Permalänk
Medlem

Nytt Chassi (BigTower)

Tjena så ska ha ett bra BigTower till mina nya datorkomponenter. Chassit ska ha bra kylningsmöjlighet både med fläktar och vattenkylning. Sidepanel glass är inget jag söker efter utan vill bara ha ett stort chassi med bra kyllning och byggmöjligheter. Det finns ingen budget utan är bara att köra på.

Datorkomponenter:

2 EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC
2 Samsung SSD EVO Basic 840-Series 1TB
1 Intel Core i7 4960X 3.6 GHz (Ivy Bridge-E)
1 ASUS X79 DELUXE
1 Be Quiet CPU Cooler Dark Rock PRO 2
1 Kingston 32GB (4x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series

Permalänk

Corsair 900D

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av zabex:

Tjena så ska ha ett bra BigTower till mina nya datorkomponenter. Chassit ska ha bra kylningsmöjlighet både med fläktar och vattenkylning. Sidepanel glass är inget jag söker efter utan vill bara ha ett stort chassi med bra kyllning och byggmöjligheter. Det finns ingen budget utan är bara att köra på.

Datorkomponenter:

2 EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC
2 Samsung SSD EVO Basic 840-Series 1TB
1 Intel Core i7 4960X 3.6 GHz (Ivy Bridge-E)
1 ASUS X79 DELUXE
1 Be Quiet CPU Cooler Dark Rock PRO 2
1 Kingston 32GB (4x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series

Skönt att se att det finns folk som lägger ner flera månadslöner på sina datorer! Inte alls nå avundsjuk.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Avstängd

Har du kollat in CaseLabs/LDCooling sina chassin? Ser ut som något för dig om du är ute efter vattenkylning.

Permalänk

Med så fina grejer skall man naturligtvis ha ett chassi med klass. Föreslår lian li 2120 i silver. Inget fönster, bra möjligheter till kylning och byggkvalité i absoluta toppklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Corsair 900D

Söker efter chassi utan sidepanel med glas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Har du kollat in CaseLabs/LDCooling sina chassin? Ser ut som något för dig om du är ute efter vattenkylning.

Föredrar helst att ha något för bra kylning med fläktar men den ska även ha vattenkylnings möjlighet

Skrivet av Petttsson:

Skönt att se att det finns folk som lägger ner flera månadslöner på sina datorer! Inte alls nå avundsjuk.

Haha

Skrivet av azimutvinkel:

Med så fina grejer skall man naturligtvis ha ett chassi med klass. Föreslår lian li 2120 i silver. Inget fönster, bra möjligheter till kylning och byggkvalité i absoluta toppklass.

Tack för tipset ska genast kolla upp den Forsätt gärna att komma med förslag

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Fractal Design Define XL R2

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773434

Ingen sidopanel med förster

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Medlem

Precis som ovanstående talare så kan jag också rekommendera Fractal Design XL R2. Använder det nu och det finns hur mycket utrymme som helst i det! Har ett Titan och 1200w PSU, långt fanskap. Kan ändå använda alla HDD burar och gott om plats för fläktar och 240 radiatorer (finns plats för två 240, en i toppen och en i fronten, om man flyttar lite HDD burar). Bra byggkvalité och mycket bra ljudnivå! Även bra placerade och många kabelhål att dra alla kablar genom, och allt utan att ruinera plånboken.

Har för mig SweC har test på just det chassit. Se om du hittar!

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scerio:

Kan rekommendera Fractal Design Define XL R2

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=773434

Ingen sidopanel med förster

Skrivet av siggen:

Precis som ovanstående talare så kan jag också rekommendera Fractal Design XL R2. Använder det nu och det finns hur mycket utrymme som helst i det! Har ett Titan och 1200w PSU, långt fanskap. Kan ändå använda alla HDD burar och gott om plats för fläktar och 240 radiatorer (finns plats för två 240, en i toppen och en i fronten, om man flyttar lite HDD burar). Bra byggkvalité och mycket bra ljudnivå! Även bra placerade och många kabelhål att dra alla kablar genom, och allt utan att ruinera plånboken.

Har för mig SweC har test på just det chassit. Se om du hittar!

Ska absolut kolla på detta chassit och fortsätt skriv förslag

Permalänk
Medlem

Av en slump hittade jag denna tråd häromdagen, kanske kan vara intressant? Lian li PC-V2120B - Fulltower!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Skrivet av zabex:

Tjena så ska ha ett bra BigTower till mina nya datorkomponenter. Chassit ska ha bra kylningsmöjlighet både med fläktar och vattenkylning. Sidepanel glass är inget jag söker efter utan vill bara ha ett stort chassi med bra kyllning och byggmöjligheter. Det finns ingen budget utan är bara att köra på.

Datorkomponenter:

2 EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC
2 Samsung SSD EVO Basic 840-Series 1TB
1 Intel Core i7 4960X 3.6 GHz (Ivy Bridge-E)
1 ASUS X79 DELUXE
1 Be Quiet CPU Cooler Dark Rock PRO 2
1 Kingston 32GB (4x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series

Ett BitFenix Shinobi XL kanske kan vara något? http://www.inet.se/produkt/6911359/bitfenix-shinobi-xl-svart ser ut att vara byggt som en pansarvagn, bra möjligheter för vattenfylning också. Kanske inte snyggaste chassit där ute, men bra funktioner.

Permalänk
Medlem

NZXT H630 Ultra Tower

Ett riktigt snyggt Chassi utan massa bling,bling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Av en slump hittade jag denna tråd häromdagen, kanske kan vara intressant? Lian li PC-V2120B - Fulltower!

Bra tråd!

Skrivet av Bacontree:

Ett BitFenix Shinobi XL kanske kan vara något? http://www.inet.se/produkt/6911359/bitfenix-shinobi-xl-svart ser ut att vara byggt som en pansarvagn, bra möjligheter för vattenfylning också. Kanske inte snyggaste chassit där ute, men bra funktioner.

Ser clean ut.

Skrivet av micke7406:

NZXT H630 Ultra Tower

Ett riktigt snyggt Chassi utan massa bling,bling.

Riktigt clean med bra funktioner!

Fortsätt skicka förslag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggen:

Precis som ovanstående talare så kan jag också rekommendera Fractal Design XL R2. Använder det nu och det finns hur mycket utrymme som helst i det! Har ett Titan och 1200w PSU, långt fanskap. Kan ändå använda alla HDD burar och gott om plats för fläktar och 240 radiatorer (finns plats för två 240, en i toppen och en i fronten, om man flyttar lite HDD burar). Bra byggkvalité och mycket bra ljudnivå! Även bra placerade och många kabelhål att dra alla kablar genom, och allt utan att ruinera plånboken.

Har för mig SweC har test på just det chassit. Se om du hittar!

Kapar tråden lite, men vilka radiatorer kör du med och var det någon handpåläggning på dessa?

Permalänk
Medlem

Jag använde en 240 radiator först i toppen för CPU kylning, men bytte sedan till en 120mm antec h20 radiator då mitt stora kylblock inte passade till socket 2011 (nytt moderkort samtidigt med chassi). Hursom så passar bägge radiatorerna bra och är lätta att arbeta med och komma åt, även med komponenter i lådan. Radiatorplatsen i fronten har jag aldrig personligen provat, men har en vän som använder vatten till GPU och har då 240 i fronten. Det var samma vän som rekommenderade chssit till mig och han är nöjd. Vad menar du med handpåläggning??

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk

Jag tycker du ska köpa Cooler Master haf x big black den har jag, kommer aldrig mer byta chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabex:

Tjena så ska ha ett bra BigTower till mina nya datorkomponenter. Chassit ska ha bra kylningsmöjlighet både med fläktar och vattenkylning. Sidepanel glass är inget jag söker efter utan vill bara ha ett stort chassi med bra kyllning och byggmöjligheter. Det finns ingen budget utan är bara att köra på.

Datorkomponenter:

2 EVGA GeForce GTX TITAN 6GB SC
2 Samsung SSD EVO Basic 840-Series 1TB
1 Intel Core i7 4960X 3.6 GHz (Ivy Bridge-E)
1 ASUS X79 DELUXE
1 Be Quiet CPU Cooler Dark Rock PRO 2
1 Kingston 32GB (4x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast Series

Kanske detta? http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/chassi/tower/red... "ironisk" ,Lite Extremsaker du har ser jag skulle passa första länken hehe,eller vad tycker du.? Men annars är detta chassi bra nog. eller http://www.inet.se/produkt/6901376/cooler-master-cosmos-ii-bi...

Permalänk
Medlem

Cosmos 2 ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av bjozac:

Kapar tråden lite, men vilka radiatorer kör du med och var det någon handpåläggning på dessa?

jag hjälpte an arbetskamrat att bygga i define xl r2 nu i veckan och det kändes inte så mycket större än mitt define R4 och med corsair H100i i taket så ser man direkt att det hadde förmodligen tagit i raminnena om man hade valt puch/pull. så skulle fortfarande säga att fractal är extremt fina chassin om man bara ska köra luft och vill ha bra ljudämpning.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacontree:

Ett BitFenix Shinobi XL kanske kan vara något? http://www.inet.se/produkt/6911359/bitfenix-shinobi-xl-svart ser ut att vara byggt som en pansarvagn, bra möjligheter för vattenfylning också. Kanske inte snyggaste chassit där ute, men bra funktioner.

Fast enligt Anandtech kyler det inte bra http://www.anandtech.com/show/6021/bitfenix-shinobi-xl-review...