AMD antyder om säljstart för Radeon R9 290X den 25 oktober

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Du säger alltså rätt ut att du låter slumpen avgöra din fanboyism?

Vi kan väl bara säg att han har gjort sitt val, finns varken rätt eller fel för oss i det.

Men jag blev faktiskt lite nyfiken, vilka kriterier är de rätt när man väljer ett märke i din mening. Det är ju trots allt rätt personligt.

Sedan hoppas jag verkligen på låga priser, såg att Corsair släppte ett nytt chassi 230T i färgen orange, skulle vilja bygga en fräsig AMD dator till min grabb, men jag har verkligen kört fast på vad man ska välja för CPU om man ska köra AMD all in.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Vi kan väl bara säg att han har gjort sitt val, finns varken rätt eller fel för oss i det.

Men jag blev faktiskt lite nyfiken, vilka kriterier är de rätt när man väljer ett märke i din mening. Det är ju trots allt rätt personligt.

Sedan hoppas jag verkligen på låga priser, såg att Corsair släppte ett nytt chassi 230T i färgen orange, skulle vilja bygga en fräsig AMD dator till min grabb, men jag har verkligen kört fast på vad man ska välja för CPU om man ska köra AMD all in.

Jag tycker inte man ska välja en märke att vara fanboy för alls. Men om man nödvändigtvis ska välja bort ett märke så tycker jag att det är förståeligt om man haft upprepade problem under tid, inte annars. Alla har vi ju haft en datorkomponent som krånglat, ska man bara välja bort ett märke för all framtid bara för att man hade en trasig komponent från dem för 15 år sedan så får man snart sitta med en kulram från BRIO.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

så får man snart sitta med en kulram från BRIO.

Helt underbart att du tar upp en kulram, är osäker på om det var en BRIO dock men jag klev på en sådan i garaget för ett par dagar sedan, den gick sönder och jag gav mig själv 8/10 när jag landade på gräsklipparen.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Helt underbart att du tar upp en kulram, är osäker på om det var en BRIO dock men jag klev på en sådan i garaget för ett par dagar sedan, den gick sönder och jag gav mig själv 8/10 när jag landade på gräsklipparen.

Hade aldrig hänt om det var ett grafikkort, aldrig mer BRIO! Eller vad det nu var för märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av razorblade86:

Källa på det?

Vet du inte vem han är? Googla!

Tack Fredde!

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Skrivet av Avar:

Vet du inte vem han är? Googla!

Tack Fredde!

Vem är det han ska veta vem det är? Vem har Fredde citerat? Och varför tackar du han?

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Vem är det han ska veta vem det är? Vem har Fredde citerat? Och varför tackar du han?

Vet du inte vem Fredde är? ....

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk

Alltså jag känner en Fredde, och kommer det från han så skulle jag första vilja doppa det en en sötvattenssjö för att se hur passa nära döda havet man kommer i saltvatten.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Alltså jag känner en Fredde, och kommer det från han så skulle jag första vilja doppa det en en sötvattenssjö för att se hur passa nära döda havet man kommer i saltvatten.

För att göra det lite enklare för dig så är han en privat återförsäljare kring AMD produkter, tack och hej!

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Skrivet av Avar:

För att göra det lite enklare för dig så är han en privat återförsäljare kring AMD produkter, tack och hej!

Både du och Fredde2 med sitt nyskapade konto avslutar med Tack och hej! Ni är riktigt söta tillsammans.

Dessa kringprodukter runt AMD vad är det för några?, eller menar du återförsäljare av AMD produkter?

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Både du och Fredde2 med sitt nyskapade konto avslutar med Tack och hej! Ni är riktigt söta tillsammans.

Dessa kringprodukter runt AMD vad är det för några?, eller menar du återförsäljare av AMD produkter?

Vad har nyskapad konto med här att göra? Mitt är skapad 2007 långt före dig vad spelar det för roll? Han skapade sitt konto bara för att kunna meddela er då ni är nyfikna som småbarn med zero tålamod. Tacka honom istället!

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Skrivet av Avar:

Vad har nyskapad konto med här att göra? Mitt är skapad 2007 långt före dig vad spelar det för roll? Han skapade sitt konto bara för att kunna meddela er då ni är nyfikna så småbarn med zero tålamod. Tacka honom istället!

Trovärdighet? Att du kanske känner honom privat gör ju inte han till en trovärdig källa efter knappa 2 inlägg som dessutom vi inte kunnat verifiera sanningshalten i ännu.

Jag kommer inte med några påstående som behövs verifieras eller granskas, men din attityd generellt med "ska göra det lite enklare för dig" "vet du inte vem han är googla", så du menar att jag ska googla efter "fredde" och på så sätt lista ut att han är en återförsäljare kring AMD som du uttrycker det?

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Hade aldrig hänt om det var ett grafikkort, aldrig mer BRIO! Eller vad det nu var för märke.

Jag är tacksam över att det inte var LEGO även om jag hade skor på mig, när det kommer till LEGO så har jag nog lika många goda minnen som extremt smärtsamma minnen.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Trovärdighet? Att du kanske känner honom privat gör ju inte han till en trovärdig källa efter knappa 2 inlägg som dessutom vi inte kunnat verifiera sanningshalten i ännu.

Jag kommer inte med några påstående som behövs verifieras eller granskas, men din attityd generellt med "ska göra det lite enklare för dig" "vet du inte vem han är googla", så du menar att jag ska googla efter "fredde" och på så sätt lista ut att han är en återförsäljare kring AMD som du uttrycker det?

Helt ärligt så bryr jag mig fan inte vad du tycker eller tror. De priset som Fredde tog upp är det priset som kommer gälla. Freddes priser har alltid varit i samma nivå som Inet och Komplett eventuellt lite billigare då han är en privat återsförsäljare.

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Skrivet av Avar:

Helt ärligt så bryr jag mig fan inte vad du tycker eller tror. De priset som Fredde tog upp är det priset som kommer gälla. Freddes priser har alltid varit i samma nivå som Inet och Komplett eventuellt lite billigare då han är en privat återsförsäljare.

Oj va känslig du blev, lycka till i livet och ha en bra dag.

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomasson:

Oj va känslig du blev, lycka till i livet och ha en bra dag.

När behaviorismen tappar sin funktion och kollapsar i ritualiseringen av massorna, knappast.

Visa signatur

BF4 HC Sniper going wild Streaming: http://www.twitch.tv./obsivusTV
CPU: i7-4770K @ 4.6Ghz || GPU: Palit GTX 780 Super JetStream @ 1.43Ghz/7.5Ghz || MODERKORT: MSI Z87-GD65 GAMING ATX || MINNE: Corsair 16GB CL9 1600MHz || PSU: Corsair RM 850w Gold || Chassi: NZXT Phantom 630 || CPU-Kylare: Corsair H100i || Monitor: Asus VG248QE 144mhz

Permalänk
Skrivet av Avar:

När behaviorismen tappar sin funktion och kollapsar i ritualiseringen av massorna, knappast.

Nej men jag tror vi har en filosof här, men det är bra att du visar vad du vill med känsloyttringar det driver ju verkligen frågan framåt.

Vi får helt enkelt se om Fredde2 har rätt när korten släpps, det är mycket möjligt jag vet inte, för mig är det bara bra om de blir så billiga som bara möjligt.

Men att ange Fredde2 som trovärdig referens är ju helt meningslöst då ingen förutom du verkar veta vem Fredde är, bortsett från de 2900000 träffarna på google du vill att vi ska gå igenom. Det är ju som att referera till en 2900000 sidor stor bok när du lämnar in en rapport.

Här är förövrigt första träffen på sökningen Fredde

Visa signatur

|Carbide Air 540|AX1200|ROG RIVE|3930K|32GB|GTX 1080 Classified|850Pro|ROG Swift|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Avar:

Vet du inte vem Fredde är? ....

Nej men Konrad känner jag. Vet du vem han är?

Permalänk
Medlem

ASUS och Intel

Skrivet av thomasson:

Vi kan väl bara säg att han har gjort sitt val, finns varken rätt eller fel för oss i det.

Men jag blev faktiskt lite nyfiken, vilka kriterier är de rätt när man väljer ett märke i din mening. Det är ju trots allt rätt personligt.

Sedan hoppas jag verkligen på låga priser, såg att Corsair släppte ett nytt chassi 230T i färgen orange, skulle vilja bygga en fräsig AMD dator till min grabb, men jag har verkligen kört fast på vad man ska välja för CPU om man ska köra AMD all in.

Jag har även bestämt mig för att det ska vara ASUS moderkort (för brorsan sa en gång att dom e bra) och grafikkortet ska vara ASUS det med (antagligen för jag har haft god erfarenhet av ASUS) och hade det inte varit för att jag alltid haft Creative ljudkort så hade det varit ASUS också, men det kanske kommer det också för dom är säkert bra. Att ASUS kan vara några hundringar dyrare är skit samma jag är nöjd med det märket. Och Intel processor ska det också vara och anledningen till det kan nog vara att jag för en sådär 10år sen hörde nån säga att AMD burkar låter som trimmade dammsugare och att Intel stängde ner sig om dom vart överhettade medans AMD brann upp, om det stämmer brydde jag mig inte om utan tog bara beslutet att det ska va Intel.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoppanH:

Jag har även bestämt mig för att det ska vara ASUS moderkort (för brorsan sa en gång att dom e bra) och grafikkortet ska vara ASUS det med (antagligen för jag har haft god erfarenhet av ASUS) och hade det inte varit för att jag alltid haft Creative ljudkort så hade det varit ASUS också, men det kanske kommer det också för dom är säkert bra. Att ASUS kan vara några hundringar dyrare är skit samma jag är nöjd med det märket. Och Intel processor ska det också vara och anledningen till det kan nog vara att jag för en sådär 10år sen hörde nån säga att AMD burkar låter som trimmade dammsugare och att Intel stängde ner sig om dom vart överhettade medans AMD brann upp, om det stämmer brydde jag mig inte om utan tog bara beslutet att det ska va Intel.

Du ska rösta S. Du hörde det här först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omitron:

Du ska rösta S. Du hörde det här först.

Det finns ett S med i partiets namn som jag röstar på, om jag nu kommer upp från soffan.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde2:

Det kommer lanseras 25:e Oktober och priset kommer vara 4890 kronor för 290x i Sverige. 290 kommer kosta 3790 kronor i Sverige . Tack och hej.

Skrivet av Devil May Cry:

Det är precis vad jag hoppats på.

Är din källa pålitlig?

Som du ser är min källa pålitlig. Det är priset 290X kostar och vad 290 kommer kosta.
Tack och hej

Visa signatur

CPU: i7-5930K GPU: 2x 1080 TI SLI MODERKORT: ASUS X99-DELUXE