadda AMDs hype för R9 290X!

1. Nvidia anväder sig av GK110 kretsen. Kretsen har funnits ute 1år nu. Dvs man har produktion igång och slipper många av de problem som en ny krets har. Och man kan snabbt få ut på marknaden. Korttillverkarna har redan "färdiga" för GTX 780 Ti .

2. Man tillkännager kretsen precis när R9 290X hypen är som störst.

3. Modifieringarna kommer att vara så den precis slår R9 290X. Framför allt i BF4 ! Allt för att jävlas med AMD. Nvidia har fm fått tag i några 290Xvid det här laget och testat dem REJÄLT .

4. Prissättningen kommer att vara aggressiv. Gissar ett pris på ~5000:-, kanske lite högre i början. Priset på GTX 780 kommer att sjunka till ca:4200-4500:- fram till GTX 780Ti lansering.

5. Man tvingar AMD till att gå ner i pris för sin R9 290X. Med tanke på priset för 280X så gissar jag att AMD får sätta ett ca ~4500:-

6. GTX 760Ti och GTX 770TI också dyka upp. Precis lagom till julhandeln.

Som sagt "gamla listiga elaka Nvidia" ifarten.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

trist från Nvidia!!!

hade hoppats på nya prisvärda grafikkort från Nvidia som skulle utklassat de nya "gamla" 280-korten från AMD eller åtminstone kunnat konkurrera i det segmentet

är mellanprissegmentet för grafikkort helt ointressant att konkurrera på för Nvidia?

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Kommer inte att hända. Ett kort som presterar som 290X skulle kräva en krets i storleken av ett Titan och det skulle kosta minst lika mycket att producera. Och så nära Maxwell så tvivlar jag att Nvidia ens har en tanke på att göra det. De har Titan.. och nu släpper de ett kort till som lägger sig en bit under titan men antagligen ovanför GTX 780.

Ehh! What ? Ursäkta men har du missat att GTX 780 har samma krets som Titan ? GK110 !

Kom ihåg att det renodlade produktions priset är mycket lägre än Nvidias sälj pris pga att ut-vecklings kostnaden skall betalas. GK110 har funnit ute i ca 1år nu. Nvidia kan gå ner i pris!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

trist från Nvidia!!!

Ja, så himla tråkigt med stenhård konkurrens. Usch.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk

Vem vill ha TrueAudio och några spel som stöder Mantle när man kan ha G-sync i stället?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

DaFuq did i just read? Så det faktum att AMD konkurrerar på alla plan mot Nvidia är orsaken till att det inte finns någon konkurrens och därför ingen anledning att släppa bättre kort? Är det du som har varit med och tagit fram Xbox One? För det resonemanget håller samma klass som de stollar som tog fram Xbox One innan Microsoft började ta tillbaka allt de krävt tidigare..

Jaså? Så det faktum att 290X verkar prestera likvärdigt med GTX Titan som i sin tur antagligen kommer vara kraftigare än GTX 780TI har undgått dig eller? Och i vilken drömvärld kommer GTX 780 att prispressas mot 280X som kostar mindre än hälften?

Du kanske inte förstod det, men jag var ironisk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Ja, så himla tråkigt med stenhård konkurrens. Usch.

vilken stenhård konkurrens finns det i mellanprissegmentet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

vilken stenhård konkurrens finns det i mellanprissegmentet?

Vi kommer nog att få se prisjusteringar på GTX770 inom kort.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Är det dumt att köpa ett AMD kort pga G-Sync nu? Det låter ju som ett väldigt stort framsteg, men är det någonting dom verkligen kommer kunna ha exklusivt för Nvidia kort? Jag kommer köpa ett nytt kort inför BF4, om det blir 290X eller 780 spelar ingen roll. Det som är mest prisvärt innan 1 nov blir det. Det som gör mig osäker nu är just G-Sync.

Permalänk
Medlem

Så enligt officiella tester är R9 290X 23,8% snabbare än nVidia 780GTX och därav snabbare än Titan också?
Jag vet inte hur mycket snabbare Titan är än 780 nu men jag antar att det ligger på ca 15%?
Dessa tester är ju dock gjorda utan Mantle så jag räknar ju med en ökning med 20-50% till i Mantle spel.

Vad är detta för maffia fasoner av nVidia?

AMD showed up at Nvidia's two day press event in Montreal. They rented a room across the street and started inviting reviewers over for a peak at the R9 290X vs the Nvidia GTX 780. Reportedly, Nvidia set up a "bouncer" to block media members from entering,

Permalänk

Så som jag har tolkat g sync så klockar den ner skärmen när du hamnar under 60 fps (har ingen info om den klarar högre uppdateringsfrekvens), men för min egen del så hade jag inte klarat av att gå under 60 fps även med perfekt renderade frames

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedo:

Så enligt officiella tester är R9 290X 23,8% snabbare än nVidia 780GTX och därav snabbare än Titan också?
Jag vet inte hur mycket snabbare Titan är än 780 nu men jag antar att det ligger på ca 15%?
Dessa tester är ju dock gjorda utan Mantle så jag räknar ju med en ökning med 20-50% till i Mantle spel.

http://ss.hjelm.pw/20131019181045486.png

Vad är detta för maffia fasoner av nVidia?

AMD showed up at Nvidia's two day press event in Montreal. They rented a room across the street and started inviting reviewers over for a peak at the R9 290X vs the Nvidia GTX 780. Reportedly, Nvidia set up a "bouncer" to block media members from entering,

Maffia fasoner? Det var nvidias event. Väldigt provokativt och på sätt och vis omoget att göra som dom gjorde.

Hade Nvidia gjort samma sak på Amd's Event förra månaden hade jag reagerat lika negativt. Jag skulle dessutom tro att AMD fanboys skulle flyga i taket om Nvidia gjort samma oproffsiga PR stunt.

Det är en sak att driva med varandra i reklamer och videos. Men att dyka upp på sin konkurrents event som dom betalar för och utan tillåtelse visa upp sina egna produkter är något man inte gör. Inte första gången man ser PR från Amd där dom slår sönder nvidia kort med släggor eller säger att det är skräp produkter.

Har än så länge inte sett några reklamer från Nvidia eller oschyssta PR stunt där dom hänger ut Amd eller visar upp deras produkter i dåligt ljus.
Nvidia har alltid varit den som visar upp sin produkt och låter kunden välja sen.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Luxor ABC80:

Ehh! What ? Ursäkta men har du missat att GTX 780 har samma krets som Titan ? GK110 !

Kom ihåg att det renodlade produktions priset är mycket lägre än Nvidias sälj pris pga att ut-vecklings kostnaden skall betalas. GK110 har funnit ute i ca 1år nu. Nvidia kan gå ner i pris!

GK110 fast med färre SMX aktiverade. En full GK110 har fem kluster med 3 SMX vardera. Titan har ett SMX avstängt. Det beror på svårigheter att tillverka en så stor krets. Så för att hålla yield uppe så tar man kretsar som inte är helt perfekta och stänger av den delen som är trasig. Det är standard. I fallet 78 så är tre SMX avstängda. Antingen ett helt kluster med tre i eller så har de tagit bort SMX från två olika kluster. Så på ett sätt är GTX 780 "trasiga" kretsar som inte kunde bli ett Titan. Istället för att slängas så blir de GTX 780. Därför kan man sälja GTX 780 till ett lägre pris, för de är helt enkelt inte lika mycket värda. Kompletta GK110 med alla 15 SMX aktiverade kommer först i Quadro K6000. Den förväntas kosta ungefär dubbelt så mycket som ett Tesla K20X som i dagslägget kostar 30000 kr.

Så tack vare konceptet yield så har samma krets olika värde eftersom de inte är likadana.

Det kan jämföras med Intel som i princip tillverkar fyra olika processorer till s1155. En två kärnig och en fyrkärnig med och utan hyperthreading. De processorer som klarar höga klockfrekvenser blir 3570K och de kostar mycket. De processorer som inte klarar höga frekvenser blir 3330 som är mycket billigare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nickieponken:

Så som jag har tolkat g sync så klockar den ner skärmen när du hamnar under 60 fps (har ingen info om den klarar högre uppdateringsfrekvens), men för min egen del så hade jag inte klarat av att gå under 60 fps även med perfekt renderade frames

Du har förstått det lite fel. G-sync låser skärmens uppdateringsfrekvens till samma som kortet klarar av, och kommer alltid att ha det, oavsett vilken frekvens du renderar bilder med. Alltså även 144 Hz. Klarar du alltså av 60 Hz kommer skärmen att visa dem, utan inputlag från vsync som man upplever i flera spel.

Detta kommer även hjälpa då 30 fps kommer upplevas som mycket mer behagligt då ryckigheten inte kommer bli densamma. Det kommer bli mer som film, som renderas i 24 fps och det ser inte så ryckigt ut

Är du lite tekniskt kunnig kan du nog hänga med på det som sägs här: http://www.geforce.com/whats-new/articles/introducing-nvidia-... (även om jag skulle vilja påstå att artikeln håller ganska låg teknisk nivå)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Du har förstått det lite fel. G-sync låser skärmens uppdateringsfrekvens till samma som kortet klarar av, och kommer alltid att ha det, oavsett vilken frekvens du renderar bilder med. Alltså även 144 Hz. Klarar du alltså av 60 Hz kommer skärmen att visa dem, utan inputlag från vsync som man upplever i flera spel.

Detta kommer även hjälpa då 30 fps kommer upplevas som mycket mer behagligt då ryckigheten inte kommer bli densamma. Det kommer bli mer som film, som renderas i 24 fps och det ser inte så ryckigt ut

Är du lite tekniskt kunnig kan du nog hänga med på det som sägs här: http://www.geforce.com/whats-new/articles/introducing-nvidia-... (även om jag skulle vilja påstå att artikeln håller ganska låg teknisk nivå)

Exakt! Ser man på 24-48fps på film laggar det inte. Spelar man under 60fps ja det är en helt annan upplevelse.

Visa signatur

Chassi Lian-Li PC-O7S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tobbbe__:

Maffia fasoner? Det var nvidias event. Väldigt provokativt och på sätt och vis omoget att göra som dom gjorde.

Hade Nvidia gjort samma sak på Amd's Event förra månaden hade jag reagerat lika negativt. Jag skulle dessutom tro att AMD fanboys skulle flyga i taket om Nvidia gjort samma oproffsiga PR stunt.

Det är en sak att driva med varandra i reklamer och videos. Men att dyka upp på sin konkurrents event som dom betalar för och utan tillåtelse visa upp sina egna produkter är något man inte gör.

Har än så länge inte sett några reklamer från Nvidia eller oschyssta PR stunt där dom hänger ut Amd eller visar upp deras produkter i dåligt ljus.
Nvidia har alltid varit den som visar upp sin produkt och låter kunden välja sen.

Nu överreagerar du. De dök inte upp på eventet. De hade en demonstration i en annan byggnad. Exakt samma sak som visades där har släppts av en rad testsidor då AMD lyfta NDA på just de siffrorna. Det vill säga 290X mot 780 i två spel i UHD-upplösning. Har du missat att Nvidia alltid av en slump släpper massa artiklar och uttalanden samtidigt som AMD släpper stora nyheter. Och självklart är det tvärt om. Tror du det var en slump att Nvidia släppts massa pressrelease samtidigt som AMD hade sitt event på Hawaii?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Det är en sak att driva med varandra i reklamer och videos. Men att dyka upp på sin konkurrents event som dom betalar för och utan tillåtelse visa upp sina egna produkter är något man inte gör. Inte första gången man ser PR från Amd där dom slår sönder nvidia kort med släggor eller säger att det är skräp produkter.

Tror du missat en del, dom var inte på nVidias event, dom var i en närliggande byggnad.
Jag själv tyckte det var väldigt roligt att dom gjorde så och ännu roligare att nVidia tog så illa upp så dom bouncade sina "deltagare" från att gå över till AMDs "event".

Att hindra folk från att gå över till AMD kallar jag maffiafasoner eftersom man inte kan säga "nej du får inte gå dit" tror nVidia att dom äger människor för dom betalat hotell och flyg till ett event?
Jag skulle kallat på polis om någon hindrade mig från att gå vart jag ville.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Och just därför väljer jag Nvidia...

Permalänk
Skrivet av leyer32:

Och just därför väljer jag Nvidia...

Läs original källan så förstår du bättre vad som hände.
http://www.legitreviews.com/benchmarks-amd-radeon-r9-290x-ver...

Nvidia kör presskonferens i ett hotell. AMD visar upp R290X mot GTX 780 i öppen bänk där man själv kan se allt i realtid i ett annat hotell tvärs över gatan. Nvidia vill inte att reportrarna ska gå över till AMD så man varnar folk att inte gå till AMD. Eftersom få vågade gå till AMD så måste "varningen" varit rätt så sträng från Nvidia.

Så var det inte Nvidia som körde med "oschyssta" metoder?

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gedo:

Tror du missat en del, dom var inte på nVidias event, dom var i en närliggande byggnad.
Jag själv tyckte det var väldigt roligt att dom gjorde så och ännu roligare att nVidia tog så illa upp så dom bouncade sina "deltagare" från att gå över till AMDs "event".

Att hindra folk från att gå över till AMD kallar jag maffiafasoner eftersom man inte kan säga "nej du får inte gå dit" tror nVidia att dom äger människor för dom betalat hotell och flyg till ett event?
Jag skulle kallat på polis om någon hindrade mig från att gå vart jag ville.

Det va ingen som hindrade någon, men Nvidia gjorde klart för sina gäster att det faktiskt var Nvidia som flugit dit dem och hintade förmodligen om att man kanske inte var välkommen tillbaka till Nvidia om man gick på AMD's lilla event. Egentligen inget konstigt alls. Nvidia betala en massa för att fixa ett event. AMD försökte åka snålskjuts på det och gjorde en fuling i hotell rätt över gatan.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av elajt_1:

Det va ingen som hindrade någon, men Nvidia gjorde klart för sina gäster att det faktiskt var Nvidia som flugit dit dem och hintade förmodligen om att man kanske inte var välkommen tillbaka till Nvidia om man gick på AMD's lilla event. Egentligen inget konstigt alls. Nvidia betala en massa för att fixa ett event. AMD försökte åka snålskjuts på det och gjorde en fuling i hotell rätt över gatan.

Som Nvidia gjorde en fuling och släppte massa pressreleaser om ingenting och allting under AMDs event på Hawaii bara för att stjäla uppmärksamhet. Ska du kritisera en får du kritisera båda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Står ganska tydligt överallt att den syncar refreshrate med fpsen. så det alltid blir 1:1 på skärmen och ingen tearing.
dvs bilden kommer till skärmen direkt och inte vid nästa refresh.

Har dock inte hittat hur högt den går, impelenteras det på en 144hz skärm är det väll "ok", men om den syncar mot 55 eller 60fps är skitsamma imo.
Har tearing på min 120hzare i vissa fpser men det är ingen gamebreaker. Teraing på 120hz syns ändå knappt inte jämfört med 60hz.

De säger rakt ut på Nvidias presskonferens under tiden de kör demo av G-Sync (på datorer utanför kameran då kameror inte kan uppfatta skillnaden men de har full voice på och journalisterna kommenterar i kameran) att det går upp till 144Hz. Du hittar det här: http://www.twitch.tv/pcper/b/471256002 Runt en timmes sträcket.