Hur länge vågar man köra på samma Kühler 620?

Permalänk
Medlem

Hur länge vågar man köra på samma Kühler 620?

Tjena Sweclockers

Jag har en Antec Kühler 620 som är snart 2 år gammal och undrar om det finns något "bäst före" datum för ett sådant här slutet system?

Det som oroar mig är att gummi åldras och blir hårt med tiden. Hur länge bör jag köra på samma slutna vattenkylare innan jag byter ut den? Det är ganska surt om den skulle börja läcka...

Tack på förhand.

Permalänk
99:e percentilen

Kan inte svara på frågan, men du bör definitivt byta kylpasta om du inte gjort det!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Jag har haft min Corsair H50 sedan 2009, dvs över 4 år. Bytt pasta ett par gånger. Har inte märkt att den skulle va på väg o ge upp.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Entusiast

Kör så länge det går helt enkelt.
När den väl ger upp å det ena eller andra sättet så kommer du att välkomnas av en mysig blåskärm och då vet du vad problemet är, processorer är bra på att rädda sig själva nuförtiden.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snill3t:

Tjena Sweclockers

Jag har en Antec Kühler 620 som är snart 2 år gammal och undrar om det finns något "bäst före" datum för ett sådant här slutet system?

Det som oroar mig är att gummi åldras och blir hårt med tiden. Hur länge bör jag köra på samma slutna vattenkylare innan jag byter ut den? Det är ganska surt om den skulle börja läcka...

Tack på förhand.

Kör med samma kylare som dig.
Jag tror inte du behöver vara orolig, gummit + O-ringarna är ju fuktiga hela tiden.
Det du kan göra är väl att känna lite på slangarna så att de inte får torrsprickor utifrån då möjligtvis. vilket borde ta mer än två år samt i en mycket sämre miljö med skiftande väder

Jag kör på iaf!

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror pumpen ger upp långt innan slangarna, det är väldigt snäll miljö och inga rörelser på slangarna så de lär hålla väldigt länge.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar

Det känns tryggare att köra på med den kylaren nu. Alltid trevligt att spara en slant

Ha det gött!