Permalänk
Medlem

V8 GTS, i7 3770K

Tjena!

Har nu införskaffat mig en CPU kylare som jag blivit tipsad om, samt tycker är snygg.

Anledningen till att jag köpte den var för att jag ville börja klocka lite. Jag är inte helt bakom flötet vad gäller detta, då jag har polare och faktiskt vet hur man googlar.

Men problemet är att på google hittar jag ingenting om hur man överklockar med det moderkortet jag har. Moderkortet jag har är ASRock Fatal1ty p67 Professional. Jag har hittat någon enstaka youtube video, dock med värdelös kvalite och halvkass engelska på dom som pratar. Någon som vet en bra sida? Manualen till moderkortet hittar jag inte. Jag vet inte om det står något i den, men om det gör det så måste jag fortsätta leta!

Såå, någon som har tips på hur jag skall gå till väga?

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Tjena!

Har nu införskaffat mig en CPU kylare som jag blivit tipsad om, samt tycker är snygg.

Anledningen till att jag köpte den var för att jag ville börja klocka lite. Jag är inte helt bakom flötet vad gäller detta, då jag har polare och faktiskt vet hur man googlar.

Men problemet är att på google hittar jag ingenting om hur man överklockar med det moderkortet jag har. Moderkortet jag har är ASRock Fatal1ty p67 Professional. Jag har hittat någon enstaka youtube video, dock med värdelös kvalite och halvkass engelska på dom som pratar. Någon som vet en bra sida? Manualen till moderkortet hittar jag inte. Jag vet inte om det står något i den, men om det gör det så måste jag fortsätta leta!

Såå, någon som har tips på hur jag skall gå till väga?

ftp://europe.asrock.com/manual/Fatal1ty%20P67%20Professional....
30 sekunders googlande.

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...
glömde den.

Visa signatur

Ducky shine 4
Ducky mini PBT caps

Permalänk

Överklockningen sker på samma sätt på alla sandy bridge moderkort, skillnaderna mellan de olika morderkorten är att inställningarna kan ligga på lite olika ställen, och ibland kallas lite olika saker. De inställningar du inte förstår vad de är tillför kan du alltid googla. börja med sweclockers "egen" guide och utgå därifrån

http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

edit: dessutom är ditt UEFI mkt likt det som används i guiden.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry